کد خبر: ۹۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 09 February 2017
«فردا، روز انسجام و اقتدار»، «خرید و فروش آپارتمان بدون دردسر» و «هر هنرمندی می‌خواهد در تلویزیون دیده شود» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 21 بهمن است.
 «فردا، روز انسجام و اقتدار»، «خرید و فروش آپارتمان بدون دردسر» و «هر هنرمندی می‌خواهد در تلویزیون دیده شود» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 21 بهمن است.

** فردا، روز انسجام و اقتدار
در آستانه چهارمین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری راهپیمایی میلیونی 22 بهمن امسال همانند سال‌های گذشته شور و هیجان دوباره‌ای در میان انقلابیون دیروز و امروز به‌ وجود آمده است.

ایرانیان در ماه‌های اخیر شاهد رویدادهای مهمی در عرصه داخلی و بین‌المللی بودند. در ایالات متحده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور غیرقابل پیش‌بینی روی کارآمده که بر طبل تهدید ایران می‌کوبد. آنانی که سال‌ها برای به چالش کشاندن انقلاب اسلامی با طرح‌ها و برنامه‌های متعدد خود سعی در تنزل جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی داشتند، این بار نیز خود را کشتیبان سیاست جهانی پنداشته‌اند و ضمن ابراز ناراحتی شدید از بی‌اعتنایی‌های صورت گرفته نسبت به آنان از سوی جمهوری اسلامی با زبان تهدید با ملت ما سخن می‌گویند. پاسخ کنایه‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سیاستمداران تازه به دوران رسیده آمریکایی و بیان این مطلب که چنین رویکردهایی چهره واقعی زمامداران آمریکا را بیش از گذشته افشا کرده، در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

بر همین اساس بسیاری از شخصیت‌ها، نهادها و گروه‌ها از مردم برای حضور در راهپیمایی فردا دعوت کرده‌اند. حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه پس از نشست مشترک روز سه‌شنبه خود با حضور در جمع خبرنگاران، همه مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.

همزمان، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از همه اقشار مردم برای لبیک به فریاد رسای قائد عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تاکید کرده که بی‌تردید، حضور پرشور و باصلابت ملت وفادار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن، پاسداشت عملی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی، قدردانی از آرمان‌های امام راحل(ره)، جواب تهدیدات آمریکا و تلاشی برای استمرار و بقای نظام اسلامی که ثمره خون پاک شهیدان و مجاهدت‌های علما و مردم انقلابی است، بوده و اجر آن نزد پروردگار متعال محفوظ خواهد بود.

** خرید و فروش آپارتمان بدون دردسر 
می‌خرید؟ می‌فروشید؟ قصد هیچ‌کدام را ندارید؟ فرقی نمی‌کند. گاهی باید دردسر خرید و فروش خانه را به جان بخرید. چه صاحبخانه باشید، چه مستاجر. خرید و فروش خانه، گاه همه همسایه‌ها را درگیر می‌کند. همسایه‌ها هم گاه مقصرند و گاه مظلوم واقع می‌شوند

بعضی فروشنده‌ها وقتی می‌خواهند ملک خود را بفروشند، توقع دارند عالم و آدم با آنان هماهنگ باشند که بهترین تجارت قرن را رقم بزنند. دروغ بگو جایزه بگیر، سیاست بعضی صاحبخانه‌هاست. مهسا،‌ خانم مجردی است که خانه‌ای 40 متری اجاره کرده است. او دانشجو است و بزودی از مکانی که در آن زندگی می‌کند، نقل مکان خواهد کرد، چون درسش رو به اتمام است. صاحبخانه می‌خواهد پیش از این که او از آنجا برود، خانه را بفروشد. 

حمید نجف‌زاده، مشاور و عضو اتحادیه املاک می‌گوید: صاحبخانه‌ها کلک‌های زیادی می‌زنند که همه چیز را مرتب جلوه بدهند. یک بار یکی از صاحبخانه‌ها که همسایه‌هایی شلوغ داشت، به من گفت هر وقت قرار است مشتری بیاید، به بچه‌هایی که در حیاط بازی می‌کنند پول می‌دهم تا بروند جایی یا خوراکی بخرند و بروند داخل خانه بخورند و دور و بر خانه نچرخند. آنها هم بی‌سرو صدا به خانه می‌روند و من مشتری می‌آورم برای بازدید.

** هر هنرمندی می‌خواهد در تلویزیون دیده شود
لیلا زارع، بازیگر فیلم‌های «کارناوال مرگ»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «سوپراستار»، «شیفت شب»، سریال «ارمغان تاریکی» و...امسال با فیلم‌های «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی، «کمدی انسانی» ساخته محمد هادی کریمی و «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

زارع چند سال قبل برای بازی در فیلم «ما همه خوبیم» سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر گرفت و برای بازی در همین فیلم در نهمین جشن خانه سینما نامزد دریافت جایزه شد. با زارع درباره حضورش در سینما هم‌صحبت شدیم. 

شما بازیگری سینما را به‌صورت حرفه‌ای سال‌ها پیش آغاز کردید، اما در این مدت در تعداد محدودی از فیلم‌ها مقابل دوربین رفته‌اید، حتی وقتی برای بازی در «ما همه خوبیم» سیمرغ هم گرفتید باز هم از این مسیر خارج نشدید، اما امسال در سه فیلم حضور پیدا کردید، چطور شد که تصمیم گرفتید در سینما پرکارتر شوید؟
برای من بازی در کار خوب اهمیت دارد، نه پر کاری و حضور دائم. بعضی اوقات پشت سر هم کار کردم و بعضی وقت‌ها هم اصلا هیچ کاری را انجام ندادم. باید کاری را که انجام می‌دهم، دوست داشته باشم و به همین دلیل است که از بیشتر کارهایم تا امروز راضی‌ام و پشیمان نیستم. اگر هم در بعضی کارها تلخی پیش آمده تجربه بوده و قطعا از این‌که تجربیاتم زیاد شده، ناراحت نیستم. در فیلم‌های امسال هم با تمام علاقه و توانم بازی کردم، چه در «آذر» که فقط حضور داشتم و در واقع بازی نکردم، چه در «کمدی انسانی» که نقش مکمل داشتم و چه در «خانه دیگری» که نقش اصلی داشتم. 

چه معیارهایی برای انتخاب یک نقش دارید؟
برای انتخاب نقش‌هایم چند معیار دارم. فیلمنامه خوب، نقش دغدغه‌مند و غیرتکراری، گروه سازنده و بخصوص تعامل با کارگردان. این سه مورد را در نظر می‌گیرم و بعد می‌پذیرم که در نقشی بازی کنم یا خیر. 

شما بهترین بازیگر نقش اول جشنواره جام‌جم به خاطر بازی در سریال «ارمغان تاریکی» شدید و با این سریال عموم مردم شما را شناختند. سینما، تلویزیون یا تئاتر کدام‌یک برایتان اولویت دارد؟
هر مدیومی جایگاه و مختصات خودش را دارد. بازیگر اگر کارش را بلد باشد وعلاقه‌مندی و توانایی‌اش را بشناسد، می‌تواند در همه آنها موفق باشد. مساله این ‌است که بعضی از سوژه‌ها در ظرف سینما جای می‌گیرند، بعضی دیگر در تلویزیون و بعضی هم در تئاتر. وقتی این ظرف و مظروف بخوبی با هم هماهنگ شده و قصه خوبی پیش رویم گذاشته باشند که احتمال خوب در آمدنش روی پرده سینما یا در تلویزیون بالاست، آن را با کمال میل قبول می‌کنم. در واقع به کار خوب فکر می‌کنم و این که کارم در یک فضای درست به نتیجه برسد. البته هر بازیگری در هر جای دنیا خوب می‌داند تلویزیون چه امتیاز بزرگی در ایجاد ارتباط با مردم و شناخته شدنش نسبت به سینما و تئاتر دارد و طبیعتا بازیگر متمایل است در تلویزیون کشورش هم دیده شود، اما این دیده شدن هم مختصات و شرایط خودش را دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: