کد خبر: ۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 29 January 2017
پیکر آتش‌نشانان پلاسکو 11 بهمن از مصلای تهران تشییع می‌شود. اینطور که اعلام شده هنوز نتیجه آزمایش‌های دی‌ان‌ای همه شهدای آتش‌نشان مشخص نشده و گفته می‌شود با نهایی شدن این آزمایش‌ها مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
 روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 10 بهمن در تیتر یک، نوشت: پیکر آتش‌نشانان پلاسکو 11 بهمن از مصلای تهران تشییع می‌شود. اینطور که اعلام شده هنوز نتیجه آزمایش‌های دی‌ان‌ای همه شهدای آتش‌نشان مشخص نشده و گفته می‌شود با نهایی شدن این آزمایش‌ها مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

این روزنامه با انتشار عنوان آمریکا با مردم ایران قطع رابطه کرد، آورد: دونالد ترامپ، یکی از شوخی های انتخاباتی اش را عملی کرد. «کنترل ورود پناهندگان به آمریکا» و «ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور» 2 مورد از فهرست وعده های باورنکردنی رئیس جمهور جدید آمریکا بودند که دیروز ترامپ همه آن سیاستمداران خوش بینی را که با تردید به اجرای این وعده ها نگاه می کردند، شگفت زده کرد. احتمالا حتی مایک پنس معاون خودش را 2 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری درباره این وعده ها گفته بود: «ترامپ از این پس دیگر از بحث ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا دفاع نخواهد کرد.» 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان حمله به حریم شخصی این بار از تلگرام، نوشت: «شماره بدین، اسم و تصویر بگیرین»؛ این تبلیغ یک ربات تازه در تلگرام است که این روزها حواشی زیادی ایجاد کرده است. از آخرین روزهای هفته گذشته و با عمومی شدن تبلیغات این ربات، بحث بر سر جزئیات این موضوع بالا گرفته است. در این ربات شما با وارد کردن شماره تلفن مورد نظر می توانید مشخصات (نام و عکس) فرد درخواست شده را دریافت کنید. اما آیا این ربات دلیل ناامن بودن تلگرام و مصداق ورود به حریم شخصی افراد است؟ هرچند طراحان روسی تلگرام مدعی اند که محصول شان یکی از امن ترین نرم افزارهاست، اما حالا در اینکه بی توجهی به حریم خصوصی یکی از بزرگ ترین ضعف های این پیام رسان است، نمی توان تردید کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان واکنش به گزارش نقد محدودیت در حرفه وکالت، می نویسد: بعد از انتشار گزارشی در همشهری درباره محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی مشاغل با تیتر: «دایره بسته دو شغل وکالت و پزشکی - ورود ممنوع!» در 25 دی‌ماه، کانون وکلای مرکز با ارسال جوابیه‌ای به این گزارش واکنش نشان داد. متن جوابیه و ادامه توضیحات همشهری را بخوانید. شائبه نسخ تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری که براساس آن کمیسیون سه‌نفره متشکل از رئیس کل دادگستری استان، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط تعداد کارآموزان وکالت را تعیین می‌کند، توسط تبصره2 ماده7 قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی، صرف‌نظر از عدم موضوعیت آن باتوجه به قلمروی هر یک از 2قانون، مبتنی بر مغالطه و عدم درک صحیح از ماهیت پروانه کارآموزی و وکالت دادگستری است زیرا نسخ یا حتی شک بین نسخ و تخصیص قانون، زمانی قابل تصور است که نسبت موضوع یا متعلق موضوع در حکم قانون، تساوی یا عموم و خصوص باشد. حال آنکه اساسا صدور پروانه موضوع تبصره ماده1 قانون مرقوم دائر مدار ملاحظات تنظیم بازار و اشباع یا عدم اشباع آن نیست تا مشمول قانون موادی از قانون سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی قرار گیرد.

تولد جنین فریزری 14 ساله از مادر 42 ساله؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: یک نوزاد دختر که 14 سال و 2 ماه به صورت جنین فریز شده نگهداری می شد، دیروز در اصفهان به دنیا آمد. مادر 42 ساله این نوزاد که در سال های گذشته به هوچکین(نوعی از سرطان غدد لنفاوی) مبتلا شده بود، 12 جنین فریز شده دارد که پس از گذشت 2 سال از زمان شیردهی به دختر تازه متولد شده اش، می تواند فرزند بعدی را هم از میان این جنین ها به دنیا بیاورد. تولد این دختر، رکورد نگهداری جنین به صورت فریز در کشور را شکست. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «فارغ التحصیل مدرسه امید»، «آغاز جشنواره فیلم فجر» و «درگذشت بازیگر پیشکسوت» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «3 چهره از ترامپ» به قلم امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: