کد خبر: ۸۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
امریکایی‌ها سرخورده از تغییری که باراک اوباما هشت سال قبل وعده آن را داده بود، ولی فقط به 30درصد آن عمل کرد، علیه وضع کنونی امریکا یا به‌ تعبیری «امریکا آنگونه که اکنون هست» شوریدند و با کنار زدن همه پیش ‌بینی‌ها، نظرسنجی ‌ها و تبلیغات رسانه‌ای به دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان که نظام امریکا را «فاسدترین» نامید، رای دادند.
 روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 20 آبان در توضیح تیتر یک نوشت: امریکایی‌ها سرخورده از تغییری که باراک اوباما هشت سال قبل وعده آن را داده بود، ولی فقط به 30درصد آن عمل کرد، علیه وضع کنونی امریکا یا به‌ تعبیری «امریکا آنگونه که اکنون هست» شوریدند و با کنار زدن همه پیش ‌بینی‌ها، نظرسنجی ‌ها و تبلیغات رسانه‌ای به دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواهان که نظام امریکا را «فاسدترین» نامید، رای دادند.

این روزنامه با درج عنوان رؤیای سوخته تجدید نظرطلبان، آورد: رؤیای سوخته... شاید این عنوان را بتوان بهترین تفسیر برای پیش‌بینی‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب از انتخابات امریکا دانست؛ روزی که روزنامه‌های تجدید‌نظر‌طلب پیش از پایان انتخابات ریاست جمهوری امریکا با ذوق‌زدگی تمام به پیش‌بینی پیروزی کلینتون پرداختند و با تیتر و عکس‌هایی که‌وی را برجسته و حتی برنده قطعی انتخابات معرفی می‌کرد روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها ظاهر شدند. اما سقف این رؤیاپردازی‌ها خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، فرو ریخت و رسانه‌های جهانی همزمان با طلوع خورشید در تهران از پیشتازی ترامپ کاندیدای جنجالی انتخابات امریکا خبر دادند؛ خبری که همزمان با بالاتر آمدن خورشید در آسمان تهران، تأیید و رسانه‌های اصلاح‌طلب مجبور شدند بپذیرند اتفاقی برخلاف میل آنها در‌امـریکا رقم خورده و آرزوهای آنها به خبر تبدیل نشده است.

روزنامه جوان با انتخاب عنوان تخفیف 2 میلیارد دلاری گازی به ترکیه، نوشت: پس از گمانه‌زنی‌های بسیار درباره رقم جریمه گازی ایران وزیر نفت رسماً اعلام کرد ایران باید 2 میلیارد دلار به ترکیه جریمه دهد، هرچند وی گفته است این رقم در قیمت گاز حل می‌شود ولی ایران در یکی دیگر از دادگاه‌های گازی بازنده شده است. به گزارش «جوان» ترکیه طی سال‌های اخیر دو شکایت از ایران مطرح کرده است؛ شکایت اول مربوط به ادعایی بود که بر اساس آن ترکیه با ارائه اسنادی به دیوان داوری ایران را ناتوان در تأمین نیازهای گازی ترکیه بر مبنای مفاد قرارداد دانسته بود. با ارائه لایحه دفاعی ایران و اثبات اینکه تهران بر اساس قرارداد عمل کرده و مشکلی از بابت تأمین گاز ترکیه نداشته توانست پیروز دادگاه را ترک کند. اما در شکایت دیگری ترک‌ها ایران را به گران‌فروشی متهم کردند و با توجه به قیمت‌های منطقه‌ای خواستار پرداخت غرامت از سوی ایران شدند.

جعل و سرقت علمی به وزیران علمی دولت رسید! دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: حدود 9 روز از انتشار اتهامات «سرقت ادبی»، «دستکاری در نام نویسندگان»، «دستکاری در فرایند ارزیابی علمی»، «فریب سیستم ارزیابی علمی» و «انتشار و اختصاص غیرقانونی نویسندگی مقاله» علیه جامعه علمی کشورمان در فضای مجازی می‌گذرد. به طوری که از اول نوامبر 2016، ناشر مجلات نیچر، 58 مقاله دانشمندان ایرانی را به خاطر «جعل علمی» و «دستکاری» توسط نویسندگان تعلیق کرد. این در حالی است که در میان اسامی دانشمندان ایرانی منتشر شده در فهرست نویسندگان مقالات تعلیق شده، نام تعدادی از مقامات ارشد کشورمان از جمله وزرای علوم و بهداشت به چشم می‌خورد. گفتنی است با وجودی که این خبر تاکنون از سوی هیچ نهاد داخلی تأیید یا تکذیب نشده، فضای مجازی را با بالاترین آمار بازدیدها در می‌نوردد. 

«کارشکنی دولت در نتیجه انتخابات شورای زنان بی‌تأثیر بود» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

روزنامه جوان همچنین در ستون سرمقاله امروز خود عنوان«پیروزی ترامپ و واقعیت های ما» به قلم یدالله جوانی و در ستون یادداشت عنوان«سگ زرد همیشه برادر شغال است!» نوشته حسین قدیانی را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: