کد خبر: ۹۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - 03 February 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در شرکت سایپا دیزل گفت: با جایگزینی محصول جدید مصرف سوخت 50 درصد کاهش خواهد یافت.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در شرکت سایپا دیزل گفت: با جایگزینی محصول جدید مصرف سوخت 50 درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت زاده در این مراسم گفت: خوشبختانه پس از برجام توافق جدیدی با یکی از خودروسازان تجاری اروپایی که شرکت ولوو است انجام شده و قراردادی منعقد شده برای تولید و واگذاری 3500 دستگاه خودروی کشنده که امروز به 10 نفر از خریداران، این خودروهای جدید اهدا می شود.

وی افزود: دولت به موضوع کاهش آلودگی هوا توجه خاصی دارد و بر همین اساس این قرارداد منعقد شده و در آن به منظور جایگزینی با خودروهای فرسوده و کاهش آلایندگی هوا، خودروهای کشنده جدید وارد ناوگان حمل و نقل کشور خواهد شد .

نعمت زاده گفت: هر کدام از خودروهای فرسوده تجاری در هر 100 کیلومتر 60 تا 65 لیتر سوخت مصرف می کنند و خودروهای جدید با وجودی که بسیار پرقدرت تر از خودروهای فرسوده هستند و حدود 500 اسب بخار قدرت تولید می کنند با این حال در حدود 30 تا 35 لیتر سوخت مصرف می کنند که مصرف سوخت در آنها نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم از این طریق هرچه سریعتر خودروهای قدیمی که فرسوده شده اند و آلایندگی بالایی دارند را از رده خارج کنیم.

نعمت زاده گفت: عمر مجاز برای خودروهای تجاری در حدود 35 سال است که در حدود 70 هزار خودرو در حال تردد در جاده های کشور هستند و اولویت اول جایگزینی خودروهای جدید با این خودروهای قدیمی و فرسوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید کامیون در کشور نزدیک به 40 هزار دستگاه در سال است ولی چون در این کار تسهیلات بانکی و کمک سایر ارگان ها نیاز است برای تعویض کامیون ها ، خودروسازان مختلف قرارد اد هایی را بر اساس توان تولیدشان منعقد کرده اند.

نعمت زاده افزود: در این طرح تا سقف 300 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که به متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده تعلق خواهد گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: