کد خبر: ۹۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 05 February 2017
بهترین راه این است که صندوق بازنشستگی ایران‌ایر به صندوق بازنشستگی کشوری یا صندوق تامین اجتماعی الحاق شود تا این بار از دوش هما برداشته شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح عوامل افت توان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌بهترین راه این است که صندوق بازنشستگی ایران‌ایر به صندوق بازنشستگی کشوری یا صندوق تامین اجتماعی الحاق شود تا این بار از دوش هما برداشته شود.

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در صنعت حمل‌ونقل هوایی در بخش خصوصی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی روی داده و شرکت‌های خصوصی رشد قابل قبولی داشته‌‌اند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون حداقل 4 شرکت -در حمل‌ونقل هوایی- حرفی برای گفتن دارند، ولی متاسفانه در بخش دولتی و به‌طور مشخص در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل نبود ناوگان و از همه مهم‌تر مشکلات مربوط به صندوق‌ بازنشستگی شاهد بودیم که توان ناوگان ملی ما افت کرده است.

وی افزود: بنابراین در کنار بحث تحریم و فرسودگی ناوگان، مشکلات مالی از جمله مسائل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل اسبق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: صندوق بازنشستگی هما به عنوان یک صندوق خصوصی اداره می‌شود، اما بار اصلی آن بر دوش شرکت ایران ایر است.

کشاورزیان بیان کرد: معتقدم در گام نخست باید تکلیف صندوق بازنشستگی هما روشن شود و بهترین راه این است که صندوق‌ مذکور و سایر صندوق‌های بازنشستگی در صندوق تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری الحاق شوند و این بار از دوش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: