کد خبر: ۸۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016
غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران (ایسا) را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد‌.
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 18 آذر در تیتر نخست، آورد: غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به دبیرکل این سازمان، مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های ایران (ایسا) را مغایر نص صریح برجام خواند و خواستار درج این مسأله در گزارش آینده وی به شورای امنیت شد‌.

این روزنامه با انتخاب عنوان زلزله «آچه» اندونزی 100 قربانی گرفت، نوشت: رئیس هلال احمر استان «آچه» اندونزی گفت:‌ شمار کشته‌شدگان زلزله 6.5 ریشتری دیروز در این منطقه به 100 نفر افزایش یافت که عده‌ای از آنها کودک هستند. زمین‌لرزه ساعت 5 و 3 دقیقه به وقت محلی رخ داد. محل وقوع زمین لرزه در130 کیلومتری جنوب‌شرق باندای آچه در شمال سوماترای اندونزی گزارش شده است. در این زلزله که مرکز آن 19کیلومتری جنوب شرق شهر «سیگلی» در استان «آچه» بوده است، شهر «میوریدو» که در منطقه «پیدیه جایا» واقع شده آسیب بیشتری دیده است و تلاش‌های امدادگران برای کمک به اهالی منطقه ادامه دارد. بر اثر این زلزله بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌های منطقه «پیدیه جایا» ویران شده است. 

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان تقدیر مجلس از وزیر نفت به دلیل دیپلماسی موفق در اوپک، آورد: 207 تن از نمایندگان مجلس دیروز در جلسه علنی خود با صدور بیانیه‌ای‌، از تلاشهای موفق بیژن نامدار زنگنه وزیرنفت برای افزایش سقف سهم ایران در سبد نفتی اوپک تشکر کردند. این نمایندگان تاکید کردند: حصول توافق تاریخی اوپک هنر دیپلماسی را در حل کارهای پیچیده و سخت نمایان می‌کند. در بیانیه 207 نماینده مجلس در حمایت از دیپلماسی نفتی دولت همچنین آمده است: افزایش تولید نفت کشور به میزان قبل از تحریم‌های ظالمانه در نشست اخیر اوپک در شرایطی که همه کشورهای عضو مجبور شده اند سهمیه تولید خود را کاهش دهند، قبل از هر اقدامی‌نتیجه ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر زیاده خواهی‌های بین المللی علی الخصوص رفتارهای غیرمعقول و تنش‌زای برخی از دول منطقه است که این مهم از طریق دیپلماسی نفتی دولت جمهوری اسلامی‌ایران به نمایش گذاشته شد.

حلب در آستانه آزاد سازی؛ تروریست‌ها تارومار شدند، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: اخبار رسیده از شهر حلب حاکیست در پی ‌موفقیت‌های پی در پی ارتش سوریه، حلب در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته و تروریست‌ها هم متحمل تلفات سنگینی شده اند. همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق اشغالی شهر حلب اخبار رسیده حکایت از آن دارد که معارضان، خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند. منابع میدانی در شهر حلب می‌گویند 300 فرد مسلح با خانواده‌هایشان از محله «میسلون» حلب فرار کردند. برخی منابع سوری هم می‌گویند پیشروی سریع ارتش در شرق حلب ادامه دارد و به زودی ارتش بر کل محلات شرق شهر مسلط می‌شود. 

«انتصاب رئیس سازمان بسیج با حکم فرمانده معظم کل قوا»، «دکتر فاطمه طباطبایی: برخورد خشن و بغض آلود با مردم نشانه خودخواهی است‎»، «رئیس سازمان اوقاف : یک میلیون هکتار زمین وقفی در کشور داریم» و «مجوز واردات محصولات کشاورزی فقط به تولید‌کنندگان اعطا می‌شود» دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه اطلاعات را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: