کد خبر: ۸۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 12 December 2016
پالایشگاه بندرعباس بعد از اعلام تحقق ۹۰ درصدی در عملکرد نیمه اول سال ، سود هر سهم را با ۵۳ درصد افزایش ، ۲۴۵ریال پیش بینی کرد.
پالایشگاه بندرعباس بعد از اعلام تحقق ۹۰ درصدی در عملکرد نیمه اول سال ، سود هر سهم را با ۵۳ درصد افزایش ، ۲۴۵ریال پیش بینی کرد.

 در پی توقف روز شنبه نماد پالایشگاه بندرعباس ، برخی مسئولان این توقف نماد را ناشی از تعدیل مثبت 50 درصدی سود هر سهم سال مالی جاری (16 تومان) و به دلیل محاسبات فرمول اعلامی وزارت نفت و همچنین افزایش قیمت نفت دانستند.

دیروز هم با انتشار گزارش رسمی در کدال ، مشخص شد این شرکت در عملکرد 6 ماهه قادر به پوشش 90 درصدی سود 16 تومانی هر سهم معادل 14 تومان شده (در مدت مشابه سال قبل با تحقق 4 ریال زیان) و باید درانتظار تعدیل سود آن بود.

براساس این گزارش، "شبندر" 1380 میلیارد تومانی امروز اقدام به اعلام تعدیل سود کرد و طی آن سود هر سهم را با 53 درصد افزایش ، 245ریال پیش بینی و در نیمه اول سال جاری 59 درصد از این سود معادل 144 ریال را پوشش داد تا گمانه زنی برخی فعالان مبنی بر توان تعدیل 200 تا 300 درصدی تا پایان سال تقویت شود.

اما گروه دیگری با مقایسه عملکرد 6 ماهه دو پالایشگاه بندرعباس و تهران ، معتقدند به دلیل نامعلوم بودن نرخ خوراک و نفت و همچنین برنامه های وزارت نفت ، نمی توان تا زمان روشن شدن ابهامات گروه پالایشگاه ، پیش بینی درستی از آینده این گروه ارایه کرد و باید منتظر زمان و تصمیمات و جریان های موثر بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: