کد خبر: ۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
به موجب این موافقتنامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و شرکت پتروپارس سپرده شد.
 روزنامه اعتماد در شماره چهارشنبه 19 آبان در تیتر یک به بررسی موافقتنامه میان بیژن زنگنه وزیر نفت با کنسرسیومی از دو شرکت فرانسه و چین برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی پرداخت و نوشت: به موجب این موافقتنامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و شرکت پتروپارس سپرده شد.

این روزنامه با انتخاب عنوان روز شوک و شک امریکایی می نویسد: صبح ٩ نوامبر، ٥٥ تا ٧٠ میلیون امریکایی از برزخ پیروزی و شکست بیرون آمده‌اند. میلیون‌ها امریکایی در ترس از شنیدن نتیجه انتخابات بیدار می‌شوند. تفاوتی نمی‌کند که قرعه به نام هیلاری کلینتون از جمع دموکرات‌ها افتاده باشد یا به دونالد ترامپ از جبهه جمهوریخواهان. برای نخستین‌بار در تاریخ سیاسی مدرن امریکا است که ایالات متحده به برنامه بازسازی پساانتخاباتی نیاز دارد. مساله‌ای که برای کشورهایی که به تنش‌های ناشی از شکاف‌های عمیق داخلی عادت دارند، جا افتاده و امری بدیهی است. برخلاف انتخابات پیشین، میلیون‌ها نفر فقط ناامید نمی‌شوند بلکه نمی‌خواهند نتیجه را بپذیرند. همین انتخابات ریاست‌جمهوری کافی است تا ٢٠١٦ به سال سیاه دموکراسی امریکایی بدل شود. نکته نگران‌کننده‌تر این است که بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ٤١ درصد از رای‌دهندگان امریکایی می‌گویند نتیجه انتخابات به سرقت می‌رود. ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز از توسل به خشونت علیه هیلاری قبح زدایی کرده بود و همین مساله منجر به این شده که بسیاری از احتمال توسل طرفداران وی به خشونت در صورت باخت ترامپ خبر بدهند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان آخرین وضعیت پرونده یاشار سلطانی، می نویسد: جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران اظهار داشت: این پرونده مشتمل بر دو بخش است؛ بخش نخست راجع به واگذاری املاک است که گزارش دادستان کل کشور با دستور ریاست قوه قضاییه، به دادستانی تهران ارسال شد و در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. دادستان تهران بخش دوم پرونده واگذاری املاک را مرتبط با یکی از اتهامات یاشار سلطانی دانست و در توضیح گفت: تحقیقات دادستانی نشان می‌دهد که اقدام متهم بیانگرنوعی هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است. طبق تحقیقات دادستانی، این شیوه عمل نشان می‌دهد که اقدام متهم در پس پرده مبارزه با فساد، در پی پیروزی یک جریان خاص سیاسی در شورای شهر تهران بوده است. به موجب این تحقیقات، موید نحوه اقدام متهم هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است؛ زیرا در آن ایام موضوع انتخاب رییس شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار بوده است.

این روزنامه با درج عنوان دوست کودکان پر کشید، آورد: توران میرهادی، بانوی دوست داشتنی ادبیات کودکان دست فرشته مرگ را فشرد و به آسمان‌ها پر کشید. بانوی گیس سپید و مهربان ادبیات کودکان در آخرین روزهای تابستان امسال به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و به علت همین سکته به کما رفت و سرانجام عصر روز ١٨ آبان‌ماه در میانه فصل خزان، خسته از بیماری و دارو و درمان، خودش را به فرشته مهربان مرگ سپرد تا برای همیشه آرام بگیرد. میرهادی، استاد ادبیات کودکان، نویسنده و متخصص آموزش و پرورش بود که بیش از 60‌سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید و در این روند یکی از چهره‌های تاثیرگذار بود.این شخصیت فرهنگی از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» سال 2017 انتخاب شد.

روزنامه اعتماد با درج عنوان پروانه حزب اتحاد ملت صادر شد، نوشت: حزب اتحاد ملت که در دی ماه ٩٣ به سمت اعلام تولد خود بود پس از دو سال با موافقت کمیسیون ماده ١٠ احزاب، پروانه فعالیت خود را دریافت کرد. این همان خبری است که سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد تا از میان احزاب جدید اصلاح‌طلب، اتحاد ملت بتواند زودتر فعالیت‌های سیاسی‌اش را رسما کلید بزند. پروانه فعالیت برای حزب اتحاد ملت در حالی در دولت اعتدال صادر می‌شود که از همان ابتدای تاسیس این حزب اصلاح‌طلب، اصولگرایان و رسانه‌های جریان تندرو شدت مخالفت خود با تاسیس این حزب را اعلام کردند. در بیانیه اعلام موجودیت این حزب آمده است که جمعی از فرزندان ملت بر آن شده‌اند تا به پشتوانه قانون اساسی و به اتکای حقوق ملت مندرج در فصل سوم آن گامی نو در جهت پیشبرد آرمان‌های انقلاب و نیازهای اصلاحات بردارند.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «عبور از موازنه» را به قلم کاظم موسوی‌بجنوردی‌ فعال سیاسی منتشر کرد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «برادر رضا ضراب به نقض تحریم‌ها متهم شد»، «سفر ویژه زیر ذره‌بین سعودی»، «زنی که همسر و دو دخترش را کشت: فکر می‌کردم می‌خواهد من را بکشد» و «قربانی کینه انگلیسی» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: