کد خبر: ۹۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
در فاصله 3 روز مانده به ایستگاه پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند و در میانه سرمای زمستان فیلم تابستان داغ با 13 مورد، رکورددار نامزدی در سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره شد.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 19 بهمن با اشاره به جشنواره فیلم فجر، نوشت: در فاصله 3 روز مانده به ایستگاه پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند و در میانه سرمای زمستان فیلم تابستان داغ با 13 مورد، رکورددار نامزدی در سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره شد.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان مجوز کسب و کار گرفتار تحریم داخلی، آورد: با وجود تکالیف و الزامات قانونی دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های صنفی برای تسهیل و رفع موانع زائد کسب و کار، مقاومت‌ این متولیان در مقابل صدور مجوز راه‌اندازی کسب و کار ادامه دارد. به‌گفته رئیس شورای رقابت این دستگاه‌ها حتی از اعلام ضوابط صدور مجوز کسب و کار خودداری می‌کنند که موجب سردرگمی متقاضیان و شکایت تقریبا هرروزه آنها از مانع‌تراشی‌های دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های صنفی به شورای رقابت شده است. براساس بند‌4 ماده «ط» قانون تسهیل رقابت و منع انحصار، «هرگونه ایجاد مانع برای مشکل کردن ورود رقبای جدید یا حذف بنگاه‌ها و شرکت‌های رقیب در یک فعالیت خاص، مصداق سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی مسلط و مانع تسهیل رقابت و منع انحصار است».

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان اعتراض روسیه و چین به تهدید و تحریم آمریکا علیه ایران، نوشت: روزهای اولی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد، خیابان های آمریکا صحنه اعتراض مردم نسبت به روی کار آمدن او بود. چند تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا اعتراض ها را از سطح مردم به نخبگان آمریکا کشاند، حالا اعتراض ها به سطح کشورها و دولت ها رسیده و چین و روسیه هم به صف معترضان ترامپ پیوسته اند. آن دو کشور نسبت به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اعتراض کرده اند؛ تحریم هایی که 25 شخصیت و شرکت از جمله چند شخص و شرکت چینی را هدف قرار داده است. اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام 2 شرکت و 3 شخص چینی در فهرست تحریم ها علیه ایران باعث شد که چین اعتراض رسمی خود را به آمریکا اعلام کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان چگونه سالن های سینما رونق گرفت؟ می نویسد: از میان تقریبا 10هزار صندلی که به سینمای تهران افزوده شد، 6هزار و 520صندلی در قالب 27سالن به‌طور مستقیم توسط شهرداری تهران احداث شده و حدود 4هزار صندلی نیز با توجه به سیاست‌های تشویقی و اعمال دیدگاه افزایش سرانه فرهنگی در شهر تهران ایجاد شده است. این روزها تلاقی 2چیز است؛ سینما و آتش. جشنواره فیلم فجر آغاز شده است و از طرفی هنوز حیرت سوختن ساختمان پلاسکو در ذهن‌ها باقی است. با توجه به اینکه در طول یک دهه گذشته تقریبا 10هزار صندلی به سینماهای تهران افزوده شده‌، میزان استقبال شهروندان از سینماها افزایش چشمگیری داشته‌است‌ به‌نحوی که در سال 89تعداد سینماروها 5میلیون و 534هزار و 81نفر بوده که این رقم در سال 93به 6میلیون و 630هزار نفر رسیده‌است. در واقع رشد 20درصدی تعداد سینماروها در سال‌های 89تا 93با توجه به رشد و ارتقای کیفی سالن‌های سینمایی نتیجه تلاش مدیریت شهری برای ارتقای کیفی فضاهای فرهنگی بوده است.

بانک های ورشکسته ادغام می شوند؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: اجرای مدل جدید نظارتی بانک مرکزی بر بانک ها باعث خواهد شد تا نظام بانکی به سمت اصلاح ساختار برود و احتمال ادغام برخی بانک های دارای ریسک زیاد وجود دارد. این خبر را احمد بدری، مشاور رئیس کل بانک مرکزی و مجری طرح باز طراحی نظام نظارت بانک مرکزی بر بانک ها اعلام کرد و گفت: البته احرای مدل جدید نظارتی به معنای جراحی ساختار مالی، ترازنامه ای و مدیریتی بانک ها خواهد بود و هیچ جراحی ای بدون خونریزی و هزینه نیست. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «فیروزه به نام بابک به کام نیشابور»، «شیوع بی سر و صدای آنفلوآنزای پرندگان»، «کلاس زندگی آقای ناظم»، «روزهای آلوده زمستان تهران به 30 رسید» و «بازی سرنوشت ساز» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «سرمایه گذاری آمریکا با شرکای مرتجع» به قلم حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: