کد خبر: ۹۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 06 January 2017
تا کنون 88 هزار تن سویا به ارزش ریالی 170 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این میزان 100 میلیارد تومان پرداخت و مابقی به تدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:تا کنون 88 هزار تن سویا به ارزش ریالی 170 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این میزان 100 میلیارد تومان پرداخت و مابقی به تدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از خرید 67 هزار تن کلزا از کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: عملیات خرید  دانه های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا  از سوی بازرگانی دولتی به نحو مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری 67 هزار تن کلزا ،950 تن گلرنگ،7 هزار تن آفتابگردان از کشاورزان خرید و بهای آن حداکثر 48 ساعت پس از تحویل به حسابشان واریز شده است.

عباسی معروفان از آغاز فصل برداشت سویا خبر داد و افزود: تا کنون 88 هزار تن سویا به ارزش ریالی 170 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که از این میزان 100 میلیارد تومان  پرداخت و مابقی به تدریج به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که 20 الی 30 هزار تن دیگر سویا خریداری و به کارخانه های روغن کشی جهت استحصال تحویل داده شود.

عباسی معروفان در خصوص آخرین وضعیت ذخیره دانه های روغنی تصریح کرد: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن روغن در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که از این میزان 10 درصد آن در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی گفت :حداقل به اندازه مصرف 3 الی 4 ماه روغن در انبارها ذخیره شده و مابقی به تدریج خریداری و وارد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: