کد خبر: ۹۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 21 February 2017
دولت تدبیر و امید از همان ابتدا در ایجاد فضایی باز برای انتقاد استقبال کرده است، اما هرچه به موعد انتخابات نزدیک تر می شویم هجمه ها به دولت یازدهم بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر بدنه جامعه افزایش می یابد.
 روزنامه نوآوران در گزارشی نوشت: دولت تدبیر و امید از همان ابتدا در ایجاد فضایی باز برای انتقاد استقبال کرده است، اما هرچه به موعد انتخابات نزدیک تر می شویم هجمه ها به دولت یازدهم بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر بدنه جامعه افزایش می یابد.

در ادامه این گزارش می خوانیم: رییس قوه ‌قضاییه گفت: « بلایای طبیعی در همه جای دنیا وجود دارد و در اختیار بشر نیست لذا نباید با انتظارات بیش ‌ازحد و طرح برخی مسائل، این بلایا به ابزاری سیاسی علیه دولت تبدیل شود. درعین‌حال انتظار و توقع از دولت محترم این است که با مدیریت صحیح و بهره‌گیری از امکانات و منابع در اختیار، در بحث کمک‌رسانی و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه، مواجهه صحیحی با بلایای طبیعی داشته باشد.»

با توجه به اظهارات تمامی مسؤولان و بزرگان کشور در خصوص رعایت انصاف و اخلاق در جامعه، اما هنوز هم برخی از رسانه های مختص به به جناح و افکار خاص، دولت را مسبّب اصلی تمام مشکلات موجود و حتی بلایای طبیعی می دانن و سعی دارند از تمام آن ها برای زیر سؤال بردن دولتی که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مهترین رقیب سیاسی آن ها است، بهره برند.

دولت تدبیر و امید از همان ابتدا در ایجاد فضایی باز برای انتقاد استقبال کرده است، اما هرچه به موعد انتخابات نزدیک تر می شویم هجمه ها به دولت یازدهم بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر بدنه جامعه افزایش می یابد. به گونه ای که چندی پیش رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان قزوین تضعیف و تخریب دولت را خلاف منافع ملی دانست و از تزریق ناامیدی به جامعه انتقاد کرد.

همچنین سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ماه گذشته با بیان این که عده ای تصور می کنند با تخریب دولت به ملت خدمت می کنند، گفت: «تخریب دولت خیانت به حقانیت ملی است چرا که دولت پاره تن نظام است.»

با این حال، تا فرارسیدن موعد انتخابات دوازدهم انتظار می رود فرایند تخریب همچنان ادامه یافته و تشدید شود.

** مردم با رویکردهای تخریبی و صرفاً انتخاباتی آشنایی دارند
داریوش قنبری نماینده پیشین مجلس می گوید، فقر و بیکاری از جمله واقعیت های کنونی اقتصاد کشور است، اما این واقعیت ها بیش از هر چیزی نتیجه سیاست های غلط برخی از اصولگرایان خصوصاً در دولت 8 ساله محمود احمدی نژاد است. سیاست هایی که کشور را به سمت تحریم های همه جانبه و 6 قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل پیش برد. در آن دوران به واسطه سیاست های نادرست دولت نهم و دهم و دست اندرکاران آن، کشور خصوصاً در عرصه اقتصادی درگیر جنگی ناخواسته شده بود که فقر، بیکاری و معضلات اقتصادی امروز نتیجه آن است.

او معتقد است، مخالفان دولت چون نمی توانند نگرانی خود را از بابت از دست دادن قدرت نشان دهند مجبورند آن را با رنگ و بویی سیاسی و ذیل مباحثی همچون برجام مطرح کنند.

به گفته قنبری دلواپسان در انتخابات گذشته بخشی از قدرت خود را از دست دادند و به نوعی نگران از دست رفتن تمام قدرتشان هستند به همین دلیل امروز بیشترین هجمه ها را علیه دولت روا دارند.

او با تاکید بر این که این دلواپسان پیش از هر دلواپسی باید پاسخگوی گذشته خود باشند گفت: این افرادی که امروز سر سخت ترین مخالفان دولت هستند در 8 سال گذشته اصلا در جریان اوضاع و احوال کشور نبودند. در این دوره کشور بارها بارها به سبب سیاست های دولت وقت با مباحثی همچون تحریم و تهدید نظامی مواجه شد، اما هیچ کدام از مخالفان امروز در آن سال ها اعتراضی نکردند.

این نماینده پیشین مجلس گفت، دلواپسان در هشت سال گذشته هویت کاذبی را برای خود دست و پا کرده بودند که این هویت کاذب هم در حال از بین رفتن است و همین امر موجبات نگرانی و دلواپسی شده است به همین دلیل به روش های تخریبی علیه دولت که مغاییر با ارزش های انقلاب است متوسل شده اند تا به این شیوه خود را مطرح کنند. غافل از این که مردم خود به خوبی با چنین شیوه هایی که فقط با اهداف جناحی و انتخاباتی معنا می گیرد، آشنایی دارند.

** دولت در برابر تخریب ها با بیان واقعیت ها از خود دفاع کند
مصطفی درایتی مشاور رئیس‌جمهوری دولت اصلاحات ضمن ارزیابی اقدامات تبلیغی و تخریبی برخی از رقیبان و مخالفان دولت یازدهم، گفت: مهم‌ترین و بهترین وظیفه دولت در شرایط کنونی این است که در برابر تمام این تبلیغات و تخریب‌ها حساسیت نشان دهد و از بروز چنین زمینه‌هایی جلوگیری کند.

به اعتقاد او خاصیت بودن رقیب چه منصف و یا غیر‌منصف متوجه ساختن مسؤولان بر وجود اشکالات،کمبود‌ها و نواقص است و خوب است که دولت بدون توجه تبلیغات منفی توجه خود را به اشکالات موجود متمرکز کند. مشاور رییس‌جمهوری دولت اصلاحات در ادامه اظهارات خود می گوید، اکنون می‌دانیم که روش و شیوه عمل رقیبی که در عین حال مخالف دولت نیز است، بزرگ‌نمایی هر موضوع کوچک و سعی بر فضا‌سازی منفی علیه آن است و البته بر اساس تجربه شاهد بودیم که هر موضوع و خطایی که از سوی آن ها شکل گرفته در کمال نادیده گرفتن و اهمیت ندادن دنبال شده و می‌شود.

درایتی گفت: چنین تبلیغات و فضا‌سازی‌ها در کنار وجود موارد فساد‌آمیز در دوره خود افرادی که امروز شاکی و مدعی فساد در دولت فعلی هستند، چیزی‌ست که غیر طبیعی نیست و جامعه با آن ها آشنا بوده است. به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب اگر دست رقیب برای ایراد شکایات و اعتراضات گسترده نسبت به دولت باز باشد، جدا از تبلیغات منفی و گاها سیاه‌نمای‌های موجود دولت می‌تواند با بیان واقعیت‌ها از وضعیت پیش آمده به نفع خود استفاده کند.

درایتی همچنین معتقد است که در صورت تداوم چنین تبلیغات و فضا‌سازی‌های منفی علیه دولت افکار‌عمومی در معرض تحریک قرار می‌گیرد و در این زمینه نیز توضیح داد: در بحث رقابتی که در عرصه سیاست کاملا طبیعی‌ست، گاهی اوقات رقیب با ابزار گسترده رسانه‌ای که در اختیار دارد، افکار‌عمومی را نشانه می‌رود. او افزود: در چنین شرایطی این وظیفه دولت است که با تمام امکانات و ابزار‌هایی که در اختیار دارد، اقدام به شفاف‌سازی هرچه بیشتر حقایق و امور کند.

** فضای انتخابات و چشم پوشی از اخلاق
اشرف بروجردی، عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است افرادی که اخلاق را برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی، حزبی و گروهی زیر پا می گذارند، در حال تضعیف باورهای دینی هستند و این درنهایت باعث می شود جامعه با یک سؤال بزرگ در زمینه اعتقادات خود روبه رو شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انواع هجمه ها و تخریب هایی که علیه رئیس جمهوری و دولت یازدهم وجود دارد، افزود: برخی از نهاد ها و دستگاه ها در داخل کشور بهترین مجرا برای پایان دادن به بد اخلاقی های سیاسی هستند که در همین زمینه قوه قضاییه نیز با تکیه بر اصول بی طرفانه می تواند در نهایت رضایت و احساس امنیت مردم را تأمین کند.

او با اشاره به این که معمولاٌ بی اخلاقی های سیاسی در زمان انتخابات خود را بیش از هر زمان دیگر نشان می دهد، بیان کرد: انتخابات به مثابه فرصتی است که در آن برخی از فعالان سیاسی برای رسیدن به مطالبات خود از بسیاری از اصول اخلاقی چشم پوشی می کنند.

این عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: بداخلاقی هایی که در حق دولت تدبیر و امید روا داشته می شود، در حالی است که این دولت در دو مبحث اصلی و کلی بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

بروجردی توضیح داد: نخستین مبحث شفاف سازی رفتارها و سیاست ها در جامعه و دیگری پاسخ به مطالبات مردمی است. پاسخ از آن جهت که در حالت حداقلی دولت نشان داده است که نیازها و مطالبات مردمی را شنیده و درک کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مهترین مطالبه مردم از دولت که مسائل مربوط به اشتغال و معیشت است، گفت: حتی در این زمینه که هنوز موانع زیادی وجود دارد، دولت با سیاست های شفاف خود نشان داده که از مطالبات مردمی آگاه است و برای جامه عمل پوشانیدن به آن ها در تلاش است.

*منبع: روزنامه نوآوران، 1395.12.3
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: