کد خبر: ۸۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داده که گزارش نهایی آنها درباره‌آلودگی هوا بزودی در اختیار مسئولان و مراجع ذی‌صلاح قرار می‌گیرد. قرار است دست دستگاه‌های آلاینده هوا رو شود تا امید‌ها برای باز شدن گره آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که این روزها با مرگ شهروندان عجین شده بیشتر شود.
 روزنامه جام جم در شماره شنبه 22 آبان در تشریح تیتر یک با بررسی گزارش نهایی سازمان بازرسی کل کشور درباره دستگاه‌هایی که به آلودگی هوا دامن می‌زنند، نوشت: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داده که گزارش نهایی آنها درباره‌آلودگی هوا بزودی در اختیار مسئولان و مراجع ذی‌صلاح قرار می‌گیرد. قرار است دست دستگاه‌های آلاینده هوا رو شود تا امید‌ها برای باز شدن گره آلودگی هوای کلانشهرهای کشور که این روزها با مرگ شهروندان عجین شده بیشتر شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان نه ادای فرهادی را درآوردم و نه از خیانت گفتم، گفت وگویی را با نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «نفس» منتشر کرد و به نقل از وی آورد: کلا آدم اهل خطری هم هستم. برای همین تصمیم خودم را گرفتم و آمدم جلو و «نفس» را ساختم. ضمن این‌که این اشتباه است که توقع داشته باشید فیلمساز همیشه یک مدل فیلم و در همان حال و هوای اثر قبلی‌اش بسازد. چون قرار نیست من خودم را تکرار کنم. اگر خودم را تکرار کنم، از بین می‌روم. واقعا «نفس» شبیه هیچ فیلم دیگری در جشنواره سال گذشته فیلم فجر نبود و من خیلی راه خودم را رفتم. نه ادای اصغر فرهادی را درآوردم و نه در فیلمم خیانت وجود داشت. نه صحنه‌های بزن بزن و بکش بکش و تعلیق‌های آنچنانی داشت. در فیلم بعدی هم می‌خواهم کار خودم را انجام دهم و سینما نمی‌تواند روند کاری من را تعیین کند.

اعتراض به دموکراسی آمریکایی، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: در حالی که این اعتراضات طی چند روز گذشته در آرامش برگزار شده بود، اما این روند در شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا شکل خشونت‌آمیزی به خود گرفت. به گزارش الجزیره انگلیسی به نقل از مرکز پلیس پورتلند، در تظاهرات پنجشنبه‌شب در این شهر حدود چهار هزار نفر شرکت داشتند که پس از گذشت چند ساعت این اعتراضات شکل خشونت‌آمیزی به خود گرفت. بنا به گفته منابع محلی، صدها نفر از معترضان با پرتاب اشیا به سمت ماشین‌های پلیس و همچنین شیشه‌های مغازه‌ها، آسیب‌های جدی در این زمینه وارد کردند. به نظر می‌رسد پس از اعلام این‌که تعداد آرای هیلاری کلینتون بیشتر از رقیب جمهوری‌خواه بوده است، این اعتراضات شدت بیشتری گرفته است. در همین راستا، در لس‌آنجلس صدها نفر از دانشجویان در محوطه دانشگاه کالیفرنیا جمع شدند. آنها پوسترهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «از ترامپ دست بردارید» و «عشق بر نفرت پیروز است.»

این روزنامه با انتخاب عنوان علی عسکری: رسانه‌های مکتوب، برادر رسانه ملی هستند، می نویسد: رئیس رسانه ملی با حضور در محل برگزاری بیست و ‌دومین نمایشگاه مطبوعات از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و رسانه‌های مکتوب را برادران و همکاران رسانه ملی خواند. دکتر علی‌عسکری در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنها پاسخ داد. وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار روزنامه جام‌جم مبنی بر این‌که نظرش درباره جایگاه مطبوعات در شرایطی که به نوعی رقیب رسانه‌های صوتی و تصویری به‌شمار می‌آیند، چیست، عنوان کرد: رسانه‌های مکتوب برادران و همکاران رسانه ملی هستند، اما در این همکاری، هم رفاقت است و هم رقابت. ما حامی مطبوعات هستیم و کسانی‌ که در مطبوعات کار می‌کنند و قلم می‌زنند انسان‌های گرانقدر یک جامعه به‌شمار می‌آیند.

روزنامه جام جم با درج عنوان گزینه های غیر برجامی ایران، نوشت: جهان با نگرانی، گام‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده پس از انتخابات سه‌شنبه در این کشور را دنبال می‌کند. با وجود تاکیدات موگرینی، واقعیت این است که خوش‌بینی زیادی به پایبندی ترامپ به توافق هسته‌ای با ایران وجود ندارد. در همین راستا دیروز پایگاه خبری هافیگنتون پست در یادداشتی به بررسی تاثیر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی برجام پرداخته و نوشت: سرنوشت توافق هسته‌ای ایران با رئیس‌جمهور شدن ترامپ ـ که مواضع متناقضی حول این توافق دارد ـ در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت. این ابهام بخصوص پس از آن بیشتر شده که واشنگتن دو روز پس از پیروزی ترامپ به سیاست‌های ضدایرانی خود ادامه داده و دستگاه قضایی این کشور دو تبعه ایرانی و دو تبعه ترکیه‌ای را به جرم استفاده از سیستم مالی آمریکا برای تجارت فولاد و مس که در حکم دور زدن تحریم‌های ایران بوده، تحت تعقیب قرار داده است. وزیر امورخارجه کشورمان که به اسلواکی سفر کرده، در واکنش به این نگرانی‌ها به مقامات آمریکایی یادآوری کرد: برجام یک توافق‌نامه چندجانبه است که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است. او با یادآوری این‌که به نفع همه است به تعهدات برجام عمل کنند، هشدار داد: برجام توافق‌نامه‌ای منطقی است اما چنین نیست که ایران گزینه دیگری نداشته باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «محمدجواد ایروانی: غفلت از انتقال فناوری در قراردادهای خارجی»، «مدافعان حرم گلچین می‌شوند»، «گیتی ساعتچی: کارگردان گفت‌ تو خود تاج‌الملوک هستی»، «وقتی ریه‌ها میزبان عفونت می‌شود» و «بلیت قطار روی ریل گرانی» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه قاب کوچک عنوان «دردسرهای یک دروغ» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «شکست فاسدترین کاندیداهای حزبی قرن» و «کنترل آلودگی با استفاده از فناوری روز» را به ترتیب به قلم حسین دهشیار استاد دانشگاه علامه‌طباطبایی و هومان لیاقتی رییس پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: