کد خبر: ۸۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
نشریه کانادایی«تورنتو سان» خبر داد که یک شرکت آمریکایی جهانگردی و مسافرتی به تازگی تورهایی را برای سفر آمریکایی‌ها به ایران در نظر گرفته است، این نخستین فرصت بازدید آمریکایی‌ها از ایران پس از توافق هسته‌ای سال گذشته است.
روزنامه آرمان در شماره یکشنبه 23 آبان در تشریح تیتر یک به موضوع برگزاری تور گردشگران آمریکایی به مقصد ایران پرداخت و نوشت: نشریه کانادایی«تورنتو سان» خبر داد که یک شرکت آمریکایی جهانگردی و مسافرتی به تازگی تورهایی را برای سفر آمریکایی‌ها به ایران در نظر گرفته است، این نخستین فرصت بازدید آمریکایی‌ها از ایران پس از توافق هسته‌ای سال گذشته است.

این روزنامه با اشاره به عنوان نهراسید؛ نمی‌توانیم پیشداوری کنیم، آورد: علی مطهری نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که از هم‌اکنون با این استدلال که «دفتر اتحادیه اروپا لانه جاسوسی در ایران خواهد شد» با این اقدام مخالفت می‌کنند، آیا چنین چیزی امکان دارد، گفت: باید ببینیم رفتار آنها چگونه است. پیش از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران، نمی‌توانیم پیشداوری کنیم. اگر بازگشایی به معنی دخالت در کارهای اجرایی کشور باشد، طبیعی است که هیچ کشوری این مساله را نمی‌پذیرد اما اگر قرار باشد در مسائل حقوق بشر اظهارنظر کنند، همان‌طور که تاکید کردم، ما نیز باید این کار را در قبال کشورهای اروپایی انجام دهیم. مطهری با بیان اینکه نباید از بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران ترسی داشته باشیم، تاکید کرد: حکومتی که پایگاه مردمی خوبی دارد، از ایجاد این دفترها نباید نگران باشد.

وعده‌های امنیتی آقای استاندار! از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: استاندار تهران که مسئولیت سنگینی در برگزاری انتخابات دارد دیروز به اطمینان بخشی برای انتخابات 96 پرداخت و با اشاره به آمادگی استانداری تهران در برگزاری انتخابات سال 96 اظهار کرد: هیچ حاشیه سیاسی در انتخابات استان تهران وجود ندارد. سیدحسین هاشمی درباره اینکه آیا در آستانه برگزاری انتخابات از سوی جریانات سیاسی فشاری بر مجموعه استانداری وارد می‌شود، اظهار کرد: من کسی نیستم که زیر فشارها قرار بگیرم و تمام دوستان من نیز می‌دانند که هیچ‌گاه زیر فشارها کمر خم نکرده‌ام و اجرای قانون را یک اصل و تعامل را یک محور برای حرکت می‌دانم.

این روزنامه با انتخاب عنوان شرکای خارجی زنجانی به تهران آمدند، می نویسد: رسول کوهپایه وکیل مدافع بابک زنجانی دیروز گفت:« شرکای خارجی موکلش به تهران آمدند اما کسی با آنها ملاقات نکرده است.» رسول کوهپایه‌زاده با بیان اینکه موکلش بعد از انجام عمل جراحی از نظر جسمی وضعیت خوبی دارد اما از لحاظ روحی در شرایط خوبی نیست افزود: شرکای خارجی بابک زنجانی نیز اعلام آمادگی کردند که در صورت تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه، مبلغ وثیقه را پرداخت کنند. کوهپایه‌زاده با اشاره به اعلام آمادگی شرکای خارجی بابک زنجانی برای پرداخت مبلغ وثیقه گفت: شرکای خارجی زنجانی رسما به مرجع قضائی در این خصوص نامه دادند اما دیدیم زیاد افاقه نمی‌کند بنابراین شخصا از شرکای خارجی موکل درخواست کردم به ایران بیایند و مطلب را حضوری به دستگاه قضائی منتقل کنند.

روزنامه آرمان با درج عنوان صادرات آبگوشت به آلمان و انگلیس!، نوشت: بر اساس آمار گمرک در شش ماه منتهی به شهریور سال جاری بیش از 111تن آبگوشت از کشور صادر شده است. این در حالی است که بر اساس آمار گمرک در چهار ماه منتهی به تیر سال جاری بیش از 108هزار کیلو سیرابی به ویتنام صادر شده است. در حال حاضر خبرها نشان می‌دهد ارزش دلاری صادرات آبگوشت در سال جاری 430677 و ارزش ریالی آن 13میلیارد و 135میلیون و 136هزار و 732ریال بوده است. بر اساس آمارها صادرات این محصول به کشورهای افغانستان، امارات، انگلستان، آلمان، امارات، عراق، استرالیا، نیوزلند، کویت و لبنان بوده است. در این میان عراق با 247 هزار دلار بیشترین واردات و آلمان با یک هزار و 340دلار کمترین میزان واردات آبگوشت را دارند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «صادق زیباکلام: جریان آمریکاستیز از پیروزی ترامپ خوشحال است»، «فاطمه‌ذوالقدر: معیشت، پاشنه آشیل زنان مطلقه» و «روایتی از پشت صحنه شکار «ریگی»» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «سید جلال ساداتیان: روی کار آمدن ترامپ می‌تواند به زیان ایران باشد»، «فرشاد مومنی: کسب درآمد به‌روش‌ شبه‌گانگستری» و «محمود دودانگه: روسیه مقصد صادرات پسابرجامی است» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «چرا ترامپ در آمریکا رای آورد؟» نوشته امان الله قرایی مقدم را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: