کد خبر: ۸۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، تأکید کردند: بر خلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات امریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 27 آبان در تیتر نخست، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، تأکید کردند: بر خلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات امریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می‌کنند ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم زیرا برای ما فرقی نمی‌کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم.

این روزنامه در مطلبی دیگر با عنوان، بر آلودگی هوا پیروز می‌شویم، آورد: رئیس جمهوری در اجتماع مردم استان البرز گفت: در زمینه آلودگی، ما قدم‌های بزرگی را برداشته‌ایم و قدم های بزرگی را نیز باید برداریم. از پارسال دنبال تولید موتور برقی بودیم و با اقدام هایی که انجام داده و انجام خواهیم داد ان شاءالله در برابر غول آلودگی هوا پیروز خواهیم شد. روحانی اظهار داشت: نخستین کار درمسأله کاهش آلودگی هوا، مسأله تغییر سوخت مراکز صنعتی بود که تلاش کردیم این ‏روند را تکمیل کنیم. کار دوم تغییر نوع بنزین بوده و آوردن بنزین یورو 4 در جایگاه‌ها مخصوصاً در کلانشهرها بود که این ‏روند نیز ادامه خواهد یافت.‏ روحانی به گام سوم دولت برای مبارزه با آلودگی اشاره کرد و گفت: گام سوم خارج کردن ماشین‌های فرسوده است. بسیاری از این آلودگی‌ها توسط اتومبیل‌های فرسوده مخصوصاً وسایل حمل و نقل عمومی ایجاد می‌شود. باید این خودروهای فرسوده با تسهیلاتی که دراختیار صاحبان خودروهای عمومی قرار می‌دهیم، از رده خارج شوند. 

روزنامه ایران همچنین با درج عنوان ورود یک و نیم میلیون زائر ایرانی به عراق، نوشت: در آستانه سالگرد اربعین حسینی هنوز مرزهای خروجی کشور بویژه مرز مهران با ترافیک سنگین روبه‌رو هستند. تا این لحظه آن‌طور که سعید اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت می‌گوید، یک میلیون و 500 هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده و بیش از یک‌میلیون و 600 هزار ویزا هم صادر شده است. یعنی امسال شاهد افزایش زائران برای مراسم پیاده روی اربعین بوده‌ایم به گونه‌ای که آمار ثبت‌نام در سامانه سماح به مرز یک میلیون و 300 هزار زائر نزدیک شده است. به گزارش «ایران»، اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که به اتفاق سیدرضا صالحی امیری، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی راهی مرزهای کشور شده است درباره وضعیت مرز مهران می‌گوید: تراکم بسیار بالایی در این مرز وجود دارد که متأسفانه به رغم توصیه‌های جدی سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها تعداد قابل توجهی از مردم بدون داشتن ویزا و حتی گذرنامه به این مرز آمده‌اند و همین مسأله باعث کندی حرکت و حتی در مقاطعی بسته شدن مرز از سوی عراقی‌ها شده است. 

این روزنامه با انتخاب عنوان سیاسیون جای ورزشکاران را تنگ نکنند، آورد: هادی ساعی قهرمان تکواندو المپیک و جهان عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که گروهی معتقدند ورزشی‌ها اگر در ورزش باشند، بیشتر می‌توانند مؤثر باشند، نظر شما چیست؟، اظهار داشت: ورزش حوزه تخصصی ماست، ضمن اینکه بعد از این همه سال در حوزه شهری تخصص پیدا کردم، درست است که ورزش حوزه تخصصی ماست ولی وقتی سیاسیون به ورزش می‌آیند و در ورزش هم نظر سیاسی دارند، جایی برای ورزشکار باقی نمی‌ماند که بتواند فعالیت کند. من به شخصه دوست دارم در ورزش فعالیت کنم تا اینکه در شورای شهر یا در حوزه سیاسی. البته من اصلاً سیاسی نیستم. 

«اسد: ترامپ می‌تواند در جنگ علیه داعش هم‌پیمان سوریه باشد»، «اولاند: ترامپ برجام را پاره نخواهد کرد»، «بانگ بلند مردم بر سر بانک‌ها»، «مستمری معلولان روی نردبان افزایش»، «سهم بالای زنان و نهادهای مدنی در پویش کتابخوانی»، «ثبت 550 زلزله در 7 ماه گذشته» و « زیبا مثل «ونیز» خطرناک مثل تهران» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: