کد خبر: ۹۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - 21 January 2017
فروریختن ساختمان پلاسکو بر اثر حریق و به‌دنبال آن اتفاقات دلخراشی که برای آتش‌نشانان تهران روی‌داد دل بسیاری از شهروندان پایتخت‌نشین و هموطنان را به درد آورد. شهردار تهران نیز که در جریان کنترل عملیات مربوط به حریق این پاساژ در محل حضور یافته بود به‌وجود مراکز ناایمن و کانون‌های بحرانی اشاره کرد.
روزنامه همشهری در شماره شنبه دوم بهمن در تیتر یک، نوشت: فروریختن ساختمان پلاسکو بر اثر حریق و به‌دنبال آن اتفاقات دلخراشی که برای آتش‌نشانان تهران روی‌داد دل بسیاری از شهروندان پایتخت‌نشین و هموطنان را به درد آورد. شهردار تهران نیز که در جریان کنترل عملیات مربوط به حریق این پاساژ در محل حضور یافته بود به‌وجود مراکز ناایمن و کانون‌های بحرانی اشاره کرد.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان مسئولان کار مجاهدانه را ادامه دهند، نوشت: در پی حادثه دردناک صبح امروز و آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان در مرکز شهر تهران که به گرفتار شدن جمعی از آتش‌نشانان انجامید، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند. در این پیام آمده است: حادثه‌ دردناک آتش‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر مایه اندوه و تأسف و نگرانی عمیق اینجانب است... در حال حاضر همه‌ تلاشها باید برای نجاتِ جان گرفتارشدگان جهت‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسئله‌ بعدی است. از همه مسئولان می خواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده‌اند کار مجاهدانه‌ خود را ادامه دهند و وظیفه‌ فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.

این روزنامه با اشاره به عنوان زنان در مقابل بیماری ها آسیب پذیرترند، می نویسد: شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده گفت: جنسیت یکی از عوامل موثر در سلامت است، زنان به لحاظ ساختار فیزیکی، روحی و روانی خود و به سبب گذراندن دوره های بلوغ، بارداری، زایمان، شیردهی و یائسگی تمایزاتی با مردان دارند که این امر تفاوت هایی را در موضوع بهداشت و سلامت زنان و مردان ایجاد می کند و توجه خاصی را می طلبد. زنان سردمداران حفظ سلامت و ترویج آن هستند و این زن سالم و توانمند است که می تواند سلامتی و نشاط را به جامعه تسری دهد. سلامت جامعه در گرو داشتن زنان سالم در همه ابعاد است چرا که آنان اولین مراقبان سلامت خانواده و جامعه محسوب می شوند.

ظریف: ترامپ را شگفت زده می کنیم؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست همکاری اسلامی در کوالالامپور گفت: اگر ترامپ توافق هسته ای را رد کند، وی همانگونه که پیش از این گفتم دوست دارد دیگران را شگفت زده کند، ما هم باعث شگفتی وی می شویم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید این عامل شگفتی چیست؟ گفت: اگر بیان شود که دیگر باعث شگفتی نمی شود.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان دستگیری عوامل حمله به سفارت ایران در دانمارک، نوشت: سفارت ایران در دانمارک برای دومین بار در 4 سال اخیر مورد تعرض عوامل ضد انقلاب قرار گرفت. هنریک استورمر، رئیس پلیس شهر کپنهاگ در دانمارک گفت: 6 فرد ایرانی صبح روز پنج‌شنبه از فنس های اطراف سفارت ایران در کپنهاگ بالا رفته و بنرها و تابلوهایی را با محتوای مخالفت با رژیم ایران در باغ سفارت نصب کردند. این افراد همچنین اقدام به پایین آوردن پرچم ایران در محل سفارت کردند. چهارنفر از این افراد در خواست پناهندگی در سوئد دارند و دو نفر از آنها مقیم سوئد هستند. هم اکنون این افراد به دلیل ورود به محوطه‌ی سفارت ایران در بازداشت پلیس هستند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز پنج شنبه در این‌باره گفت: وزارت خارجه در پی این حادثه سفیر دانمارک در ایران را احضار کرده است و خواستار برخورد جدی و مسئولانه‌ی دولت دانمارک با عوامل تعرض به سفارت ایران شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: