کد خبر: ۸۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
دانش و نظریه‌های جدیدی که حاصل نفوذ در لایه‌های تخصصی علم است منجر به نوآوری و خلق ایده‌های جدید می‌شود که باید در عرصه بین‌المللی ارائه شود.
 روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 18 آبان در تشریح تیتر یک، در گفت وگو با کارشناسان چالش هایی تولید علم و راهکارهای ارتقای سطح علم را بررسی کرد و نوشت: دانش و نظریه‌های جدیدی که حاصل نفوذ در لایه‌های تخصصی علم است منجر به نوآوری و خلق ایده‌های جدید می‌شود که باید در عرصه بین‌المللی ارائه شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان حاشیه‌های جرم‌خیز، آورد: حاشیه؛ پرت، طرد شده، با دورنمای خاکستری، بی‌درخت، بی‌سبزه، نابسامان، کوچه‌های خاکی، فاضلاب‌های بی‌صاحب، ناآرام، ناامن، پرتنش و جرم‌خیز. حاشیه نه از هیبت پایتخت و پیکر عریض و طویلش حساب می‌برد و نه از شهرهای آبرودار پرقدمت. حاشیه‌نشینی طبق آمار وزارت کشور، 18 میلیون ایرانی را که گاهی مهاجران قانونی و غیرقانونی نیز جزئی از آن می‌شوند، زیرچتر پرمشکلش گرفته، آنچنان که وقتی معاونت اجتماعی قوه قضاییه پی کشف اتفاقاتی که درحاشیه‌ها رخ می‌دهد، رفت به جرائمی رسید که شدت مشکلات دراین مناطق را روایت می‌کند . حمل ونگهداری موادمخدر، فحشا، نگهداری اشیای مسروقه، جعل، کلاهبرداری و برهم زدن نظم وامنیت عمومی به دست اراذل و اوباش درصدراین جرائم ایستاده‌اند که علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه کنار هم چیده است .

آزادی بیان در ایران، معقول و منطقی است، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: مطبوعات، چشم بینای جامعه و مانع بسیاری از تخلفات هستند و همه موظفند از نقش آگاهی‌بخشی رسانه‌ها دفاع کنند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، افزود: آزادی بیان در جمهوری اسلامی با وجود تبلیغات مسمومی که در این زمینه می شود، یک آزادی معقول، منطقی و واقعی است. رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در عرصه مطبوعات و رسانه‌ها از صدا و سیما گرفته تا روزنامه ها، همه قوا را نقد می‌کنند، منتها برخی انتظارات بالایی دارند و می‌خواهند آزادیشان مطلق باشد در حالی‌که در هیچ کجای دنیا و در هیچ نظام سیاسی، آزادی مطلق وجود ندارد، زیرا آزادی‌ها با هم دچار تزاحم می‌شوند.

این روزنامه با انتخاب عنوان راه‌اندازی قطار تهران ـ کربلا، می نویسد: معاون مسافری راه‌آهن ایران گفت: همزمان با اربعین حسینی(ع)، قطار تهران ـ کربلا امروز راه‌اندازی می‌شود. میرحسن موسوی افزود: این قطار ساعت 15 و 30 دقیقه از تهران به شلمچه حرکت می‌کند و زائران پس از پیاده شدن برای انجام تشریفات گذرنامه 35 کیلومتر با اتوبوس به بصره منتقل می‌شوند و پس از آن دوباره با قطار تهران ـ کربلا عازم کربلا خواهند شد. وی گفت: طول مدت سفر 27 ساعت و بهای بلیت یک میلیون و 300 هزار رالر است. موسوی افزود: 40 رام قطار فوق‌العاده برای جابه‌جایی مسافران اربعین راه‌اندازی شده است که ظرفیت آنها 35 هزار صندلی است.

روزنامه جام جم با درج عنوان چگونه افسردگی را درمان کنیم؟، نوشت: به گفته بهمن دیه‌جی، روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی در مواردی که افسردگی شدید است، موثرترین راه کاهش علائم و گذر از بحران شدید به شرایط باثبات‌تر، شروع درمان دارویی و ادامه آن با همراهی درمان‌های غیردارویی شناختی رفتاری است. گاهی در شرایطی که بیمار افسرده، کاملا در خود فرو رفته یا از غذا خوردن امتناع می‌کند یا در خطر اقدام به خودکشی است، موثرترین درمان استفاده از شوک الکتریکی،تحت نظر روانپزشک در بیمارستان است. وی تاکید می‌کند: طول دوره درمان افسردگی حداقل شش تا 9 ماه در اولین دوره ابتلاست و حتی به زمان بیشتری برای تکمیل درمان نیاز است. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «آرام جعفری: بازیگری را به صورت تجربی یاد گرفتم»، «خسرو سینایی: تکراری‌ها را تکرار نمی کنم»، « مبارزه با کالای قاچاق در فضای مجازی» و «اعتیاد، روزانه 8 نفر قربانی می گیرد» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه ورزشی و سی نما عنوان «بازی با سوریه خیلی خاص است» و در ضمیمه جام سیاست عنوان «زلزله اخلاقی در سرزمین یانکی ها» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «اینجا پایان آمریکاست» و «حاشیه های جرم خیز و خلاء سیاستگذاری» را به ترتیب به قلم علی عسگری رییس خبرگزاری مهر و کتایون مصری روزنامه‌نگار به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: