کد خبر: ۹۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۵ - 16 January 2017
با وجود اینکه تحقیقات خارجی و داخلی، منابع اصلی افزایش آلاینده های هوا در شهرهای بزرگ را مشخص کرده اند اما همچنان برخی با ارائه نشانی های غلط، راهکارهای اساسی برای کاهش آلودگی را به حاشیه می رانند. طبق مطالعات انجام شده خودروهای دودزا و بی کیفیت، اعم از خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت ها و پس از آنها، صنایع آلاینده باعث خاکستری شدن آسمان کلانشهرها می شوند.
 روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 27 دی در تیتر یک، نوشت: با وجود اینکه تحقیقات خارجی و داخلی، منابع اصلی افزایش آلاینده های هوا در شهرهای بزرگ را مشخص کرده اند اما همچنان برخی با ارائه نشانی های غلط، راهکارهای اساسی برای کاهش آلودگی را به حاشیه می رانند. طبق مطالعات انجام شده خودروهای دودزا و بی کیفیت، اعم از خودروهای سنگین، سبک و موتورسیکلت ها و پس از آنها، صنایع آلاینده باعث خاکستری شدن آسمان کلانشهرها می شوند.

این روزنامه با انتشار عنوان موانع بانکی مهم ترین چالش برجام، آورد: برجام یکساله شد و دولتی‌ها آماری از بهبود اوضاع اقتصادی ارائه کرده‌اند و البته اذعان دارند که مانع اصلی، باقی‌ماندن تحریم‌های بانکی در عمل است. نقل و انتقال پول به سختی صورت می‌گیرد، روابط بانکی با بانک‌های بزرگ دنیا همچنان برقرار نشده و انتظارات مردم و فعالان اقتصادی از ثمره برجام برآورده نشده است.به گزارش همشهری، روایت آمارها و عددها از وضعیت اقتصاد پسابرجام نشان می‌دهد هرچند گشایش‌هایی با امضای قراردادهای اقتصادی در صنعت حمل‌ونقل، نفت و خودرو و بیمه ایجاد شده و ملموس‌ترین دستاورد اقتصادی برجام افزایش صادرات و تولید نفت ایران ارزیابی می‌شود اما گشایش بزرگ وقتی اتفاق خواهد افتاد که تفاهمنامه‌ها به قرارداد نهایی تبدیل شود، سرمایه‌گذاری‌های خارجی از روی کاغذ به عمل درآید و روابط کارگزاری بانک‌ها با بانک‌های خارجی به وضعیت قبل از تحریم‌ها برگردد تا مردم آثار واقعی برجام را لمس کنند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان دستگیری بدهکار 2 هزار میلیاردی و همدست زنجانی، نوشت: با عزم قوه قضاییه برای برخورد با مفاسد اقتصادی و بدهکاران بزرگ بانکی و با حمایت نیروهای امنیتی، بدهکار بانکی 2 هزار میلیاردی و همدست بابک زنجانی بدهکار بزرگ نفتی دستگیر شدند. دستگیری بدهکاران بانکی در ماه های اخیر شدت گرفته است؛ چنان که 14 دی ماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران با تاکید بر تعقیب قضایی بدهکاران از بازداشت 2 بدهکار کلان بانکی خبر داده بود. او نسبت به سوء استفاده از نفوذ فرزندان برخی مسئولان در پرونده های بدهکاران بانکی هشدار داده و گفته بود: یکی از این بدهکاران از نفوذ فرزندان برخی مسئولان استفاده می کرده و حداقل فرزندان 4 مسئول را در شرکت های خود به کار گرفته و با استفاده از نفوذ آنها مرتکب جرم شده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان برپایی یادبود آیت الله هاشمی در حرم امام، می نویسد: مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفنسجانی روز گذشته در حرم امام خمینی(ره) با حضور رئیس جمهور و سخنرانی رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری برگزار شد. در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، مقامات دیگری از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب، محمدباقر قالیباف شهردار تهران جمعی از وزیران و نمایندگان مجلس و عموم مردم حضور داشتند.

ورود بحرین به مرحله اعدام معترضان؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: اعدام 3 معترض شیعه بحرینی که اتهام‌شان اقدامات تروریستی اعلام شده ‌بود، با واکنش‌های گسترده‌ مردم روبه‌رو شد تا معلوم شود با گذشت 6 سال از آغاز اعتراض‌های ضدحکومتی در این کشور، این آتش باوجود همه سرکوب‌های نظامی خاموش نشده‌ است. منابع رسمی دولت بحرین صبح دیروز خبر اعدام 3زندانی سیاسی را اعلام کردند. روز شنبه همین منابع اعلام کرده ‌بودند که دادگاه تجدیدنظر حکم اعدام این 3نفر را تأیید کرده ‌است. تجمعات و فراخوان برای اعتراض خیابانی از همان روز شنبه با اعلام این خبر آغاز شده‌ بود اما صبح دیروز که خبر اعدام به‌صورت رسمی اعلام شد، خیابان‌های منامه و روستاهای اطراف پر از نیروهای امنیتی مسلح شد. تجمعات مردمی با وجود حضور سنگین نیروهای امنیتی از ظهر دیروز آغاز شد و برخی شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی از تعطیل شدن مغازه‌ها به نشانه اعتراض خبر داده‌اند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مرخصی دو هفته ای زایمان برای پدران»، «راهنمای خرید مکمل های غذایی کودکان»، «گفت و گو با عبدخدایی درباره فدائیان اسلام» و «3 ساعت گپ و گفت با مداح سرشناس» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «رولت روسی و شطرنج سوریه» به قلم علی هاشم سردبیر سایت المیادین را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: