کد خبر: ۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 26 November 2016
یادداشت تفاهم همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل(آی.تی.سی) در زمینه گسترش تجارت به شمار می‌رود، امضا شد.
 یادداشت تفاهم همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل(آی.تی.سی) در زمینه گسترش تجارت به شمار می‌رود، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان توسعه تجارت ایران، «مجتبی خسروتاج» رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران و «آرانچا گونزالس» مدیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل، این تفاهمنامه را در حاشیه برگزاری یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان‌های توسعه تجارت (TPOs) در شهر مراکش، امضا کردند.

هدف این یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک در زمینه تدوین راهبرد ملی صادرات، مطالعه تطبیقی عملکرد و فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت ایران با سازمان‌های مشابه در جهان، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی کاربردی برای رایزنان بازرگانی ایران در بازارهای هدف، ظرفیت‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط منتخب در زمینه تحلیل بازار و هوش تجاری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک اطلاع‌رسانی و آموزش تجاری است.

پیش‌بینی می‌شود گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین‌الملل نقش موثری در افزایش شناخت از بازارهای جهانی کالا و خدمات و بهره‌گیری از تجربیات کشورهای موفق در توسعه تجارت خارجی داشته باشد.

چهارم و پنجم آذرماه یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان‌های توسعه تجارت کشورهای مختلف دنیا با حضور بیش از 150 نماینده از سراسر جهان در شهر مراکش برگزار شد.

در این گردهمایی رییس سازمان توسعه تجارت ایران درباره موانع و راهکارهای ورود به زنجیره ارزش جهانی کالا و خدمات سخنرانی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: