کد خبر: ۹۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 06 February 2017
معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين در جريان رونمايي از 10 محصول پارك علم و فناوري دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بزرگترين مشكل بانك‌ها اين است كه نوآوري در سيستم بانكي وجود ندارد.
معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين در جريان رونمايي از 10 محصول پارك علم و فناوري دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بزرگترين مشكل بانك‌ها اين است كه نوآوري در سيستم بانكي وجود ندارد. 

به گزارش روابط عمومي بانك ايران زمين، مراسم رونمايي از ۱۰ محصول برتر شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري دانشگاه تهران همزمان با دهه مبارك فجر با حضور جمعي از شخصيت هاي دانشگاهي و مديران علمي و صنعتي كشور، سرمايه گذاران، مشاوران تخصصي، مديران واحدهاي فناور برگزار شد.

در بخشي از اين مراسم پنل تخصصي تجاري سازي با حضور كارشناسان اين حوزه از جمله فرهاد اينالوئي معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين برگزار شد.

اينالوئي سخن خود را با اين جمله شروع كرد كه بين ارائه يك ايده و تبديل شدن آن به محصول فاصله زيادي وجود دارد؛ در حال حاضر بزرگترين مشكل بانك‌ها اين است كه نوآوري در سيستم بانكي وجود ندارد.

اينالوئي ادامه داد: اما در اين جمع حاضر ممكن است، ايده‌هاي نوآوري وجود داشته باشد كه بتواند به ثروت و محصول تبديل شود.

وي با بين اين نكته كه در حال حاضر با مدل موجود در شبكه بانكي نمي‌توان ايده‌هاي خلاق را پذيرفت اظهار داشت: امروز همه ما با مفاهيم بانكداري باز آشنا هستيم، اما واقعيت اين است كه در حال حاضر در ايران بانكداري باز وجود ندارد، بنابراين بايد مدلي را تعريف كنيم تا مباحث تئوري و خلاق دانشگاهي را بتوان در سيستم بانكي اجرايي كرد.

معاون فن‌آوري اطلاعات بانك ايران زمين، لازمه تعامل شبكه بانكي با محصولات شركتهاي دانش بنيان را حركت به سمت بستر ايجاد بانكداري ديجيتال دانست و گفت: سيستم فعلي بانكي كشور بانكداري الكترونيك است، و سيستمي كه قرار است به آن برسيم بانكداري ديجيتال است كه در آن مي توان بستر همكاري بين بانكها و شركتهاي دانش بنيان را تعريف كرد.

اينالوئي در تشريح چگونگي همكاري سيستم بانكي با شركت‌هاي دانش بنيان اظهار داشت: اصلي ترين مسئله اي كه در بانكداري باز وجود دارد در وهله نخست اين است كه بانك بتواند سرويس‌هاي خود را در اختيار شركتهاي دانش بنيان قرار دهد به اين صورت كه ايده از شما و سرويس از بانك است.

وي سخن خود را با يك مثال ادامه داد و گفت: فرض كنيد يك شركت دانش بنيان نرم افزاري را آماده مي كند، چك را اسكن كرده، و قادر باشد بعد از گرفتن تصوير چك آن را تبديل به ديتا و آماده پرداخت كند، ولي هنوز امكان پول شدن اين چك وجود ندارد، در حقيقت در اينجا بانك وارد مي شود و سرويس پردازش چك را در اختيار آن شركت قرار مي دهد و به اين صورت آن شركت مي تواند ايده خود را اجرايي كند.

اين كارشناس حوزه انفورماتيك گفت بانك ايران زمين آمادگي دارد در حوزه هاي ياد شده با شركت هاي دانش بنيان همكاري داشته باشد.

بانك ايران زمين به دنبال نوآوري و محصول جديد است، ما سرويس هاي پايه را در اختيار شركت هاي دانش بنيان قرار مي دهيم و آنها با تركيب اين سرويس ها محصول مي سازند و آن را به مشتريان ارائه مي دهند و نحوه مشاركت بانك با اين شركتها به اين صورت خواهد بود كه يا محصول را از طريق بانك مي فروشند و يا با بانك بصورت مشاركتي همكاري خواهند داشت.

اينالوئي با اشاره به سياستهاي بانك ايران زمين در حوزه همكاري با شركت‌هاي دانش بنيان گفت: اين موضوع در حوزه مشتريان خرد و در حوزه B ۲ C به دليل پايين بودن ميزان سرمايه گذاري و تبديل سريع آن به سود كاربرد بسياري مي تواند داشته باشد.

اينالويي در خصوص تامين مالي شركتهاي دانش بنيان توسط بانك ايران زمين گفت: در حوزه خرد سرمايه گذاري سنگيني قرار نيست انجام شود، بانك سرويس هاي پايه خود را جهت خلق يك محصول جديد در اختيار شركتهاي دانش بنيان قرار مي‌دهد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد با ورود اين شركتها به عرصه خدمات بانكي در آينده نزديك شاهد ارائه سرويس‌هاي نوين بانكي و رشد و توسعه هر چه بيشتر خدمات بانكداري ديجيتال باشيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: