کد خبر: ۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 07 February 2017
بانكداري ايراني - بانک ایران زمین در راستای اجرای حاکمیت شرکتی، طی روزهای اخیر ، گزارش کنترل داخلی را که از طریق کمیته های داخلی این بانک و در راستای اجرای بندهای ابلاغی از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس انجام شده است، را منتشر کرده است.
 بانكداري ايراني - بانک ایران زمین در راستای اجرای حاکمیت شرکتی،  طی روزهای اخیر ، گزارش کنترل داخلی را که از طریق کمیته های داخلی این بانک و در راستای اجرای بندهای ابلاغی از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس انجام شده است،  را منتشر کرده است. 

به گزارش بانكداري ايرانی، این گزارش در راستای اجرای دستورالعمل کنترل‌های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، تهیه شده است و محدود به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در تاریخ 1394/12/29 می باشد.  این گزارش از آن روی اهمیت دارد که نماد بانک ایران زمین به دلیل مسائلی در بورس دادو ستد نمی شود و از تاریخ 23  اردیبهشت سال 1394 این نماد متوقف است.بنابراین بانک ایران زمین یکی از  نادر ترین بانکهای است که نسبت به انتشار گزارش های حاکمیت شرکتی مبادرت ورزیده و همه قوانین را رعایت کرده است.  بر اساس این گزارش ، موارد زیر از بانک ایران زمین مورد تایید کمیته داخلی شرکت قرار گرفته است: 

چارچوب کنترل های داخلی
شرکت، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه نموده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محيط كنترلي، ارزيابي ريسك، فعاليت‌هاي كنترلي، اطلاعات، ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، طراحی، مستقر و اجرا نموده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی آن، به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریفها پیشگیری یا آنها را کشف کند. با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارایه گزارشهای مالی به‌موقع و قابل اتکا فراهم می‌آورد.

ارزیابی کنترل داخلی
هیئت‌مدیره شرکت، اثربخشی کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ 1394/12/29 ارزیابی نموده است. در فرآیند ارزیابی مزبور، از معیارهای ذکرشده در  فصل دوم دستور العمل کنترل هاي داخلي مصوب سازمان بورس واوراق بهادار استفاده شده است.

اظهارنظر هیات مدیره
عدم وجود ضعف با اهمیت در کنترل های داخلی ، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هیئت‌ مدیره معتقد است که کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ 1394/12/29 اطمينان معقولي از دستيابي به اهداف شركت مي‌دهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است. شایان ذکر است، عدم توافق با اهمیتی بین کمیته حسابرسی و هیئت‌ مدیره درخصوص کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی وجود ندارد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: