کد خبر: ۸۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
در روزهایی که بحث برای بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده در مجلس داغ است، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. از نخستین روز هفته جاری بحث درباره بازنشستگان در صحن مجلس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه هفتم دی نوشت: در روزهایی که بحث برای بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده در مجلس داغ است، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. از نخستین روز هفته جاری بحث درباره بازنشستگان در صحن مجلس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان اطلاع مردم ار حقوق مدیران/ دولت مخالف؛ مجلس موافق، آورد: مجلس دهم در جلسه علنی روز دوشنبه به یکی از مهم ترین پیشنهادها در شفاف سازی اطلاعات و مسائل مالی دستگاه ها رای مثبت داد؛ بندی که به اذعان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در راستای جلوگیری از تکرار فیش های حقوقی نجومی تدوین شده بود اما نماینده دولت در جلسه علنی روز گذشته مجلس مخالف آن بود و گفت: دولت معتقد است در هیچ جای دنیا حقوق و مزایای کارکنان مورد نظارت عموم مردم قرار ندارد و این موضوع، باعث تنش های اجتماعی میان کارکنان یک دستگاه به ویژه در شهرستان ها خواهد شد ولی برخی نمایندگان معتقد بودند در بیش از 60 کشور دنیا انتشار حقوق مسئولان و کارکنان رایج است. 

روزنامه همشهری با انتشار عنوان آخرین فرصت برای دارندگان سیم کارت های مجهول، نوشت: این بار خود وزیر ارتباطات به دارندگان سیم کارت های مجهول الهویه هشدار داد و گفت که ارتباط آنها از 9 دی(پجنشنبه این هفته) یکطرفه خواهد شد. محمود واعظی با اشاره به مهلت یک ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی 3 هفته پیش اعلام شد که مالکان سیم کارت برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند. واعظی با اشاره به اینکه از یک سال پیش ساماندهی سیم کارت ها آغاز شده و در این مدت 50 میلیون سیم کارت ساماندهی شدند، افزود: «10 میلیون سیم کارت دارای هویت نامعلوم بودند که مالکان آنها 20 تا 30 سیم کارت به نامشان ثبت بود.»

این روزنامه با انتخاب عنوان افزایش قیمت خودرو ممنوع، می نویسد: عبور نرخ دلار از مرز 4 هزار تومان و افزایش قیمت جهانی فولاد موجب درخواست قطعه سازان برای جبران هزینه تمام شده قطعات و دورخیز خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو شد اما زمزمه های گرانی خودرو، حداقل تا پایان امسال با سد شورای رقابت مواجه شده است. رضا شیوا رئیس شورای رقابت اعلام کرد: نظارت بر بازار خودروهای خارجی و برخورد با گرانفروشی آن به بهانه نرخ ارز وظیفه وزارت صنعت و به خصوص سازمان حمایت است و این وزارتخانه باید در این زمینه جوابگوی مردم باشد. 

دو تصمیم ترافیکی برای پایتخت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: جلسه شورای ترافیک شهر تهران با موضوع مدیریت ترافیک پایتخت به ریاست شهردار تهران با حضور اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه موضوع ترافیک تهران که در هفته های اخیر بازار گرمی داشته، بررسی و تصمیمات جدیدی درباره آن اتخاذ شد. مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به موضوع ترافیک ساکن و پارک حاشیه ای گفت: یکی از مهم ترین موضوعات مدیریت ترافیک است و از این رو، تعداد 15 هزار فضای پارک مجهز به سیستم پارکومتر را تا نیمه اول سال آینده به 35 هزار متر فضای پارک مکانیزه افزایش می دهیم. پارک حاشیه ای معابر شهر و ترافیک پل صدر که اثر بسیاری در ترافیک معابر شهر دارد، قرار است با تغییرات جدید سامان یابد. 

همچنین این روزنامه در صفحه نخست عنوان های «شکر آب دود و باران در آسمان تهران»، «معاملات مسکن کاهش یافت؛ قیمت افزایش»، «نامه 243 نماینده به روحانی در حمایت از طرح تحول سلامت»، «این خانه گرم است»، «کشف گورهای جمعی در شرق حلب» و «چگونه سرطان را تشخیص بدهیم؟» را منتشر کرد و در ستون جهان نما عنوان «پایان غرب» به قلم یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: