کد خبر: ۹۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 26 January 2017
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با طرح این پرسش که چرا منابع نفت و گاز ایران به فجیره صادر شده و برای این منطقه ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت: قیمت بانکرینگ ایران در مقایسه با فجیره ۵ تا ۷ دلار ارزانتر است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با طرح این پرسش که چرا منابع نفت و گاز ایران به فجیره صادر شده و برای این منطقه ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت: قیمت بانکرینگ ایران در مقایسه با فجیره ۵ تا ۷ دلار ارزانتر است.

به گزارش تسنیم، محمد سعیدی در مراسم افتتاح ساعت 52 هزارتنی بانکرینگ خلیج فارس در جزیره قشم اظهار کرد: با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مدیران و مسئولان فضای جدیدی برای کشور ایجاد شده که زمینه ارائه خدمات بهتری را نیز به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه کشتیرانی می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در افزایش صادرات، واردات و ایجاد اشتغال داشته باشد، بیان کرد: یکی از همین پروژه‌ها راه‌اندازی سایت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها است، چرا باید ایران که دارای منابع ارزشمند نفت و گاز است این منابع را به بنادر فجیره صادر کرده تا بازرگانی آنها در جای دیگری صورت گیرد. 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قیمت بانکر خلیج فارس در جزیره قشم در مقایسه با قیمت فجیره 5 تا 7 دلار ارزان‌تر است از عملکرد وزارت نفت در این حوزه انتقاد و تاکید کرد. منابع نفت و گاز ایران از پالایشگاه‌ها به فجیره صادر می‌شود چرا نباید از این منابع برای اشتغال‌زایی ایرانیان استفاده شود. 

سعیدی با بیان اینکه نباید فقط تولیدکننده باشیم، باید خدمات با ارزش افزوده نیز ارائه دهیم، گفت: در بخش پتروشیمی به عنوان یک تولیدکننده فعالیت می‌کنیم اما سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار از قِبل محصولات پتروشیمی درآمد نصیب بروکرها می‌شود چرا نباید این پول به جیب تولیدکنندگان ایرانی برود.

وی با طرح این پرسش که چرا سوخت کشور به بنادر فجیره صادر می‌شود اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت سایت بانکرینگ سلخ در فاز‌های 50 هزار تنی به 500 هزارتن افزایش می‌یابد. با این کار در وضعیت پسابرجام که 17 خط بین‌المللی به آب‌های ایران تردد دارند می‌توانیم بهترین بازارها را برای سوخت رسانی به کشورها به دست بیاوریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 42 درصد هزینه‌های کشتی مربوط به سوخت است گفت: اگر زیرساخت مناسب سوخت‌رسانی در کشور را فراهم کنیم کشتی‌ها به جای انحراف 130 مایلی که به فجیره می‌روند در سایت‌های سوخت‌رسانی ایران تامین سوخت کرده که این مسئله باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی سالم برای مردم ایران خواهد شد. 

سعیدی با اشاره به اینکه 87 درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: در ایران 85 درصد تجارت از طریق دریا انجام می‌شود و در پسابرجام توانسته‌ایم با توان لازم به تمام بنادر دنیا به جز دوکشور سفر کنیم.

وی با یادآوری که در دوران تحریم فقط یک سرویس از شانگهای به بنادر خلیج فارس و بنادر جنوبی کشور داشتیم، بیان کرد: هم‌اکنون 5 سرویس مشترک کشتیرانی به تمام نقاط دنیا یعنی اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین، آسیای شرقی و آمریکای شمالی راه‌اندازی شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: