کد خبر: ۹۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۵ - 09 January 2017
«واقعاً که ازدواج سخت است!»، «واکاوی اهداف سفر میشل عون به ریاض»، «شوک جدید در معادلات سیاسی پاریس» و «سنگ اندازی آمریکا در عراق» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه رسالت در شماره دوشنبه20 دی به شمار می رود.
«واقعاً که ازدواج سخت است!»، «واکاوی اهداف سفر میشل عون به ریاض»، «شوک جدید در معادلات سیاسی پاریس» و «سنگ اندازی آمریکا در عراق» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه رسالت در شماره دوشنبه20 دی به شمار می رود.

** واقعاً که ازدواج سخت است!
آدمی در زندگی چه بلاهایی که بر سر خود نمی آورد؟! در حالی که خداوند متعال بهترین نعمت ها را در اختیار ما قرار داده تا از راه شرعی و اخلاقی به بهترین لذت های دنیایی نائل شویم با دست خودمان بلاهایی بر خود وارد آورده ایم که هم زندگی دنیای ما را خراب می کند و هم حیات جاودان آخرت را. پیدا کردن جفت مناسب برای همه مخلوقات خدا روندی طبیعی و آسان دارد ولی آدمی که اشرف مخلوقات بوده و از قوه تعقل برخوردار می باشد و پروردگار مهربان ازدواج و تشکیل خانواده را برایش به عنوان محبوب ترین نهاد قرار داده است مسیر زندگی خود را به سمتی برده که یا ازدواج نمی کند، یا در صورت تشکیل خانواده چنان به سختی و مشقت می افتد که از آن لذت نمی برد یا به دلیل فرسایش ها، سختی ها و به دنبال آن کژی ها و انحرافاتی که در زندگی اش ایجاد می شود با یک نسیم بنیان خانواده اش فرو می ریزد و می شود آمار تصاعدی طلاق. امروز جامعۀ اسلامی ما با جوانانی مواجه است که بسیاری از آن ها در زندگی مشترک عجول، کم طاقت، مسئولیت ناپذیر و بدون گذشت می باشند. که البته این موارد قبل از آن که به جوانان برگردد به نظام تربیتی و فرهنگی ما ارتباط دارد.

واقعاً که ازدواج سخت است! معلوم است که با این هزینه های سنگین دیگر نمی توان ازدواج کرد! برای همین هم جوانان اکثراً قصد ازدواج ندارند و ترجیح می دهند خود را با این عمل شاق درگیر نکنند و به زندگی خود برسند و مسئولیتی بر گردن نگیرند. در این میان خانواده ها همچنان اصرار دارند عروسی فرزندشان با بهترین و مجلل ترین مراسم برگزار شود تا نکند در مقابل فامیل کم بیاورند. داماد بیچاره هم باید از همین الان خرج کردن را یاد بگیرد، درغیر این صورت همان بهتر که هوای زن گرفتن به سرش نزند!

** واکاوی اهداف سفر میشل عون به ریاض
قرار است «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان در اولین سفر خارجی خود پس از تصاحب قدرت در این کشور، عازم عربستان سعودی شود. طبق اعلام قبلی دفتر ریاست جمهوری لبنان، مقرر شده تا این سفر در اوایل هفته آینده صورت پذیرد. «میشل عون» پیشتر در بیان اهداف سفر خود به ریاض اعلام کرده بود که این سفر در راستای تقویت روابط میان دو کشور و توسعه آن در تمامی جوانب، صورت می پذیرد. وی همچنین تأکید کرده بود: «دوره‌ای جدید از طریق تفاهم همگان برای نجات لبنان از هر مداخله خارجی یا مداخله لبنان در امور دیگران آغاز شده است».

این در حالی است که حدود یک ماه و نیم گذشته نیز «خالد فیصل» امیر مکه در صدر هیئتی بلندپایه به بیروت، پایتخت لبنان سفر کرده بود. وی و هیئت همراهش با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و همچنین «سعد الحریری» نخست وزیر این کشور، دیدار کردند. خالد فیصل پس از این دیدار در سخنانی تاکید کرد: «2 پیام از جانب ملک سلمان به میشل عون تحویل دادم؛ پیام اول تبریک به وی برای ریاست جمهوری لبنان و پیام دوم نیز دعوت رسمی از میشل عون برای سفر به عربستان». وی در پایان تصریح کرد: «میشل عون قول داد پس از تشکیل دولت لبنان این دعوت را اجابت کند».

** شوک جدید در معادلات سیاسی پاریس
افزایش محبوبیت ماکرون در نظرسنجی های عمومی شوک تازه‌ای را به محافل سیاسی فرانسه وارد ساخته است. در حالی که شهروندان فرانسوی تصور می کردند که ردن هایت رئیس جمهور این کشور میان فرانسوال فیون و مارین لوپن انتخاب خواهد شد، افزایش محبوبیت ماکرون معادله را تا حدود زیادی تغییر داده است. اگر این روند پیش برود، ماکرون می تواند نام خود رابه عنوان یکی از اصلی ترین مدعیان فتح کاخ الیزه مطرح سازد. در این خصوص لازم است مروری بر نظرسنجی های اخیر صورت گرفته در فرانسه داشته باشیم. جدیدترین نظرسنجی حاکی است که میزان حمایت رای دهندگان فرانسوی از ماکرون نسبت به فیون و مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه، افزایش داشته است.

پیش بینی می شود که فیون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موفق به کسب 28درصد آرا شود که این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی موسسه ایلابه بیش از 7 تا 8 درصد کاهش داشته است.نظرسنجی ها نشان می دهد که لوپن نیز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در رتبه دوم قرار خواهد گرفت و همراه با فیون به دور دوم راه خواهند یافت. پیش بینی می شود که لوپن بیش از 22 تا 24 درصد آرا را کسب خواهد کرد. این رقم نیز نسبت به نظرسنجی نوامبر با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است. نکته قابل ذکر این نظرسنجی این است که ماکرون در دور نخست انتخابات می تواند بیش از 16 تا 24 درصد آرا را کسب کند و این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی افزایش داشته است.ماکرون سعی کرده است فاصله خود را با نامزدهای حزب سوسیالیست و محافظه کار حفظ کند و به طور مستقل در انتخابات شرکت نماید.ماکرون از منتقدان جدی سیاست های اولاند به شمار می رود. فرانسه طی ماه های آوریل و می 2017 میلادی، رئیس جمهور جدیدی را که قرار است جانشین اولاند شود، انتخاب خواهد کرد.

** سنگ اندازی آمریکا در عراق
عملیات آزادسازی موصل به عنوان مهم‌ترین پایگاه داعش در عراق، از اوایل آبان ماه در حالی برگزار شد که کارشناسان از همان ابتدا متوجه سخت و پیچیده بودن این عملیات بودند و آن را یک عملیات طولانی می دانستند. بعد از گذشت بیش از 70 روز از شروع این عملیات مشکلات پیش بینی شده باعث کُند شدن و در پاره ای از مواقع توقف عملیات شدند. هفته گذشته این عملیات چند روزی متوقف شد، اما مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر موصل از پنج‌شنبه هفته گذشته پس از یک وقفه نسبی آغاز شد. در این مطلب به مهم‌ترین دلایل کُند شدن عملیات موصل خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین بازیگر فرامنطقه ای حاضر در عملیات موصل، آمریکاست. آمریکا از ابتدای هزاره سوم به عراق حمله کرد و تاکنون به طور کامل این کشور را ترک نکرده است که یکی از دلایل آن به هراس واشنگتن از نفوذ بیشتر ایران در عراق بر می گردد. به همین دلیل آمریکا از ابتدای نبرد ارتش عراق مخالفت خود را با حضور نیروهای حشد الشعبی که ارتباط فکری و معنوی با ایران دارند، اعلام کرد، اما حشد الشعبی در عملیات موصل بر خلاف خواسته آمریکا شرکت کرد. آمریکا به خوبی می داند که پیروز موصل، پیروز میدان سیاسی عراق نیز خواهد بود، از این رو سعی دارد با سنگ اندازی در مسیر عملیات، مانع تحقق خواسته های بسیج مردمی عراق شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: