کد خبر: ۹۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - 31 January 2017
«شهرداری برای حل مشکل آلودگی هوا طرح مدون و روشن دارد.» از روزی که شهردار تهران این جمله را اعلام کرد تا امروز یک سال می گذرد و در بسیاری از بخش ها، پیشرفتی چشمگیر برای کاهش آلودگی هوا دیده شده است. از مهم ترین راه حل هایی که شهردار تهران سال گذشته اعلام کرده بود، تاکنون 7 برنامه به مرحله اجرا رسیده است و مدیریت شهری در راه اعمال هرگونه راه حل است که بتواند آسمان آبی را به شهروندان هدیه کند.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 12 بهمن با اشاره به آلودگی هوا، نوشت: «شهرداری برای حل مشکل آلودگی هوا طرح مدون و روشن دارد.» از روزی که شهردار تهران این جمله را اعلام کرد تا امروز یک سال می گذرد و در بسیاری از بخش ها، پیشرفتی چشمگیر برای کاهش آلودگی هوا دیده شده است. از مهم ترین راه حل هایی که شهردار تهران سال گذشته اعلام کرده بود، تاکنون 7 برنامه به مرحله اجرا رسیده است و مدیریت شهری در راه اعمال هرگونه راه حل است که بتواند آسمان آبی را به شهروندان هدیه کند.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان اشک شهر، آورد: خداحافظ ‌ای مردان خستگی‌ناپذیر. خداحافظ‌ ای جانفشانانی که آتش نفس را فرو نشاندید و با ایثار خود، همه را مبهوت ساختید. شما این بار آتش فراق و داغ خود را بر دل مردم نشاندید. شور و حرارتی در قلب مردم افکندید که آه‌حسرت از نهادها بلند شد و آب شفقت از چشم‌ها روان.در حرارت زیر آوار، نه شما، که ما سوختیم. ما ضجه‌های همسنگران‌تان را دیدیم. ناله‌های برادرانتان را شنیدیم. اشک چشم مادران شما هم نتوانست از حرارت زیر آوار بکاهد. پیکر 16شهید آتش‌نشان در تابوت‌های پیچیده در پرچم 3رنگ ایران در مقابل جایگاه و در میان نوای‌الله‌اکبر و یازهرا و نوای نوحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت آرام گرفته بود.جمعیتی عظیم با دل‌های داغدار بر پیکر شهیدان مدافع جانشان به امامت آیت‌‌الله امامی کاشانی نماز خواندند. یک شهر نماز خواند برای مردان جانفشانش. پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب بار دیگر در مصلی قرائت شد: «...این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان تجدید میثاق دولت با آرمان های امام ره، نوشت: رئیس جمهور یک روز مانده به آغاز دهه فجر و در آستانه سی و هشتمین سالگرد انقلاب به حرم امام خمینی(ره) رفت و با آرمان های امام راحل، شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس تجدید عهد کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در این بازدید با تاکید بر اینکه دولت یازدهم خود را وامدار امام خمینی و متعهد به رهروی از مسیر، راه و گفتمان ایشان با هدایت های مقام معظم رهبری می داند، بر نیاز همگان به گفتمان امام راحل تاکید کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان رضایت از نفت 55 دلاری، می نویسد: وزیر نفت درباره میزان هدرروی یارانه انرژی گفت: براساس مطالعاتی که انجام گرفته و با احتساب قیمت های فعلی نفت خام، به طور متوسط سالانه 45 تا 50 میلیارد دلار یارانه سوخت در کشور پرداخت می شود که این یارانه، تهدیدی برای اقتصاد ایران است. بیژن نامدار زنگنه، همچنین اعلام کرد: آماده امضای قرارداد با مترو به منظور توسعه ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر در ازای کاهش مصرف سوخت هستیم. وزیر نفت با اعلام اینکه براساس مصوبات شورای اقتصاد، تاکنون 15 میلیارد دلار قرارداد به منظور جایگزین کردن گاز طبیعی با فرآورده های نفتی در کشور امضا شده است، اظهار داشت: 7.5 میلیارد دلار از این قراردادها مربوط به راه آهن 2.5 میلیارد دلار مربوط به جایگزین کردن کامیون های جدید با کامیون ها و خودروهای فرسوده و مابقی در حوزه گازرسانی به نیروگاه ها و روستاهاست.

مسیر سرنوشت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: یکی رفت. روزهایی که انقلاب اسلامی جرقه هایش زده شد، حضرت امام را تبعید کردند تا شاید خرمن نارضایتی ها شعله نگیرد. لابد فکر کردند که رهبر این نهضت، تنها می رود و بعد، این نهضت تمام می شود. سال ها بعد، همان که در غربت رفته بود. در میان سیل خروشان عاشقانش بازگشت و آنکه روزی به خمینی خندیده بود که یاران تو کجا هستند! با ذلت رفت. گفته بودند که از فرود هواپیمای حامل امام جلوگیری خواهند کرد اما فریادهای «وای به حالت بختیار، اگر امام فردا نیاد» این تهدید را زیر پا گذاشت. 12 بهمن 57 ، یکی از ملتهب ترین روزهای انقلاب بود که تبدیل به یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ کشورمان شد. مسیری که امام در این روز طی کرد، سرنوشت انقلاب را رقم زد. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تفکر ترامپ موقتی نیست» و «کولبران رنج» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «به یاد یاران شهید» به قلم مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: