کد خبر: ۹۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 09 January 2017
جدیدترین موج آلودگی هوا از ابتدای هفته جاری تهران و 7کلانشهر کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. پایداری هوا موجب شد دوازدهمین روز هوای ناسالم در آسمان تهران به ثبت برسد. براساس پیش‌بینی‌ها امروز نیز هوا ناسالم خواهد بود تا تهران در دوسوم روزهای زمستان امسال آسمانی آلوده را تجربه کند.
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 20 دی نوشت: جدیدترین موج آلودگی هوا از ابتدای هفته جاری تهران و 7کلانشهر کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. پایداری هوا موجب شد دوازدهمین روز هوای ناسالم در آسمان تهران به ثبت برسد. براساس پیش‌بینی‌ها امروز نیز هوا ناسالم خواهد بود تا تهران در دوسوم روزهای زمستان امسال آسمانی آلوده را تجربه کند.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان رحلت رفیق دیرین رهبری، آورد: یک ‌ماه پیش وقتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت یکصدمین سال قتل امیرکبیر سخن می‌گفت، لحن همیشگی کلامش رنگ حسرت به‌خود گرفته بود. اشک بر چشمانش برق انداخته بود و کلمات را به سختی از میان گلوی بغض‌‌کرده عبور می‌داد. آیت‌الله این بار کتابی را با خود به میان جمع آورده و تاریخ‌خوانی را به سخنرانی ترجیح داده بود. وقتی از حسرت امیرکبیر در مورد نحوه راه‌اندازی مدرسه دارالفنون و مقابله با توطئه انگلیس سخن به میان آمد، نتوانست مقابل اشک‌ها ایستادگی کند تا جلسه تاریخ‌خوانی آیت‌الله به مجلس روضه خوانی تبدیل شده باشد. بزرگ‌مردی که زمانی به سردار سازندگی شهره شده بود و بسیاری لقب امیرکبیر به او داده بودند، یک روز قبل از سالگرد قتل امیرکبیر، چشمانش را برای همیشه فروبست تا مرد روزهای سخت انقلاب در سی‌وهشتمین سال از عمر انقلاب اسلامی از ثمره عمرش جدا شده باشد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، نوشت: با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام میرسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. هوش وافر و صمیمیت کم‌نظیر او در آن سالها، تکیه گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند بویژه برای اینجانب به شمار می آید.

این روزنامه با انتخاب عنوان «شهر» داری بی نیاز از درآمد ساخت و ساز، می نویسد: این روزها به جرأت می‌توان گفت که منبع درآمدی شهرداری تهران دیگر متکی به ساخت‌وساز نیست. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران بارها اعلام کرده بود که درآمد شهرداری تهران از محل ساخت‌وساز کاهش داشته است. براساس بررسی آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار ایران در حوزه ساخت‌وساز کشور، طی 5سال گذشته، ساخت‌وساز در پایتخت 127درصد کاهش داشته است. رکود ساخت‌وساز در تهران و کاهش درآمدهای ناشی از این امر نه‌تنها خدمات‌رسانی در تهران کاهش نیافته است بلکه با ادامه فعالیت گسترده عمرانی و ساخت مترو و خدمات مختلف شهری و اجتماعی، پایتخت همچنان گام‌های بزرگی به سمت توسعه برمی‌دارد.

تاخیر دو ماهه در اجرای کد شناسنامه کالا؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری است؛ در ادامه می خوانیم: تأخیر دستگاه‌های اجرایی مانند وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات فناوری اطلاعات در ارائه شناسنامه، کد شناسه و رهگیری کالاهای مشمول بند 3ماده 13آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دوماهه شد. تأخیری که موجب تداوم درآمد بیشتر قاچاقچیان و زیان دولت و مردم و حتی واکنش برخی دستگاه‌های دولتی شده است.ارائه شناسنامه، کد شناسه و در نهایت کد رهگیری کالاها تکلیفی است که با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده 13قانون مبارزه با قاچاق کالا در 23شهریور امسال به وزارت صنعت و سایر دستگاه‌های ذیربط ابلاغ و در ماده 3این آیین‌نامه، زمانبندی اجرای آن برای اقلام مختلف کالایی تعیین شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: