کد خبر: ۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
در حوزه ساخت مترو با وجود‌ سختی بسیار، کار برای ما لذتبخش است اما با وجود حاشیه‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند مصمم هستیم که هیچ کدام از اینها ما را از کار کردن باز ندارد.
 روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 18 آبان با اشاره به سخنان شهردار تهران در مراسم بهره برداری از یکصدو پنجمین ایستگاه متروی تهران با نام «شهید صیاد شیرازی»، از قول وی نوشت: در حوزه ساخت مترو با وجود‌ سختی بسیار، کار برای ما لذتبخش است اما با وجود حاشیه‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند مصمم هستیم که هیچ کدام از اینها ما را از کار کردن باز ندارد.
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان گلایه رئیس جمهور از عدم برخورد با برخی رسانه ها، اختصاص داد و نوشت: آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا با کنایه به سخنان اخیر رئیس جمهور کشورمان گفته است برخی مسئولان به صورت شفاهی یا کتبی، با واسطه یا بی واسطه درخواست برخورد با برخی مطبوعات و رسانه ها را دارند اما وقتی در میان اهالی رسانه قرار می گیرند، ندای آزادی مطبوعات سر می دهند. اشاره او به آن بخش از صحبت های رئیس جمهور در افتتاحیه رسمی نمایشگاه مطبوعات است که گفته بود «نباید با بهانه های واهی، قلم ها را شکسته و دهان ها را ببندیم، گفت: باید در جامعه با صدای بلند آزادی مسئولانه فریاد بزنیم، امنیت برای ما اصل است، اما تنها با تفنگ این امنیت ساخته و حفظ نمی شود.»

پایانی بر ادعای تخفیف های 2400 میلیارد تومانی؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: احمد توکلی، مدیر سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، پیش از آنکه گزارش تحقیقات دو ماهه سازمان متبوعش درباره واگذاری املاک در شهرداری را قرائت کند، یادآوری می کند که این تحقیقات به خواسته محمدباقر قالیباف آغاز شده و می گوید: «شهردار تهران به بنده گفت مدیونی اگر در بررسی های خود به من رحم کنی». گزارشی که دیروز سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت از تحقیقات خود درباره واگذاری املاک در شهرداری منتشر کرد به ادعای نجومی تخفیف 2400 میلیارد تومانی در واگذاری این املاک مهر ابطال زد. دیروز احمد توکلی مدیر دیده بان شفافیت و عدالت اعلام کرد براساس تحقیقات این سازمان مردم نهاد مشخص شده که کل تخفیف داده شده 24.3 میلیارد تومان بوده است نه 2200 میلیارد تومان.

این روزنامه با اشاره به عنوان رواج دلالی ویزا در سفارتخانه ها، می نویسد: احتمالا مقابل برخی سفارتخانه ها صف های طولانی دیده باشید و افرادی که درباره وقت سفارت، فرم و... پیشنهادهایی می دهند. ماجرای کلاهبرداری یا اخاذی و دریافت غیرقانونی وجه از ایرانیان مدت هاست در رسانه ها مطرح شده و البته این وضعیت درباره چند سفارتخانه ای که مشتری ایرانی بیشتری دارند مشهودتر است. حالا سخنگوی وزارت خارجه از نقش مافیایی در اطراف سفارتخانه ها برای کلاهبرداری از مراجعات پرده برداشته و نسبت به آن هشدار جدی داده است. بهرام قاسمی افزود: کمیته ای در وزارت امور خارجه مسئول رسیدگی به این کار است و در هفته های اخیر هم موارد زیادی را بررسی کرده است.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان آمریکا در انتظار روز بعد از طوفان کلینتون بهتر است یا ترامپ؟ نوشت: «بالاخره امروز تمام می‌شود»؛ این توصیفی است که 2رسانه بزرگ آمریکایی برای امروز یعنی روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌کار برده‌اند. این توصیف نشان می‌دهد بسیاری از آمریکایی‌ها با پایان آنچه «جنجالی‌ترین و ‌بی‌اخلاق‌ترین» رقابت انتخاباتی در این کشور خوانده شده، نفس راحتی می‌کشند. یک سال و نیم رقابت برای کرسی ریاست‌جمهوری در آمریکا امروز به خط پایان می‌رسد و دونالد ترامپ که سایه باخت را بر سرش احساس می‌کند، بار دیگر به حربه همیشگی‌اش رو آورده؛ «تقلب در انتخابات». دیروز بار دیگر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در صدر خبرهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفت؛ همانطور که 2هفته پیش با اعلام اتهام دوباره علیه کلینتون این‌چنین شده بود. جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرد در دور جدید تحقیقات این سازمان از ایمیل‌های کلینتون، به تخلفی برنخورده است؛ موضوعی که واکنش شدید ترامپ را به‌دنبال داشت و باعث شد او اف‌بی‌آی را به تبانی با دمکرات‌ها متهم کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «کنکور؛ بلای بزرگ ماندنی»، «بیکاری دوباره رکورد زد»، «به جرم فقر تنهایم گذاشتند»، «آشوراده توان تغییر ندارد» و «عرضه طلای زرد و سرخ در بازار سرمایه» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان های «یک پرونده جنجالی و یک اتفاق تاریخی» به قلم محسن مهدیان روزنامه نگار و «روزی که آمریکا تغییر می کند» نوشته نیلوفر قدیری دبیر گروه بین الملل را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: