کد خبر: ۹۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 28 January 2017
«مکتب هاشمی پوینده و پاینده خواهد بود»، «کار خانگی زنان 11 تریلیون دلار می‌ارزد»، «انتخابات ریاست‌جمهوری قابل پیش‌بینی نیست»، «جزئیات درگذشت آیت‌ا... هاشمی»‌ و «همه نهاد‌ها باید مالیات بپردازند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 9 بهمن است.
 «مکتب هاشمی پوینده و پاینده خواهد بود»، «کار خانگی زنان 11 تریلیون دلار می‌ارزد»، «انتخابات ریاست‌جمهوری قابل پیش‌بینی نیست»، «جزئیات درگذشت آیت‌ا... هاشمی»‌ و «همه نهاد‌ها باید مالیات بپردازند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 9 بهمن است.

** مکتب هاشمی پوینده و پاینده خواهد بود
سیدمحمود میر لوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت وگو با آرمان می گوید: مکتب فکری آیت‌ا... هاشمی باید به عنوان یک تئوری مطرح باشد تا مشاهده شود که در دوره ما یک شخصیت و عنصر درس‌آموخته‌ای چون آیت‌ا... هاشمی می‌تواند همه ویژگی‌های مختلف و به ظاهر متعارض را در ظرفی مخلوط دارد و در همه عرصه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و بین‌الملل صاحب دیدگاه تخصصی خود باشد. آیت‌ا... هاشمی سرمایه اجتماعی کشور بود. همان‌طور که مکتب امام پس از گذشت نزدیک به 20 سال مورد تکریم مردم است و سرزنده است، مکتب آیت‌ا... هاشمی نیز به عنوان زیر مکتب امام همچنان پوینده و پاینده خواهد بود.

** کار خانگی زنان 11 تریلیون دلار می‌ارزد
شهربانو امانی فعال حقوق زنان درباره ارزش گذاری کار خانگی در گفت‌ وگو با آرمان گفت: بر اساس آمار جهانی، زنان تقریبا 85 تا 90 درصد از زمان خود را صرف کار خانگی می‌کنند که شامل آشپزی، بچه داری، نظافت و... است. براساس تخمین سازمان ملل ارزش کار اقتصادی کار خانگی در جهان برابر با 11 تریلیون دلار است. حقوق یک زن خانه دار در صورت پرداخت سالانه بیش از 126 هزار دلار است، در حالی که یک زن شاغل به طور متوسط حدود 74 هزار دلار درآمد دارد.

** انتخابات ریاست‌جمهوری قابل پیش‌بینی نیست
حسن بیادی دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت وگو با آرمان در پاسخ به این پرسش که تجربه نشان داده است که انتخابات ریاست جمهوری امری غیر قابل پیش‌بینی است، زیرا در مواردی برخلاف انتظار نام افرادی به عنوان نامزد ریاست جمهوری دیده می‌شود که قبلا تمایلی برای حضور در انتخابات از خود نشان نداده‌اند؛ بنابراین تصور نمی‌کنید کاندیداتوری احتمالی برخی از اصولگرایان مانند باهنر می‌تواند جریان بازی را تغییر دهد؛ بیان داشت: اگرچه کاندیداتوری ایشان بیشتر شبیه به یک شوخی است، اما با توجه به اینکه ایشان سیاستمدار باهوشی است ریسک نمی‌کند و در انتخابات آتی کاندیدا نخواهد شد.

** جزئیات درگذشت آیت‌ا... هاشمی
سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: رحلت آیت‌ا... هاشمی قطعا به خاطر دیابت نبوده است و ایشان به دلیل عارضه قلبی فوت شده‌اند. از سوی دیگر آنژیویی که ایشان انجام داده‌اند تنها برای اطلاع از سلامتی بوده و ایشان هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشتند. بر اساس اظهارات آقای رجایی یک پزشک آلمانی چند ماه پیش قلب آیت‌ا... هاشمی را معاینه کرده بودند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود نداشت.

** همه نهاد‌ها باید مالیات بپردازند
عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت وگو با آرمان می گوید: در حال حاضر لازم است تمامی فعالان اقتصادی و هر نهاد و حوزه‌ای که فعالیت تولیدی و تجاری دارد بدون هیچ اغماضی مالیات بپردازد. بنابراین اگر نظام جامع مالیاتی در کشور مستقر شود و کنترل مناسبی به وجود آید، به قطع هیچ یک از مودیان مالیاتی نمی‌توانند از پرداخت آن سر باز بزنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: