کد خبر: ۸۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
رییس کل بانک مرکزی از مذاکره با بانک های اروپایی و تلاش آنها برای افزایش سرعت برقراری روابط بانکی با ایران خبر داد.
رییس کل بانک مرکزی از مذاکره با بانک های اروپایی و تلاش آنها برای افزایش سرعت برقراری روابط بانکی با ایران خبر داد.

ولی الله سیف با تاکید بر اینکه در جهت تحقق برجام با اروپایی ها مذاکره خواهیم کرد، از برگزاری نشست فردای ایران با بانک اروپا خبر داد و گفت: مذاکرات در اروپا در جهت تحقق اهداف سند برجام صورت می گیرد.

در همین ارتباط معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه گفت: ‌نخستین بار در این دور از گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا با بانک مرکزی اروپا گفتگو می کنیم.

تخت روانچی در پاسخ به این پرسش که آیا در این دور از گفتگوها با اتحادیه اروپا مشکل تعامل با بانک های بزرگ اروپایی برطرف خواهد شد اظهار داشت: پیش بینی نمی کنم که با یک جلسه این کار انجام شود اما نخستین بار با بانک مرکزی اروپا گفتگو خواهیم کرد.

وی گفت: مسئولان و کارشناسان بانک مرکزی برای این دور از گفتگوها با اتحادیه اروپا فردا با ما به بروکسل می آیند و بخشی از ساختار گفتگوها مربوط به کارگروهی است که با بانک مرکزی اروپا تماس دارد.

تخت روانچی افزود: این حرکت قدم دیگری در چارچوب رفع مشکل تعامل با بانک های بزرگ اروپایی است اما اینکه انتظار داشته باشیم فردا یا پس فردا این مسئله حل شود چنین انتظاری نمی شود داشت گرچه در تلاشیم و جهتی که در پیش گرفته ایم جهتی درست است.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره کیفیت مذاکرات با اتحادیه اروپا و ترتیب و اولویت موضوعات اظهار داشت: در جلسه عمومی درباره همه موضوعات در نشست اولیه صحبت خواهیم کرد و در ادامه دو کارگروه حقوق بشر و مسائل بانکی تشکیل می شود.

تخت روانچی گفت: این کارگروه ها گزارش عملکرد و مذاکرات خود را در بعدازظهر چهارشنبه به جلسه اصلی ارائه می کنند و در انتهای روز گفتگوها به پایان خواهد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کوتاهی هایی از طرف آمریکا وجود دارد و اروپا درصدد است فضایی ایجاد کند که روابط بانکی ما با بانک های بزرگ اروپایی با سرعت بیشتری انجام شود. ایران طرح های بسیار زیادی برای جذب سرمایه های هنگ کنگ دارد.

همچنین طرح های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که می تواند سرمایه گذاران هنگ کنگ را به خود جلب کند. سیف پس از دیدار با وزیر دارایی هنگ کنگ افزود: امروز مذاکرات بسیار خوب و مثبتی با وزیر دارایی هنگ کنگ درباره توسعه مناسبات مالی و بانکی میان دو کشور داشتیم. وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای اقتصادی و خدمات پولی و مالی هنگ کنگ گفت: این ظرفیت ها در کنار ظرفیت های داخلی ایران می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی به خصوص بانکی دو کشور بیانجامد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: