کد خبر: ۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 01 March 2017
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ تضمینی برای بروز بی‌حرمتی‌ها به هنرمندان در جامعه نمی‌دهیم اما در صورت بروز از هنرمندان حمایت خواهیم کرد.
بوشهر - معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ تضمینی برای بروز بی‌حرمتی‌ها به هنرمندان در جامعه نمی‌دهیم اما در صورت بروز از هنرمندان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش مهر، سید هادی حسینی چهارشنبه‌شب در نشست با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: فرهنگ یکی از مواردی است که هر کدام از افراد جامعه با هر تفکر و دیدگاهی که هستند به آن افتخار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما نیازی به واردات از خارج کشور ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم با حمایت هنرمندان بتوانیم اشاعه دهنده فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت توجه به  اقتصاد فرهنگی اشاره کرد و گفت: هر چیزی در این دنیا نتواند شرایط اقتصادی خود را تضمین نکند نمی‌تواند به خوبی فعالیت کند و ما نیاز داریم برای موفقیت اقتصاد را با فرهنگ پیوند بزنیم اما نباید فرهنگ را فدای اقتصاد کنیم.

حسینی به پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح استان‌ها اشاره کرد و افزود: مشکل دولت‌های گذشته قطعه قطعه کردن پول و تنها کلنگ‌زنی پروژه‌ها بود به همین دلیل ما در این دولت تلاش کردیم به  پروژه‌های بالای ۵۰ درصد  توجه کنیم و آنها را به سرانجام برسانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا راه حلی برای جلوگیری از عدم بی‌حرمتی‌ها و بی‌احترامی‌ها در جامعه به هنرمندان برنامه ریزی شده، بیان کرد: هیچکس حق ندارد به فرد دیگر توهین کند و این موضوع جزء تاکیدات دین ما نیز هست.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: نمی‌توانیم تضمین کنیم این اتفاق‌ها مجددا صورت نمی‌گیرد، اما در صورت بروز از هنرمندان حمایت خواهیم کرد.

وی در خصوص حمایت از پروژه‌های علمی بیان کرد: از پایان‌نامه‌های علمی مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در سطح کارشناسی ارشد و دکترا حمایت خواهیم کرد.

حسینی خطاب به اهالی رسانه بیان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات از رسانه‌ها انتظار داریم با فعالیت‌های خود موجب ایجاد شور انتخابات در جامعه شوند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز تقاضا داریم افراد به جای کاشت گندم، گل یا درخت بکارند و این را به فرهنگ تبدیل کنند که به جای مصرف گندم گامی در راستای افزایش فرهنگ درختکاری بردارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: