کد خبر: ۹۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون بانک مرکزی فرسوده و قدیمی است، گفت: بانک مرکزی نمی تواند از مسئولیت ساماندهی موسسات مالی مجاز و غیرمجاز شانه خالی کند.
 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قانون بانک مرکزی فرسوده و قدیمی است، گفت: بانک مرکزی نمی تواند از مسئولیت ساماندهی موسسات مالی مجاز و غیرمجاز شانه خالی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به تجمع جمعی از سپرده گذاران یکی از موسسات مالی و اعتباری مقابل مجلس،اظهار داشت: مسئولیت مستقیم تمامی موسسات مالی و اعتباری که با مجوز و یا بدون مجوز ایجاد شده و می شوند؛ متوجه بانک مرکزی است.

وی از بانک مرکزی خواست تا با رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز برخورد کند و افزود: بانک مرکزی باید بر موسسات مالی و اعتباری مجوزدار نظارت و کنترل داشته باشد، که در مراودات پولی و مالی آنها اشکال و ابهامی وجود نداشته و به ورشکستگی دچار نشوند و تضامین لازم را از این موسسات دریافت کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی قانونی فرسوده و قدیمی است، ادامه داد: این قانون اختیارات و اقتدار لازم را از بانک مرکزی سلب کرده و بانک مرکزی باید تلاش می کرد که قوانین خود را به روز کرده و مطابق با قوانین پولی و بانکی روز دنیا حرکت کند.

حسینی شاهرودی یادآور شد: بانک مرکزی و وزارت اموراقتصادی هیچ کدام برای اصلاح قانون اقدامی نکردند و کمیسیون اقتصادی مجلس راسا برای اصلاح قانون بانکداری و بانک مرکزی اقدام کرده است، که این گزارش برای ارسال به صحن علنی در کمیسیون در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نمی تواند از مسئولیت خود در خصوص مبادلات پولی و بانکی و همچنین مشکلات مؤسسات مالی مجاز و غیرمجاز شانه خالی کند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع سپرده گذاران را با حضور رییس بانک مرکزی بررسی می کند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: