کد خبر: ۹۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال‌آوران سال 94 کشور دیروز با حضور رئیس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، در سالن اجلاس سران برگزارشد.

دنیای اقتصاد: مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و مدال‌آوران سال 94 کشور دیروز با حضور رئیس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، در سالن اجلاس سران برگزارشد. ورزشکاران ایران در رشته‌های وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو که موفق شدند هشت مدال (۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز) را برای ایران به ارمغان آورند هم در این مراسم حاضر بودند. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد سه طلایی کاروان ایران در المپیک ریو بودند. کمیل قاسمی نیز تنها مرد نقره‌ای ایران شد. سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی، حسن رحیمی در کشتی آزاد و کیمیا علیزاده در تکواندو توانستند ایران را صاحب ۴مدال برنز کنند. کاروان ایران در این دوره درجایگاه بیست و‌پنجم قرار گرفت. ورزشکاران جانباز و معلول ایران هم در پانزدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک کاروان ورزشی ایران موفق به کسب 24 مدال (8مدال طلا، 9 نقره و 7برنز) شدند.

 

۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه برای مدال‌آوران

طبق مصوبه جلسه ۷ آذرماه سال ۹۴ شورای معاونین وزارت ورزش میزان پاداش مدال آوران مشخص شده است. براساس این مصوبه که توسط وزیر وقت ورزش (محمود گودرزی) به معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای(نصرالله سجادی) ابلاغ شد، ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو مدال طلا کسب کردند ۳۰۰ سکه دریافت کردند. این پاداش برای مدال‌آوران نقره و برنز این دو رویداد به ترتیب ۲۰۰ و ۱۲۰ سکه است.

 

تشکر وزیر از حمایت‌های رئیس‌جمهور

در آغاز مراسم وزیر ورزش و جوانان طی صحبت‌هایی گزارشی از وضعیت ورزش ایران و کاروان‌های اعزام به این دو رویداد ارائه کرد و از رئیس‌جمهور به‌خاطر حمایت‌هایش از ورزش تشکر کرد. به گزارش «ایسنا» مسعود سلطانی‌فر گفت: «از طرف همه مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ریو 2016 مراتب قدردانی جامعه ورزش را به‌خاطر حضور ریاست محترم جمهوری در جمع قهرمانان ابراز می‌کنم و از حمایت‌های ویژه‌ رئیس‌جمهور و دولت «تدبیر و امید»، از ورزشکاران و جامعه ورزشی ایران قدردانی می‌کنم.» وزیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش از ورزشکاران ایران در المپیک و پارالمپیک نیز تقدیر کرد و گفت: «بازی‌های المپیک و پارالمپیک از جمله فرصت‌هایی هستند که می‌توان از آن برای نشان دادن توانایی، خودباوری و نشاط جوان ایرانی به تمامی جهانیان استفاده کنیم. همچنین نشان‌دهنده این بوده که هیچ چیز شیرین‌تر از عشق ورزشکاران ایران به سرزمین‌شان وجود ندارد. جوان ایرانی در همه عرصه‌ها برای اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و شاد کردن دل مردم از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرده و نخواهد کرد. معتقدیم همه ورزشکارانی که پیراهن مقدس تیم‌ملی را بر تن می‌کنند با تمام وجود تلاش کرده و زحمات تمرینات و مسابقات را به جان می‌خرند و شایسته احترام و تجلیل هستند.»

 

دعوت از ما دقیقه ۹۰ بود

اما برخی از اهالی ورزش نیز به‌خاطر بعضی از کم‌توجهی‌ها در این مراسم گلایه داشتند. علیرضا فغانی داور بازی فینال المپیک به خبرگزاری فارس گفت: « از مسوولان ورزش و دولت برای این تجلیل تشکر و قدردانی می‌کنیم. ما داوران دقیقه 90 دعوت شدیم. امیدوارم بعدها شرایط بهتری به‌وجود بیاید. من امروز به نمایندگی از داورانی که درالمپیک حضور داشتند تقدیر شدم. متاسفانه فقط 10درصد جایزه مدال طلا را برای ما در نظر گرفتند.» قاسم رضایی دارنده مدال برنزکشتی در المپیک ریو نیز با انتقاد از اندازه جوایز گفت: «مجموع پاداش‌هایی که به 8 مدال‌آور کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو که دل 80میلیون ایرانی را شاد کرده‌اند اهدا شد، حتی به اندازه قرارداد یک بازیکن فوتبال در دسته دوم و دسته سوم هم نیست. مسوولان ورزش و دولت وظیفه دارند تقدیر بهتری از این مدال‌آوران انجام دهند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: