کد خبر: ۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
«مدیریت سفرهای نوروز 96 با کمک سمن ها»، «فست دودها می تازند»،‌ «ترویج فرهنگ قرآنی با تشکیل جلسات قرآنی»، «فیش حقوقی مدیران زیر ذره بین مردم» و «تهرانی ها یقه هم را ول نمی کنند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره سه شنبه هفتم دی است.
 «مدیریت سفرهای نوروز 96 با کمک سمن ها»، «فست دودها می تازند»،‌ «ترویج فرهنگ قرآنی با تشکیل جلسات قرآنی»، «فیش حقوقی مدیران زیر ذره بین مردم» و «تهرانی ها یقه هم را ول نمی کنند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره سه شنبه هفتم دی است.

** مدیریت سفرهای نوروز 96 با کمک سمن ها
فاطمه مرادزاده در گزارشی نوشت: برنامه‌ریزی‌ها برای تعطیلات عید نوروز از همین حالا آغاز شده؛ چه از سوی مردم و چه توسط دستگاه‌های برنامه‌ریز دولتی. البته در بخش دولتی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، وظیفه برنامه‌ریزی برای این مهم را به عهده دارد و روز گذشته نیز نشستی در همین زمینه با حضور نمایندگان 18 دستگاه بویژه نمایندگان تشکل‌ها و سمن‌های میراث فرهنگی تشکیل شد تا با توجه به پیش‌بینی افزایش حجم سفرها، نوروزی متفاوت‌تر را تجربه کنیم.

** فست دودها می تازند
امین جلالوند در این گزارش می نویسد: همه چیز از یک گفت‌وگوی خودمانی شروع شد، پرسیدیم مگر می‌شود در فضای مجازی هم قلیان سرو کنند؟ بعد کلی سایت و صفحه و گروه و کانال پیدا کردیم که در آن از طریق فضای مجازی، ثبت سفارش می‌گیرند و بعد قلیان را به منزل یا محل کار مشتری می‌فرستند. اسمش را هم گذاشته‌اند قهوه‌خانه مجازی، یا به قول خودشان «فست‌دود». بدون هیچ مزاحمتی در فضای مجازی جولان می‌دهند و مشتری جذب می‌کنند.

** ترویج فرهنگ قرآنی با تشکیل جلسات قرآنی
کمیل انتظاری در گزارشی آورد: در حالی که این روزها شاهد کم‌توجهی برخی نهادها به برگزاری جلسات سنتی قرآن و کمرنگ‌شدن این جلسات هستیم، استادان و کارشناسان قرآن، احیا و توسعه این جلسات را برای ترویج قرآن‌خوانی و فرهنگ قرآنی ضروری می‌دانند. سال‌ها پیش که نه خبری از موبایل و فناوری‌های پیشرفته امروزی بود و نه شبکه‌های اجتماعی تلگرام و...، خانواده‌ها دست فرزندانشان را گرفته و به جلساتی می‌رفتند که به نور قرآن متبرک بود. میعادگاهشان‌ مسجد بود یا حسینیه محل یا خانه یکی از دوستان یا بستگان که بیشتر به صورت چرخشی در خانه یکی از آنها برگزار می‌شد. محوریت و مرکزیت جلسات قرآن بود و فرهنگ قرآنی و در کنارش دید و بازدیدی و صله‌رحم و گاهی سفره‌ای که حاضران را به هم نزدیک‌تر می‌کرد تا مشکلاتشان را بازگو کنند و گره از کار یکدیگر بگشایند.

** فیش حقوقی مدیران زیر ذره بین مردم
روزنامه جام جم در این گزارش می نویسد: همزمان با مصوبه مجلس شورای اسلامی در چارچوب برنامه توسعه کل کشور برای راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مسئولان و دسترسی عموم مردم به این سامانه، رئیس قوه قضاییه بر عزم این قوه بر پیگیری جدی ماجرای فیش‌های نجومی تاکید کرد. براساس مصوبه دیروز مجلس که در صورت اجرایی شدن می‌تواند مانع مهمی برای جلوگیری از تکرار مسائلی چون فیش‌های نجومی باشد، نمایندگان مردم در بررسی ماده 35 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی موافقت و بر دسترسی نهادهای نظارتی و عموم مردم به این سامانه تاکید کردند.

** تهرانی ها یقه هم را ول نمی کنند
فربد فدایی استاد دانشگاه علوم بهزیستی و عضو هیات ‌مدیره انجمن روانپزشکان درباره چرایی این همه رفتارهای خشن میان مردم پایتخت در گفت وگو با جام جم گفت: عوامل فراوانی در پایین بودن آستانه تحمل مردم و رفتارهایی پرخاشگرانه مثل نزاع و درگیری دخیل است. گذشته از علل زیستی مثل برخی بیماری‌ها یا آسیب‌دیدگی‌های مغز، رفتارهای خشن ممکن است ریشه در احساس ناکامی داشته باشد. مقوله جمعیت، میزان یکپارچگی اجتماعی، سطح آگاهی مردم از مهارت‌های کنترل هیجان خشم و سطح اضطراب اجتماعی مردم هم با میزان نزاع‌ها در جامعه مرتبط است. منظورم این است کسانی که مهارت‌های کنترل خشم را دارند کمتر درگیر می‌شوند و هر قدر سطح اضطراب اجتماعی در جامعه پایین‌تر باشد و مردم از آینده مطمئن‌تر باشند و بیشتر احساس آرامش کنند، کمتر از کوره در‌می‌روند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: