کد خبر: ۹۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - 10 February 2017
در منبع مشترک گازی با قطر با همت مهندسان ایرانی امروز به نقطه تعادل در برداشت رسیدیم.
 در منبع مشترک گازی با قطر با همت مهندسان ایرانی امروز به نقطه تعادل در برداشت رسیدیم.

به گزارش  میزان، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به پیشرفت های اقتصادی کشور در سالهای بعد از انمقلاب و در دولت یازدهم گفت: برای اولین بار با توسعه فازهای پارس جنوبی برداشت ما از ذخایر گاز این منطقه با قطر به تعادل رسید و در سال آینده9 برای اولین بار برداشت ما از قطر پیشی خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت برداشت مناسب از میدان مشترک گاز در منطقه پارس جنوبی گفت: سالها بود که قطر نزدیک به 2 برابر ما برداشت داشت اما با سرمایه گذاری های صورت گرفته و با همت مهندسان و متخصصان داخلی پارس جنوبی توسعه پیدا کرد و با افتتاح فازهای جدید این منطقه، برداشت ما از قطر پیشی خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به توسعه بخش پتروشیمی کشور در سالهای اخیر گفت: 7 طرح پتروشیمی تا پایان دولت یازدهم افتتاح خواهد شد و ما توانستیم برای اولین بار 14 درصد رشد تولید و 46 درصد صاردات این بخش را افزایش دهیم.

وی با اشاره به رشد بخش کشاورزی گفت: رشد بخش کشاورزی در 6 ماه نخست به بالای 5 درصد رسید و بعد از سالها توانستیم از کشور وارد کننده گندم به خودکفایی کانل در تولید این محصول استراتژیک برسیم.

رییس جمهوری با اشاره به توسعه راهها و حمل و نقل ریلی کشور گفت: در حوزه راه سازی، مسکن، توسعه برق، گاز، آب، سد سازی، صنعت و توسعه راه آهن کارهای ویژه ای انجام گرفت.


وی با اشاره به کاهش بیکاری در کشور گفت: در سالهای گذشته 500 هزار نفر به بیکاران اضافه شد اما ما 700 هزار شغل جدید ایجاد کردیم و این مسیر با جدیت در دولت ادامه دارد.

روحانی با اشاره به نیاز به همدلی ملی برای بر طرف کردن مشکلات اقتصادی و رسیدن به اهداف سند چشم انداز اقتصادی کشور گفت: باید تمام دستگاه ها و مردم با همدلی و همیاری برای رفع مشکلات اقتصادی و پیشرفت روز افزون تلاش کنند تا با سرعت بیشتر در این مسیر گام برداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: