کد خبر: ۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
به دعوت رسمی ‌سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ‌ایران سپهبد «چانگ وان کوانگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین امروز برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه به ایران سفر می‌کند. ونیامین پوپوف مدیر مرکز مشارکت تمدن‌های دانشگاه روابط بین الملل مسکو نیز گفت: دیدارهایی در سطح عالی بین ایران و روسیه برگزار می‌شود.
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 23 آبان در تیتر یک، آورد: به دعوت رسمی ‌سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ‌ایران سپهبد «چانگ وان کوانگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین امروز برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه به ایران سفر می‌کند. ونیامین پوپوف مدیر مرکز مشارکت تمدن‌های دانشگاه روابط بین الملل مسکو نیز گفت: دیدارهایی در سطح عالی بین ایران و روسیه برگزار می‌شود.

این روزنامه با انتشار عنوان بهره‌برداری از میادین نفتی در مرز ایران و عراق، نوشت: مراسم بهره برداری رسمی از طرح توسعه میدان یاران شمالی و فازهای نخست طرح‎های توسعه ‎ای میدان‌های یادآوران و آزادگان شمالی امروز با حضور رئیس جمهوری در مرز بین ایران و عراق برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، حوزه غرب کارون از ٢ ناحیه نفتی آزادگان (شامل میدان‌های آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یاران شمالی و یاران جنوبی) و میدان یادآوران (شامل ٢ ناحیه نفتی کوشک و حسینیه) تشکیل شده است و ذخایر نفت درجای این میدان ها بالغ بر ٦٧ میلیارد بشکه برآورد می شود. از اوایل امسال برداشت نفت از میدان‌های آزادگان شمالی به میزان ٧٥ هزار بشکه در روز و یادآوران به میزان ٨٥ هزار بشکه در روز آغاز شده است؛ برداشت ٣٠ هزار بشکه‌ای نفت از میدان یاران شمالی هم به تازگی شروع شده و قرار است رئیس جمهوری امروز این سه پروژه را به ‎طور رسمی افتتاح کند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان کشته شدن یک معترض به انتخاب‌ترامپ؛ ناآرامی46 شهر‌آمریکا را فرا گرفت، آورد: اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ در شهرهای مختلف این کشور که وارد چهارمین روز متوالی شده است، رنگ خون به خود گرفت. 46 شهر بزرگ آمریکا پس از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر شکست دموکراتها و انتخاب دونالد ترامپ جمهوریخواه به عنوان رئیس جمهوری جدید، شاهد تظاهرات اعتراض آمیز گسترده مخالفان وی بود که در برخی از آنها به دلیل ورود پلیس با خشونت نیز همراه شد. در چهارمین روز تظاهرات‌ و ناآرامی‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا، آنگونه که پلیس می‌گوید یک تظاهرکننده در شهر پورتلند کشته شد و ده‌ها تن نیز در ایالت‌های مختلف بازداشت شدند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان رئیس جمهوری: گسترش روابط با کشورها سیاست خارجی دولت است، نوشت: رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس ملی مجارستان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور برپایه دوستی و احترام متقابل، تصریح کرد: اساس سیاست خارجی دولت یازدهم، گسترش روابط و تقویت سطح همکاری با کشورهای دوست از جمله در اتحادیه اروپاست. حجت‌الاسلام حسن روحانی دیروز و در دیدار «لازلوکوور» با اشاره به نقش موثر اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای و ضرورت استفاده هرچه بیشتر از فرصت‌های پسابرجام برای گسترش همکاری‌ها، گفت: ایران کشوری بزرگ با اقتصادی نوظهور است و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های زیربنایی و همچنین توانمندی‌های مجارستان در حوزه‌های صنعت و کشاورزی‌، بسترهای مناسبی را برای توسعه همکاری‌های تهران – بوداپست ایجاد کرده است که بخش‌های خصوصی دو کشور باید با آشنایی بیشتر از این ظرفیت‌های مشترک‌، در تعمیق این همکاری‌ها پیشگام شوند.

روزنامه اطلاعات با بررسی عنوان حمله طالبان به پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» افغانستان با 4 کشته، آورد: وقوع انفجار تروریستی در بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی‌ در بگرام افغانستان چهارکشته و 15 تن زخمی برجا گذاشت. سخنگوی والی ولایت پروان در این باره گفت: این مهاجم انتحاری همراه با کارگرانی که در پایگاه بگرام کار می‌کردند وارد این پایگاه شد و کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای انفجار در پایگاه نظامی بگرام در ولایت پروان را تأیید کرد. در این بیانیه اعلام شد که نیروهای امنیتی در حال ارزیابی تلفات و رسیدگی به زخمی‌ها هستند. شاهدان عینی در این باره گفتند: رقم تلفات بیشتر از چیزی است که مقام های این ولایت اعلام کردند.

«سیف: مطالبات بانکی کشور 4 درصد کاهش یافت» و «تجلیل از استاد عبدالله کوثری به پاس یک عمر خدمت به ترجمه» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: