کد خبر: ۹۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 09 January 2017
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که عصردیروزبه دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود ، به ملکوت اعلی پیوست.
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 20 دی در تیتر نخست، نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که عصردیروزبه دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود ، به ملکوت اعلی پیوست.

این روزنامه با انتشار عنوان پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب، آورد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند. متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره به شرح زیر است: با دریغ و تأسف خبر درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را دریافت کردم. فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام می‌رسد، سخت و جانکاه است. چه دشواریها و تنگناها که در این دهها سال بر ما گذشت و چه همفکریها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید. 

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان صالحی امیری: نتایج پژوهش‌ها‌ی فرهنگی به گفتمان بدل شود، نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نتایج پژوهش ها ی فرهنگی باید به گفتمان بدل شود، گفت: نداشتن برنامه های راهبردی ما را دچار روزمرگی کرده و سبب می شود هدف غایی را گم کنیم. به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری دیروز در بازدید از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از راهکارهای رفع مشکلات کشور را پرداختن به پژوهش های مختلف عنوان کرد و افزود: انتظار این است که این پژوهشگاه برنامه راهبردی خود را برای پنج و 10 سال آینده تدوین کند، از این رو نیاز به آسیب شناسی و وضعیت سنجی در حوزه های کاری خود دارد. 

پیش بینی تامین 10هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در بودجه 96، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم اشتغال در رشد اقتصادی را در بخش خدمات 67درصد، صنعت 7 درصد و کشاورزی 26 درصد اعلام کرد و از پیش بینی 10 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در بودجه 1396 خبر داد. به گزارش ایرنا، علی ربیعی در مراسم گشایش دومین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بخش تعاون با رویکرد صادرات در محل مصلی امام خمینی (ره) افزود: سهم خدمات و صنعت در رشد اقتصادی محقق شده سال جاری 7درصد و کشاورزی 26 درصد است. وی با بیان اینکه تعاون با تزریق منابع شکل نمی گیرد، تاکید کرد: ایجاد روحیه همکاری بقای واحدهای تعاونی را تضمین می کند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان روابط بحرانی قاهره - ریاض و نسخه‌های جایگزین برای مصر، آورد: روابط مصر و سعودی با فرستاده شدن پرونده دو جزیره « تیران» و« صنافیر» به پارلمان مصر برای تعیین سرنوشت آنها، وارد یک دو راهی سرنوشت ساز شده است. روزنامه لبنانی السفیر در این زمینه نوشت: اگر نمایندگان پارلمان مصر با تسلیم این دو جزیره به سعودی موافقت کنند انتظار می رود روابط بحرانی دو کشور بهبود یابد و آرامش برقرار شود اما اگر تصمیم دادگاه مصر را که به بطلان توافق واگذاری این دو جزیره به سعودی رای داده است، تایید کند، معنای آن این است که روابط دو کشور درآستانه قطع کامل پیش خواهد رفت و پرونده سرنوشت این دو جریزه در دادگاه‌های بین المللی بررسی خواهد شد. حتی اگر پارلمان مصر سرنوشت دو جزیره را مشخص کند و روابط قاهره – ریاض ادامه یابد با این حال باید به تحولات چند ماه گذشته اهتمام ویژه داشت که از جمله آنها افزایش حجم فشارهای سعودی بر مصر، کاهش ارزش واحد پول مصر( جنیه) به نصف قمیت دلار و همچنین افزایش سطح هماهنگی‌های سعودی – قطری علیه مصر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: