کد خبر: ۹۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 07 March 2017
هیاتی از احزاب مخالف در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سفری رسمی وارد مسکو شد.

هیاتی از احزاب مخالف در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سفری رسمی وارد مسکو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الشرق الاوسط، سفر هیات اسرائیلی به مسکو بنا به دعوت رئیس کمیسیون امور بین الملل مجلس دومای روسیه صورت گرفته است.

پیش بینی می‌شود که اسحاق هرتزوگ، رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون اسرائیل مذاکراتی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و میخائیل بوگدانف، معاونش داشته باشد و از محورهای اصلی این مذاکرات حضور ایران در سوریه و سلاح‌های حزب‌الله لبنان باشد.

هیات کنست مذاکراتی در مسکو با قسطنطین کوساچوف، رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدرال روسیه داشت و هرتزوگ در این دیدار مدعی شد: "هرآنچه که مربوط به ایران باشد، عامل بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه است!"

وی نسبت به رسیدن سلاح‌های روسی به دست حزب‌الله اظهار نگرانی کرد و گفت: سلاح‌های روسی که به سوریه ارسال می‌شود، با روش‌های مختلف به دست حزب‌الله می‌افتد و به مرزهای شمالی می‌رسد که این مساله عامل تهدیدی برای ما است.

هرتزوگ گفت که اسرائیل بر این باور است که حضور حزب‌الله در بلندی‌های جولان به منزله این است که "خط قرمزی زیرپاگذاشته شود."

این سفر هیات کنست به مسکو چند روز قبل از سفر روز پنجشنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو در روز پنج شنبه صورت گرفت. قرار است نتانیاهو در جریان این سفر، مذاکراتی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه داشته باشد که این مذاکرات به صورت ویژه بر موضع گیری ایران درخصوص مساله سوریه متمرکز خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: