کد خبر: ۹۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
«تاکید ایران بر تقویت صنعت موشکی»، «28فیلم در سودای سیمرغ» و «دریغ از یک عذرخواهی!» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه مردم سالاری در شماره پنجشنبه 14 بهمن است.
«تاکید ایران بر تقویت صنعت موشکی»، «28فیلم در سودای سیمرغ» و «دریغ از یک عذرخواهی!» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه مردم سالاری در شماره پنجشنبه 14 بهمن است.

** تاکید ایران بر تقویت صنعت موشکی
روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که در پی ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر انجام یک آزمایش موشکی جدید در ایران جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد. این مقام آمریکایی مدعی شده ایران روز یکشنبه در منطقه‌ای در نزدیکی شهر سمنان یک موشک بالستیک میان - برد به نام خرمشهر آزمایش کرده است. هیات آمریکایی در سازمان ملل گفت که از شورای امنیت خواسته است تا هر چه فوری این موضوع و احتمال نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص برنامه موشکی ایران را مورد بررسی قرار دهد. درخواست برگزاری این جلسه اما با مخالفت روسیه مواجه شد. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اعلام این خبر گفت: ایران برنامه نظامی‌در زمینه هسته ای ندارد. سرگئی ریابکوف افزود: دعوت به برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در روز سه شنبه به بهانه شلیک موشک‌های ایران، تلاشی برای پرتنش کردن اوضاع و استفاده از این برنامه با اهداف سیاسی است. در واکنش به این ادعای مقامات آمریکایی، حسین نقوی حسینی روز گذشته اظهار داشت: دو بیانیه در زمینه تقویت بنیه دفاعی کشور تهیه شده است، بیانیه نخست در کمیسیون امنیت ملی مجلس تهیه شده که به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. 

** 28فیلم در سودای سیمرغ
کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر‌هادی):«کارگر ساده نیازمندیم» به نویسندگی پدرام کریمی‌و کارگردانی منوچهر‌هادی است. در خلاصه داستانش آمده: بعضیا فکر می‌کنن همه چیو با پول می‌‌تونن بخرن… و می‌خرن… متأسفانه. آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، سیامک صفری، سحر قریشی، فاطمه رستمی‌و مهران احمدی، بهرام افشاری، سیروس همتی، مجید اصغری، مهدی محرابی و رحیمی‌طهرانی و همراه با هنرمند خردسال آرین اسماعیلی و آرمیتا اسماعیلی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

مادری ( رقیه توکلی):«مادری» اولین فیلم بلند رقیه توکلی محسوب می‌شود. وی دارای مدرک کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و ساخت بیش از 30 فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه کاری خود دارد که برای آن‌ها جوایز معتبر و متعدد داخلی و خارجی دریافت کرده است. سیاوش حقیقی تهیه‌کنندگی این فیلم که تماما در یزد فیلمبرداری شده را دارد و داستان فیلم درباره دو خواهر است که یکی عشقش را رها کرده و دیگری عشقش او را رها کرده است. بازیگران این اثر سینمایی عبارتند از:‌هانیه توسلی، نازنین بیاتی،‌ ملیسا ذاکری و هومن سیدی.

**دریغ از یک عذرخواهی!
روز گذشته روز پرتنشی برای مجلسیان بود. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و رحمانی فضلی وزیر کشور به مجلس آمده بودند تا گزارشهای خود درباره حادثه پلاسکو را قرائت کنند. اما اتفاق عجیبی رخ داد. وقتی قالیباف با اعتماد به نفسی مثال‌زدنی در حال قرائت گزارشش بود صداهای اعتراض از جمع مجلسیان بلند شد و کسی با صدای بلند به شهردار تشر می‌زد که «دروغ نگو»! 

اتفاقی که باعث شد برای لحظاتی، قالیباف سکوت کند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس، در میان قرائت گزارش قالیباف درباره حادثه پلاسکو، وقتی به این بخش از سخنان شهردار در خصوص حضور نیروهای آتش نشان تنها 2.5 دقیقه بعد از آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو رسید، ناگهان فریاد زد «دروغ نگو.» این فریاد نماینده رشت منجر به توقف قرائت گزارش ازسوی قالیباف شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: