کد خبر: ۸۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 29 December 2016
معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۸۸۵ واحد صنعتی تعطیل و راکد، به چرخه تولید بازگردانده شدند.
معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۸۸۵ واحد صنعتی تعطیل و راکد، به چرخه تولید بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهر یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: اما در سال اقتصاد مقاومتی برنامه‌های حمایتی ویژه از صنایع کوچک را داریم که در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تصویب و پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم عملیاتی کنیم و در راستای سیاست‌های دولت نتایج حاصل شود و منجر به ایجاد اشتغال مردم شود.

وی بیان کرد: تامین زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاران در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی از رسالت‌های سازمان شهرک‌های صنعتی کشور است. در کل کشور ۹۵۰ شهرک و نواحی صنعتی مصوب بوده که ۷۸۰ شهرک و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: جزیی از رسالت ماست که وقتی سرمایه‌گذار تقاضای ایجاد زیرساخت‌های را داشت آن را فراهم کنیم و بخش‌های فعال را سر و سامان داده و کیفی‌سازی خدمات و تامین کمبودها و کمک به خدمات را انجام دهیم.

سلیمانی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی واحدها در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری در مناطق محروم تا ۱۳ سال است و در بقیه مناطق تا ۱۰ سال این معافیت‌ها وجود دارد و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد و از مجموع ۸۸ هزار صنایع کشور، ۸۰ هزار واحد آن کوچک و زیر ۵۰ نفر هستند و در تمام دنیا حمایت از این واحدها متفاوت است.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور عنوان کرد: امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی و طرح رونق ۱۶ هزار میلیارد تومان دولت مصوب کرده که از منابع بانکی تسهیلات به واحدهای مشکل دار داده شود که فاقد سرمایه در گردش و خارج از اراده مدیر دچار مشکل شده‌اند.

سلیمانی تاکید کرد: در همین راستا ستاد تسهیل استانی شکل گرفت و طرح‌های کشاورزی و صنعتی مشکل‌دار در این ستاد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: هدف دولت تدبیر و امید فعال کردن واحدهای تعطیل است که ۷۵۰۰ واحد تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود داشت و ۲۸۸۵ واحد کوچک در دولت تدبیر و امید به چرخه تولید بازگشتند.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳۵ واحد تعطیل در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.

سلیمانی با اشاره به خالی بودن سوله‌های درون شهرک‌های صنعتی گفت: ۲۸۰۰ واحد صنعتی خالی از ماشین‌آلات هستند که با همکاری خانه صنعت و معدن ایران و خانه صنعت و معدن جوانان این واحدها تغییر کاربری داده می‌شوند که لیست آن را در سایت قرار می‌دهیم و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پایین بودن بهره‌وری بخش صنعت خواستار توجه ویژه مدیران شهرک صنعتی به مقوله آموزش شد و افزود: امسال ۱۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.  

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور عنوان کرد: هدف‌گذاری صادرات غیر نفتی در سال جاری ۵۰ میلیارد دلار است که در ۹ ماهه سال جاری ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی کشور بوده که از واردات پیشی گرفته و باید برای رسیدن به هدف مورد نظر تلاش شود.

سلیمانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ۳۰ تا ۴۰ کشور خارجی تصریح کرد: از ظرفیت این هیات خارجی می‌توانیم استفاده کنیم که باید بخش سرمایه‌گذاری خارجی استان فراهم شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی ۳.۸ میلیارد دلاری در شهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری در قالب ۱۶۰ طرح بوده که ۱.۸ میلیارد دلار از این میزان در دولت یازدهم صورت گرفته است.

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی کشور بیان کرد: کشور ما نیاز به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد و اقدامات خوبی هم صورت گرفته که آثار برنامه‌ها در ایجاد اشتغال و بهبود رفاه مردم در سال ۹۶ دیده می‌شود، در سال‌های اخیر دولت تورم را کنترل کرده و اشتغال خوبی هم ایجاد شده است اما چون تعداد بیکاران زیاد بود این ایجاد اشتغال احساس نمی‌شود.

سلیمانی با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه روستاها، اضافه کرد: یکسری کارخانجات پوشاک، گیاهان دارویی و سنگ‌های قیمتی در روستاها ایجاد می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این کارخانجات برای ایجاد اشتغال ایجاد خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: