کد خبر: ۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 27 January 2017
مردم چین که از بزرگترین گروه گردشگران دنیا در زمان حاضر محسوب می شوند در سال گذشته میلادی (2016) برای سفرهای خارجی خود 109 میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه کرده‌اند.
 مردم چین که از بزرگترین گروه گردشگران دنیا در زمان حاضر محسوب می شوند در سال گذشته میلادی (2016) برای سفرهای خارجی خود 109 میلیارد و 800 میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای اداره ملی گردشگری چین روز جمعه در تازه ترین گزارش خود همچنین اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ۱۲۲ میلیون نفر از مردم چین سفرهای خارجی گردشی داشته اند.

دولت چین در سال های اخیر موفق شده است با سیاست های راهبردی خود باعث تسهیل در صدور روادید برای مردم این کشور شود و از سوی دیگر با رشد اقتصادی خوب چین قدرت مصرف و هزینه کرد مردم این کشور نیز ارتقا یافته است.

میزان سفرهای گردشگری مردم چین بر اساس اعلام اداره ملی گردشگری این کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی 4.3 سه دهم درصد بیشتر شده است.

گردشگران و توریست های چینی در این سال بر اساس اعلام منابع رسمی این کشور، 215 میلیارد دلار هزینه کرده اند. همچنین فهرست منتشره اداره ملی گردشگری چین نشان می دهد که تایلند، ویتنام، انگلیس، کره جنوبی، ژاپن، روسیه و مالدیو محبوب ترین مقاصد سفر برای گردشگران چینی است.

شمار گردشگران چینی که به خارج می روند اکنون کمتر از ۱۰ درصد از کل جمعیت این کشور را شامل می شود اما با توجه به وجود توان بالقوه در چین در زمینه گردشگری، افزایش سفرهای خارجی بیشتر نیز وجود دارد. 

چین در حال حاضر اصلی ترین منبع اعزام گردشگر به کشورهای دیگر و چهارمین مقصد بزرگ گردشگری دنیاست و ممکن است تا سال ۲۰۲۰ میلادی در رده نخست قرار گیرد.
دولت چین پیشتر از تبدیل کردن صنعت گردشگری خود به عنوان یکی از اصلی ترین موتورهای محرکه اقتصاد کشور خبر داده بود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از طریق همین صنعت تامین شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: