کد خبر: ۹۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۵ - 06 January 2017
سال سینمایی ایران به پایان نزدیک است، امسال فیلم‌های زیادی اکران شدند و گیشه سینما هم پر رونق بود که نشان می‌دهد مردم زیادی به سالن‌های سینما رفته‌اند. سینما سال پررونقی را پشت سرگذاشت همچنان‌که محیط‌زیست کشورمان هم سال پرخطری را گذراند اما کدامیک از این موضوعات در سینمایی که باید زنده و به روز باشد، دیده شد؟ آیا سینمای ایران محیط‌زیست پیرامون خود را می‌بیند؟
روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 16 دی در تشریح تیتر یک، نوشت: سال سینمایی ایران به پایان نزدیک است، امسال فیلم‌های زیادی اکران شدند و گیشه سینما هم پر رونق بود که نشان می‌دهد مردم زیادی به سالن‌های سینما رفته‌اند. سینما سال پررونقی را پشت سرگذاشت همچنان‌که محیط‌زیست کشورمان هم سال پرخطری را گذراند اما کدامیک از این موضوعات در سینمایی که باید زنده و به روز باشد، دیده شد؟ آیا سینمای ایران محیط‌زیست پیرامون خود را می‌بیند؟

این روزنامه با اشاره به عنوان «پنچری» در دست تولید، آورد: وز گذشته سریال «پنچری» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام با حضور مدیران سیما، بازیگران سریال و اصحاب رسانه در شهرک نفت واقع در بلوار ارتش کلید خورد. این سریال که به سفارش شبکه سه تولید می‌شود، داستان پسری است که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. تصویربرداری این مجموعه با حضور علی حمیدی قائم‌مقام رئیس مرکز امور نمایشی سیما، مهدی روشن‌روان مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه و محمد احسانی مشاور سریال و مدیر سابق شبکه یک شروع شد.

بازار داغ تاکسی اینترنتی، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است در این مطلب به نقل از ابوالفضل قناعتی عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران می خوانیم: در طرح ساماندهی آژانس‌ها، این موضوع مورد توجه قرار گرفته که راننده‌ها باید استعلامات لازم را داشته باشند تا استخدام شوند، از طرف دیگر خودرو‌هایی هم که مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر ایمنی و... باید در شرایط استانداردی باشند. اما درحال حاضر می‌بینیم که این موارد در برخی خودروهایی که تحت عنوان آژانس اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، رعایت نمی‌شود. تاکسی‌هایی که از دنیای مجازی به دنیای واقعی راه پیدا کرده‌اند و حالا مدتی است بازار استفاده از آنها بین شهروندان شهرهای مختلف کشور داغ شده است. تا جایی که در تلفن همراه بسیاری از شهروندان، اپلیکیشن یکی از این تاکسی‌های اینترنتی دیده می‌شود.طبیبی با اشاره به این‌که در ماهیت خدمات‌رسانی این مراکز به شهروندان اشکالی وجود ندارد، می‌گوید: نکته اینجاست باید قوانین و قواعدی که برای تاکسی‌های درون‌شهری تعریف شده برای این تاکسی‌های اینترنتی هم تعریف شود و آنها هم در قبال عملکرد و مسئولیتشان به مردم و مسئولان پاسخگو باشند.

این روزنامه با انتخاب عنوان حمایت از رسانه ملی،‌ وظیفه دلسوزان نظام است، نوشت: اعضای فراکسیون مطبوعات، رسانه ملی و پایگاه‌های مجازی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان صدا و سیما دیدار کردند. در این دیدار دکتر علی‌عسکری پس از شنیدن سخنان اعضای فراکسیون درباره رسانه ملی اظهار کرد: در واقع رسانه ملی امروز در پیشانی یک جنگ تمام عیار قرار دارد و نظام سلطه با تمام توان خود تلاش می‌کند پیروز این جنگ باشد، بر این اساس وظیفه همه دلسوزان نظام، حمایت از رسانه ملی و مبارزان جبهه جنگ نرم علیه دشمن است.

روزنامه جام جم همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «فشار بر قوه قضاییه به علت برخورد با دانه‌درشت‌ها»، «شعر فجر جهانی می شود»، «مانع‌ آمریکایی پیش پای بازرگانان ایرانی»، «خودروهای کلاسیک زنده در ایران»، «10جت جنگنده برتر در جهان» و «برادرکشی بر سر مصرف شیشه» پرداخت.

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان«مهم‌ترین چالش‌های پیش روی جهان در 2017» را به قلم بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه منتشر کرد.

روزنامه جام جم در ستون ویژه عنوان «زاویه» و در ضمیمه عنوان «چمدان» را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: