کد خبر: ۹۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 19 February 2017
معاون وزیر ارشاد با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که در سراسر کشور اجرا شد، گفت: با اجرای چهار دوره کتابفروشی‌ها ۳۰ میلیارد تومان کتاب فروختند.

یزد ـ معاون وزیر ارشاد با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که در سراسر کشور اجرا شد، گفت: با اجرای چهار دوره کتابفروشی‌ها ۳۰ میلیارد تومان کتاب فروختند.

به گزارش مهر، سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب استان یزد با اشاره به اینکه تلاش وزارت ارشاد ارتقاء مصرف کتاب در کشور است، اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مختلفی نیز به مرحله اجرا درآمده است که از آن جمله می‌توان به پرداخت یارانه به کتابفروشی‌ها و اجرای طرح‌های فصلی برای فروش کتاب اشاره کرد.

وی با بیان اینکه چهار دوره طرح‌های تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب اجرا شده و در تدارک برنامه‌ریزی طرح عیدانه کتاب هستیم، عنوان کرد: کتابفروشی‌ها با برگزاری چهار دوره، ۳۰ میلیارد تومان کتاب فروختند که ۷ میلیارد تومان آن یارانه ارشاد بود.

صالحی بیان کرد: با اجرای این طرح ارتباط خوبی بین کتابفروشی ها و مردم برقرار شد و استان یزد نیز یکی از مجریان خوب این طرح بود که امیدواریم این طرح در سراسر کشور تداوم پیدا کند.

وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب را نیز گامی در راستای ورود کتاب به سبد مصرفی خانوارها برای چرخش چرخ نشر دانست و افزود: در طول سه سال گذشته ۹۰ نمایشگاه استانی در کشور برگزار شد و پنج نمایشگاه نیز طی بهمن ماه برپا شد که در این نمایشگاها ۲۳۰ هزار عنوان کتاب توسط هزار و ۸۰۰ ناشر عرضه شد.

معاون وزیر ارشاد، یارانه توزیع شده توسط وزارت ارشاد در این پنج نمایشگاه را ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

صالحی یادآور شد: از لحاظ کمیت در حوزه کتاب به جایگاه خوبی رسیده ایم به نحوی که سال گذشته ۸۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسید.

وی ادامه داد: امسال نیز از ابتدای فروردین ماه تا پایان دی‌ماه، بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول و دوم شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد شش درصدی برخوردار بوده است.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: نیاز به برنامه های جدی تری در حوزه ارتقاء خرید کتاب وجود دارد زیرا معتقدیم کتاب رسانه مادر است و بقیه رسانه‌ها به کتاب وابسته هستند و هنرهای مختلف از این منبع تغذیه می‌شوند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد، نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب یزد گشایش یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: