کد خبر: ۸۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 23 December 2016
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز جمعه تاکید کرد فضای مناسبات ایران و مالزی پس از مذاکرات اخیر دو کشور باید به سمت فضا و اقدامات عملی اقتصادی سوق داده شود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران روز جمعه تاکید کرد فضای مناسبات ایران و مالزی پس از مذاکرات اخیر دو کشور باید به سمت فضا و اقدامات عملی اقتصادی سوق داده شود.

مشاور وزیر صنعت: فضای مذاکرات ایران و مالزی باید به سمت اقدامات عملی اقتصادی سوق داده شود

'سعید الله ‌بداشتی' مشاور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت ایران در گفت وگو با ایرنا در خصوص شناخت فعالان تجاری ایران از ظرفیت های مالزی برای صادرات، گفت که فضای ذهنی خوبی از مردم مالزی در ایران وجود دارد، اما این فضای ذهنی اجتماعی را باید به سمت فضای عملی اقتصادی حرکت داد.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی و مذاکرات هیات های دو طرف، گفت: این سفر زمینه شناخت دقیق تر طرفین به ویژه فعالان اقتصادی و گردشگری از دو کشور را بیشتر فراهم کرد.

وی گفت: دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی نشان دهنده این است که ما به مالزی به عنوان یک شریک استراتژیک و بسیاری محوری در امور سیاسی نگاه می کنیم. این نگاه هم اعتقادی، هم ایدئولوژیک و هم نگاه کاملا سیاسی و دیپلماتیک است. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران که به منظور شرکت در یک نشست اقتصادی به مالزی سفر کرده بود، در ادامه گفت: پس از سفر رئیس جمهوری اتفاقات خوبی در روابط دو کشور در حال رخ دادن است که می توان با برگزاری کنفرانس های موفق به شناخت ظرفیت های دو طرف کمک کرد.

وی در ادامه گفت: فرصت های اقتصادی در ایران از جمله فرصت هایی که در شهرک های صنعتی وجود دارد علاوه بر اینکه برای جوانان ایرانی جذاب است، برای خارجی ها نیز جذابیت خاص خود را دارد که این موارد در سفرهای مختلف گروه های اقتصادی و تجاری که به ایران سفر می کنند، قابل مشاهده است.
'الله بداشتی' گفت: در واقع بسیاری از گروه های تجاری و اقتصادی که در حال حاضر به ایران سفر می کنند، قصد شناسایی فرصت ها را دارند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضایی به منظور شناخت متقابل گروه ها و کشورهایی که به ایران سفر می کنند، گفت که اگر این فضا مناسب باشد می توان انتظار داشت که به نتایج عملی در حوزه اقتصادی منتهی شود.

وی افزود: ایران مشکل و ضعفی در معرفی فرصت ها ندارد. ایران کشوری غنی است. ما همواره سربلند بوده ایم. ما در جنگ و تحریم ایستادگی کرده ایم. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ما برای عرضه خود به جهان چیزی کم نداریم، بلکه این کشورهای علاقمند به استفاده از ظرفیت های ایران هستند که قصد دارند از بازار ایران برای منافع اقتصادی خود استفاده کنند.

وی در خصوص شناخت فعالان تجاری ایران از ظرفیت های مالزی نیز گفت: یک فضای ذهنی خوبی از مردم مالزی در ایران وجود دارد، اما این فضای ذهنی اجتماعی را باید به سمت فضای عملی اقتصادی حرکت دهیم.

'الله بداشتی' در پایان با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی که در سال های اخیر با افت مواجه شده است گفت: نسبت به ظرفیت های اقتصادی مالزی شناخت زیادی در ایران وجود ندارد. ایرانیان بیشتر با جنبه گردشگری مالزی آشنایی دارند، و از نظر اقتصادی اطلاعات زیادی وجود ندارد.
برچسب ها: وزیر صنعت ، تجارت ، مالزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: