کد خبر: ۹۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۵ - 07 January 2017
«نیازی به مجوز‌دار کردن تلگرام نیست»، «سفره مردم بدون برجام خالی می‌شد»، «فصل اوباما - روحانی یک فرصت بود»، «اصولگرایان می‌خواهند روحانی را حذف کنند» و «ورشکستگی به ارج و آزمایش ختم نمی‌شود» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 18 دی است.
 «نیازی به مجوز‌دار کردن تلگرام نیست»، «سفره مردم بدون برجام خالی می‌شد»، «فصل اوباما - روحانی یک فرصت بود»، «اصولگرایان می‌خواهند روحانی را حذف کنند» و «ورشکستگی به ارج و آزمایش ختم نمی‌شود» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه 18 دی است.

** نیازی به مجوز‌دار کردن تلگرام نیست
محمدعلی اسفنانی دادیار دیوان عالی قضائی درباره مجوزدار کردن کانال‌های تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو در گفت‌وگو با آرمان می‌گوید: سیاستگذاری در امر فضای مجازی وظیفه نهاد جرایم فضای مجازی است و فکر نمی‌کنم که مجوز دار کردن کانال‌های تلگرام در آن حیطه قابلیت طرح و اجرا داشته باشد، چون بحث اطلاع رسانی و گفت‌وگو مطرح است و در فضای مجازی مخاطبان با هم ارتباط دارند. به نظر می‌آید طرح این مساله با روح قانون مطابقت نداشته باشد. البته در بحث قوانین جرایم الکترونیک و رایانه ای مواردی آمده از جمله اینکه اگر فعالیتی انجام شود که به سبک کار رادیویی باشد و موجب اختلال در سیستم‌های مخابراتی شود نیاز به مجوز دارد، ولی این طرح در آن قالب نمی‌گنجد و به نظر بنده نیازی به دریافت مجوز برای کانال‌های تلگرامی با اعضای زیاد نیست، چرا که این مساله ممکن است عواقبی به همراه داشته باشد و باید اقدامات راهبردی تری از جمله فرهنگ استفاده از فضای مجازی در جامعه ترویج یابد.

** سفره مردم بدون برجام خالی می‌شد 
محسن صفایی فراهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با آرمان گفت: هیچ توافق اقتصادی‌ای در برجام وجود ندارد، برجام تنها بستری فراهم می‌کند که بدون تحریم بتوان برنامه‌ریزی و کار کرد. برجام برای رفع تحریم‌هایی بود که در طول سال‌های 85 تا 88 توسط سازمان ملل وضع شد و نه برای اینکه منابع مالی وارد کشور شود. بنابراین باید پرسید اگر برجام نبود، امروز در چه شرایطی قرار داشتیم؟ با برجام همین اندازه که سفره مردم خالی‌تر نشده، اتفاق مهمی است. تصور کنید اگر برجام نبود امروز امکان صادرات نفت و نقل‌وانتقال پول وجود نداشت. در شرایط بدون برجام کسری بودجه کشور به بالای 50درصد افزایش می‌یافت و در این صورت سفره مردم به‌طور کل خالی می‌شد.

** فصل اوباما - روحانی یک فرصت بود
داوود هرمیداس باوند در گفت وگو با آرمان بیان داشت: در واقع فصل مشترک اوباما -روحانی در راس قدرت‌های ایران و آمریکا یک فرصت بود، فرصتی که هر دو طرف از آن بهره گرفتند و به اهداف خود رسیدند، اما درباره ایران یک نکته وجود دارد و اینکه ما از فرصت‌های این‌چنینی استفاده بهینه را نمی‌کنیم تا سایر مشکلاتی را هم که با آمریکا و جامعه بین‌الملل داریم، در یک روند دپلماتیک حل کنیم. برای مثال پس از 11 سپتامبر هم این فرصت مهیا بود که در آن موقعیت هم ایران نتوانست به‌طور کامل از این فرصت بهره ببرد. بنابراین این فرصت‌ها به نفع ایران بوده، اما قصد و نیت برای استفاده کامل از این موقعیت‌ها نبوده است تا مشکلات به‌طور کامل حل شود.

** اصولگرایان می‌خواهند روحانی را حذف کنند
امیررضا واعظ آشتیانی معاون سابق وزرات صنعت و معدن و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با آرمان می گوید: به نظرمن اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند. به همین دلیل با آقای روحانی چانه‌زنی می‌کنند تا از ایشان امتیاز بگیرند. در چنین شرایطی اگر اصولگرایان با تدبیر و عقلانیت در انتخابات حاضر شوند و از کاندیدایی حمایت کنند که در عرصه عمل موفق باشد قادر خواهند بود آقای روحانی را در دور اول انتخابات حذف کنند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی اصولگرایان در اتاق فکر‌های خود به انتخابات ریاست‌جمهوری1400 به صورت جدی فکر می‌کنند. این مساله نیز طبیعی است که یک جریان سیاسی برای آینده خود برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدت انجام دهد. این در حالی است که اگر اصولگرایان با یک استراتژی مدون و دقیق در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 حضور پیدا کنند پتانسیل شکست آقای روحانی را خواهند داشت و آقای روحانی به نخستین رئیس‌جمهور چهار ساله ایران تبدیل خواهد شد.

** ورشکستگی به ارج و آزمایش ختم نمی‌شود
احمد پورفلاح رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا در گفت ‌وگوی اختصاصی با آرمان می‌گوید: امروز که ما به دنبال برندسازی هستیم و برای حضور در بازارهای جهانی تلاش می‌کنیم تا برندهای خود را به جهانیان معرفی کنیم، قدر شرکت‌هایی را که داشتیم و در جهان هم آن را می‌شناختند ندانستیم و اعتبار آنها را از بین بردیم. زمانی که کارخانه ارج شروع به ساخت محصولات فریزی خود کرد، شاید هیچ واحدی در منطقه در سطح آن وجود نداشت. کارخانه آزمایش نیز وضعیت این چنینی داشت. اکنون باید توجه داشت که سریال ورشکستگی شرکت‌‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، کارخانجات و برندهای معروف به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه بنگاه‌های دیگری نیز در صف ورشکستگی ناخواسته قرار گرفته‌اند، زیرا رقابت‌های غیراصولی و واردات مطالعه نشده و به دور از نظرات کارشناسی انجام می‌شود و این امر نه تنها در تضاد با سیاست‌های دولت مبنی بر حضوری موفق در بازارهای بین‌المللی، بلکه به ضرر کل اقتصاد و آحاد ملت است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: