کد خبر: ۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در آیین هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام راحل با اشاره به این که خصلت دیگر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور اندیشی، بلند همتی و توجه به منافع ملی بود، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر، چه در منطقه و چه در سطح جهان بود.
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 27 دی در تیتر نخست، نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در آیین هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام راحل با اشاره به این که خصلت دیگر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور اندیشی، بلند همتی و توجه به منافع ملی بود، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر، چه در منطقه و چه در سطح جهان بود.

این روزنامه با انتشار عنوان منشور حقوق شهروندی مطالبه‌ای که فراموش شده بود، آورد: تنظیم و تدوین منشور حقوق شهروندی یکی از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 بود که پس از گذشت نزدیک به سه سال تدوین آن نهایی و طی مراسمی در آذرماه سال جاری رونمایی شد. این منشور که مشتمل بر 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرا و ارجاعات قانونی است در بردارنده مفاد متعددی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی است. حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در میزگرد بررسی حقوق شهروندی گفت: رئیس جمهوری به عنوان یک مدیر طراز اول و انقلابی در کشور به خوبی بر مشکلات کشور و آرمانها و برنامه‌های اصل نظام و انقلاب واقف بود. او آرزویش این بود که در اجرای برخی از آرمانها که فراموش شده تلاش کند و در انتخابات هم با هدف احیای برنامه‌های حقوقی وارد عرصه انتخابات شدند. در همین مدت تا قبل از رونمایی از منشور حقوق شهروندی هجده مرتبه این کار ویراستاری شده است. من در این مدت از انتقاداتی که نسبت به منشور شده دیدم که چقدر جامعه حقوقی کشور در تدوین این منشور شرکت داشتند.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان طیب‌نیا: افزایش مالیات در شرایط فعلی به زیان اقتصاد است، نوشت: بیستمین نشست هیأت نمایندگان دوره هشتم اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور دیروز با حضور وزیر اقتصاد در تهران برگزار شد و طی آن فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواستار بازنگری در قوانین خصوصی‌سازی شدند. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این اجلاس با بیان اینکه نگرانی ما در مورد بدهی‌های دولت به نابسامان بودن آن برمی‌گردد،‌ گفت: هنوز تحریم‌ها در عمل بعد از برجام در بعضی از حوزه‌ها ادامه دارد، علیرغم اینکه در بعضی از بخش‌ها از برجام بهره‌برداری کامل صورت گرفته است. نامبرده با اشاره به موضوع اخذ مالیات گفت: مالیات را بیش از این نمی‌توان افزایش داد. زیرا افزایش مالیات در چنین شرایطی هم به زیان اقتصاد ملی است و اقتصاد ما را دچار رکود عمیق می‌کند و هم با افزایش آن دولت به مالیاتش نمی‌رسد.

این روزنامه اشاره به عنوان رئیس‌جمهوری: ایران‎ ‎آماده‎ ‎همکاری‎ ‎با کشورها در مبارزه با تروریسم‎ ‎است، آورد: رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه آلبانی، با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تحکیم روابط با آلبانی استقبال می کند. حجت الاسلام حسن روحانی دیروز در دیدار'دیتمیر بوشاتی'، تقویت همکاری های فرهنگی از جمله مراکز دانشگاهی و علمی دو کشور را ضروری خواند و تاکید کرد: تحکیم روابط ایران و آلبانی در همه حوزه ها، به نفع دو کشور است. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مبارزه همگانی با خشونت، افراط گرایی و تروریسم اظهارداشت: تروریسم معضلی جهانی است و یکی از وظایف بزرگ ما، مبارزه با خشونت و به ویژه تروریسم است. وی با تاکید بر این که ایران همواره خواهان تقویت پایه های صلح و ثبات در منطقه بالکان بوده و پیوسته در این مسیر گام برداشته است، گفت: تهران آمادگی دارد در عرصه مبارزه با تروریسم، با کشورهای مختلف از جمله آلبانی همکاری کند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان اعدام 3 معارض شیعه توسط آل‌خلیفه/ مقاومت اسلامی بحرین بسیج عمومی اعلام کرد، نوشت: مقاومت اسلامی بحرین در پی اجرای حکم اعدام سه مخالف شیعه این کشور بسیج عمومی اعلام کرد. 'سرایا المختار'، مقاومت اسلامی بحرین در واکنش به اعدام سه جوان شیعه بحرینی که حکم اعدامشان اجرا شد، اعلام کرد: سرکشی مافیای اشغالگری از تمامی خط قرمزها، ارزش‌ها و عرف‌ها فراتر رفته و با کشتار ملت مسلمان و شجاع بحرین از هر طیف و قشری نشان داده است که تمامی تدابیر سرکوبگرایانه را به عناوین مختلف دنبال می‌کند و با جنایت امروز خود نشان داد که گورش ر ا به دست خودش کنده است.مقاومت اسلامی بحرین ضمن اعلام عزای عمومی برای این سه جوان بسیج عمومی مطرح کرده و افزود: هر مزدور این رژیم را در هر تشکیلات نظامی یا غیرنظامی هدف قرار می‌دهد.مقاومت اسلامی بحرین افزود: این دشمن با تمامی مزدورانش باید مراقب عملکرد مقاومت اسلامی باشد که خیلی زود سراغ آن خواهد آمد و اجل آن خواهد رسید.

«عراقچی: موانع بر سر راه اقتصاد برداشته شد» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: