کد خبر: ۸۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016
هیأت وزیران ‏واحد پول ایران را به تومان و برابر با 10 ریال ‏تعیین کرد.با این اقدام که باید به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد، در عمل یک صفر از پول ملی کشورمان حذف می‌شود ضمن اینکه واحد آن نیز از ریالی که از اسپانیایی‌ها به عاریه گرفته شده بود به تومان تغییر می‌یابد.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 18 آذر در توضیح تیتر نخست با اشاره به بررسی و پیشنهادهای کارگروه منتخب در خصوص«لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی»، نوشت: هیأت وزیران ‏واحد پول ایران را به تومان و برابر با 10 ریال ‏تعیین کرد.با این اقدام که باید به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز برسد، در عمل یک صفر از پول ملی کشورمان حذف می‌شود ضمن اینکه واحد آن نیز از ریالی که از اسپانیایی‌ها به عاریه گرفته شده بود به تومان تغییر می‌یابد.

این روزنامه با درج عنوان 3 تفاهمنامه نفتی ایران و «شل» امضا شد، آورد: «برجام» شرکت‌های نفتی معتبر دنیا را به ایران کشاند. به گزارش «ایران»، روز گذشته ایران و شرکت انگلیسی - هلندی شل تفاهمنامه نفتی برای مطالعه سه میدان نفتی و گازی را با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت و سفیر انگلیس در تهران امضا کردند. پیامی که این تفاهمنامه به دنیا مخابره کرد بی‌اعتنایی سرمایه‌ گذاران اروپایی به تحریم‌های امریکا بود. «نیکلاس هاپتون» ایران را مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری برشمرد و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران با وجود کاهش قیمت نفت همچنان برای سرمایه‌گذاران انگلیسی و شرکای اروپایی آنها «ایده آل» است و ما علاقه‌مند به همکاری با ایران بر مبنای برجام هستیم.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان تصویب تدابیر لازم برای پاسخ به اقدامات امریکا، نوشت:‌ یک روز پس از آنکه باراک اوباما، در آخرین سخنرانی خود در موضوع امنیت ملی، برنامه جامع اقدام مشترک و روش مذاکرات بین‌المللی منجر به توافق هسته‌ای با ایران را الگویی برای رفع و حل و فصل تنش‌ها و اختلافات بین‌المللی دانست، در ایران نشست فوق‌العاده کمیته نظارت بر اجرای برجام که رؤسای قوه مجریه، مقننه و دبیر شورای عالی امنیت ملی از اعضای آن به حساب می‌آیند، به تصمیم‌گیری برای نحوه برخورد ایران با تمدید قانون «آیسا » پرداختند . این در حالی بود که همزمان نماینده ایران در سازمان ملل هم در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم‌های ایران را ناقض توافق هسته‌ای ایران «برجام» خواند. پیش‌تر مجلس سنای امریکا به تمدید قانون «آیسا» یا تحریم‌های 10 ساله امریکا علیه ایران رأی داده بود. مصوبه‌ای که با امضای رئیس جمهوری امریکا جنبه قانونی خواهد یافت. کاخ سفید گفته که باراک اوباما این مصوبه را وتو نخواهد کرد. به گفته مقام‌های دولت امریکا، هرچند اوباما تمدید قانون تحریم‌های ایران را ضروری نمی‌دانسته، اما در عین حال تمدید آن را به این دلیل که تحریم‌های هسته‌ای را مستثنی نموده، ناقض تعهدات امریکا در برجام نمی‌داند.

سردار غلامحسین غیب ‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین شد، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: با حکم فرمانده معظم کل قوا سردار غلامحسین غیب ‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین شد. سردار غلامحسین غیب ‌پرور با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج شد. سردار محمد رضا نقدی هم به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه منصوب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب متن این حکم به شرح زیر است: نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب می‌کنم.

روزنامه ایران در صفحه نخست به بررسی عنوان های «پیگیری آیت الله هاشمی از وضعیت درمانی استاد شجریان» ، «جزئیات کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص»،‌ «اهداف کنفرانس امنیتی بین المللی به میزبانی تهران»،‌ «ارجاع دو پرونده محمود صادقی به قوه قضائیه»، «گفت و گو با ساره جوانمردی و سارا عبدالملکی/ ویلچر، نردبانی برای صعود به قهرمانی» و «وزارت بهداشت: شیوع «بیماری معدنچیان» در تهران شایعه است» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: