کد خبر: ۹۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 28 January 2017
وزارت ارشاد نباید تولیدات هنری را خودش انجام دهد‌، بلکه باید رویکرد مردمی داشته باشد. احتیاجی نیست در مسائل فرهنگی پر‌مناقشه حرکت کرد، کار فرهنگی بطئی است، ولی اثرات ماندگار دارد، لذا باید با دقت و حوصله به موضوعات پیرامون این مهم پرداخت.
 روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 9 بهمن در تیتر نخست، نوشت: علی لاریجانی با بیان این که توسعه بخش‌های مختلف هنری مانند سینما و تولید آثار هنری خوشحال‌کننده است، گفت: وزارت ارشاد نباید تولیدات هنری را خودش انجام دهد‌، بلکه باید رویکرد مردمی داشته باشد. احتیاجی نیست در مسائل فرهنگی پر‌مناقشه حرکت کرد، کار فرهنگی بطئی است، ولی اثرات ماندگار دارد، لذا باید با دقت و حوصله به موضوعات پیرامون این مهم پرداخت.

این روزنامه با انتخاب عنوان خشت آخر تراژدی پلاسکو برداشته شد، آورد: عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو که در پی‌آتش‌سوزی و ریزش ناگهانی جان 16 تن از آتش نشانان و شماری از شهروندان را گرفت دیروز در شرایطی پایان یافت که آتش نشانان و نیروهای امدادی تلاش بی‌وقفه و خستگی ناپذیر را در 9 روز گذشته با کشف اجساد قربانیان و بازگرداندن وضع این محل به حال عادی به منصحه ظهور گذاشتند.‏ یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران دراین باره گفت: تا ساعت 17 عصر دیروز اکیپ جستجو به همراه آواربرداران مشغول کار بودند، اما پس از پایان عملیات آواربرداری کارهای دیگری در دستورکار نیروهای شهرداری قرار گرفت. ‏وی گفت: نخاله‌هایی که به یک زمین 7 هکتاری منتقل شده است با حضور نماینده دادستان و نیروهای آگاهی بررسی می‌شود تا اگر اشیاء قیمتی در آن باشد به صاحبان تحویل داده شود. یزدانی افزود: پس از عملیات آواربرداری نیروهای شهرداری اقدام به دیوارکشی در محدوده ساختمان پلاسکو کردند تا عبور و مرور در خیابان جمهوری اسلامی به شرایط عادی بازگردد. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران هم گفت: از مجموع 19 پیکر تحویل شده به پزشکی قانونی 9 پیکر شناسایی شده است.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان وزیرکشور: مبارزه با فساد باید نهادینه شود، نوشت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش فصلی خانه احزاب که به یادمان آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، گرامیداشت شهدای آتش‌نشان و موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت، با تاکید بر شفافسازی و مبارزه جدی با فساد از طریق مجاری قانونی افزود: مبارزه با فساد باید در کشور نهادینه شود و همه در مقابل قانون پاسخگو باشند. وزیر کشور گفت: مبارزه با فساد نباید به ابزار کار سیاسی تبدیل و به وسیله‌ای برای انتقام‌جویی گروهی و شخصی تبدیل شود و اگر در این وادی قرار گرفت هیچکس نمی‌تواند با فساد برخوردی جدی داشته باشد.

مجید انصاری: شخصیت‌های اثرگذار نظام همواره مورد هجمه بدخواهان هستند، عنوان دیگر این روزنامه است در این مطلب می خوانیم: معاون حقوقی رئیس جمهوری به توهین برخی افراد به آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی که صبح دیروز در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی در روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان، هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند. وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت‌امام‌(ره) هم با وجود آن که 27 سال از ارتحالشان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله‌ هاشمی هم از این داستان مستثنی نیست. ما هم نباید از عوامل اسرائیل به ویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان اسکان موقت 5500 سیلزده در سیستان و بلوچستان، آورد: بارندگی‌ها در جنوب وشرق کشور با وجود خوشحالی مردم، خساراتی نیز برجا گذاشت که بیشترین آن در استان سیستان بلوچستان بود به طوری که نیروهای امدادی دستگاه‌های مختلف خدمات رسانی به سیل زدگان و آسیب دیدگان جنوب و مرکز استان بااعلام آسیب به 1675 واحد مسکونی از اسکان 5545 نفر خبر دادند. بارندگی‌های عصر30 دی تا پنجم بهمن جاری در سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد شور و نشاط برای مردم و سیراب کردن زمین‌های تشنه این دیار در 12 شهرستان جنوبی استان، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب راسبب شد. ‏
بارش‌ها در شهرستان‌های کنارک، چابهار، نیکشهر، فنوج، ایرانشهر، بزمان، دلگان و خاش شدیدتر بود و در نواحی شمالی قصرقند، سرباز، مهرستان، سیب و سوران و سراوان با شدت کمتر سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها شد.‏

«موج استعفا و اعتراض مقامات و مردم آمریکا در اولین هفته کاری ترامپ» و «ترانه علیدوستی: در اعتراض به اقدام ترامپ به مراسم اسکار نمی‌روم» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: