کد خبر: ۸۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 29 December 2016
وجود تشتتی که در جبهه اصولگرایی حاکم است بعید به‌نظر می‌رسد که در قالب این جبهه به انسجام برسند ضمن‌اینکه برای موفقیت یک جناح در انتخابات در کنار تشکیل جبهه‌ای درجهت رسیدن به وحدت باید سایر مولفه‌ها نیز درنظر گرفته شود.
 روزنامه ابتکار در شماره پنجشنبه 9 دی در تیتر نخست به نقل از قانونگذاران درباره تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نوشت: وجود تشتتی که در جبهه اصولگرایی حاکم است بعید به‌نظر می‌رسد که در قالب این جبهه به انسجام برسند ضمن‌اینکه برای موفقیت یک جناح در انتخابات در کنار تشکیل جبهه‌ای درجهت رسیدن به وحدت باید سایر مولفه‌ها نیز درنظر گرفته شود.

این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان کلاه قرمزی و پایان «دنیا»، می نویسد: «دنیا فنی زاده» دختر پرویز فنی زاده بازیگر بزرگ تاریخ سینمای ایران صبح چهارشنبه پس از سالها دست و پنجه نرم کردن با هیولای سرطان از دنیا رفت. فنی زاده این بود که سرطان به دستان او هجوم آورد. دستانی که سالهای سال به کلاه قرمزی ما زندگی بخشید. او دیده نشدن را انتخاب کرد تا کودکان چند نسل را با هنرش شاد کند. در زمانه ای که غم خوردن فضیلت محسوب می شود، او با دستان پر هنرش برای جامعه اش شادی را به ارمغان آورد. 

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان ذنیا تشنه همکاری و سرمایه گذاری در ایران است، آورد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار سرپرست، معاونین، مسوولان، مدیران، استادان و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام، با اشاره به مصوبه چند سال پیش هیات موسس دانشگاه برای توجه بیشتر به کیفیت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ کمیت به چنان گستره‌ای در سراسر کشور رسید که فعلاً نیاز به تاسیس واحدهای جدید نیست، اما آنچه که امروز نیاز آن روز به روز در جامعه‌ی علمی بیشتر می‌شود، توجه به کیفیت و تحقیقات و پژوهش است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خویش به ظرفیت‌های علمی، صنعتی و تولیدی ایران برای حرکت‌های عالمانه در آینده اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا، تشنه همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران هستند و حتی تقاضای تاسیس شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در خیلی از این کشورها وجود دارد. 

این روزنامه با درج عنوان «فرهادی ها» آستین بالا بزنند!، نوشت: داستان گورخواب‌ها همه را تکان داده است. از مردم عادی گرفته تا هنرمندان، اهالی فرهنگ و حتی رییس جمهوری. واکنش‌های بسیاری هم پس از انتشار گزارش در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. در این میان کارگردان بین‌المللی ایرانی، اصغر فرهادی نامه‌ای به رییس‌جمهوری نوشته و از رنجی که در دیدن صحنه‌های «گزارش تکان‌دهنده زندگی مردان، زنان و کودکانی را که در گورهای یکی از قبرستان‌های اطراف تهران شب‌های سرد را به صبح می‌رسانند» گفت. اگر چه او در این نامه به مساله مهمی اشاره کرده و نوشته است: «می‌دانم که عده‌ای سیاست‌باز این‌گونه گزارش‌ها و خبرها را دستاویزی خواهند کرد برای گرم کردن تنور بازی‌های فرساینده سیاسی و انتخاباتی اما افسوس که گرمای این تنور، تن رنجور کودکان، زنان و مردانی را که شب‌ها در گوشه قبرها، لابه‌لای درختان پارک‌ها و زیر پل‌ها به خواب می‌روند گرم نخواهد کرد.» 

روزنامه ابتکار سرمقاله را به عنوان «عبرت های دی» به قلم مهران کرمی اختصاص داد.

«احساس لمس اعداد»، «پیدا کنید پرتقال خر را!»، «تلاش برای تغییر نتیجه بازی» و «از تجمع بزرگ طلاب در تهران تا خطبه های نماز جمعه» دیگر عنوان های این روزنامه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: