کد خبر: ۸۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
«در گذشته، ایرانی‌هایی که می‌خواستند امریکا را مسخره کنند، ‏آدمک‌های مقوایی عمو سام را آتش می‌زدند اما در ماه‌های اخیر و با توجه به مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب در انتخابات ریاست ‏جمهوری امریکا، ایرانی‌ها با روشن کردن تلویزیون‌هایشان و کشیدن کاریکاتورها، «شیطان بزرگ» را مسخره می‌کنند.»
 روزنامه جوان در شماره دوشنبه 17 آبان در توضیح تیتر یک با اشاره به گزارشی که از طرف رییس دفتر نیویورک ‌تایمز در تهران منتشر شد، نوشت: «در گذشته، ایرانی‌هایی که می‌خواستند امریکا را مسخره کنند، ‏آدمک‌های مقوایی عمو سام را آتش می‌زدند اما در ماه‌های اخیر و با توجه به مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب در انتخابات ریاست ‏جمهوری امریکا، ایرانی‌ها با روشن کردن تلویزیون‌هایشان و کشیدن کاریکاتورها، «شیطان بزرگ» را مسخره می‌کنند.»

این روزنامه با بررسی عنوان ‏حمله 2 هزار پلیس پایتخت به 800 انبار کالای قاچاق، آورد: 2 هزار نیروی پلیس تهران روز گذشته در جریان عملیات کم‌نظیر به فرماندهی رئیس پلیس پایتخت موفق شدند بیش از 500 میلیارد تومان کالای قاچاق را از 800 انبار در جنوب تهران کشف کنند. سردار حسین ساجدی‌نیا گفت که مطمئناً این همه کالای قاچاق از گمرک و در پوشش‌های مختلف واردکشور شده است و اطمینان داد که طرح ضربتی مبارزه با قاچاق کالا همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین ساجدی‌نیا درباره اینکه چگونه این مقادیر گسترده کالاهای قاچاق در فاصله 1200 کیلومتری تهران تا مرز‌های کشور به پایتخت رسیده است، گفت: مطمئناً این همه کالای قاچاق از طریق مرز به شکل کوله‌وری واردکشور نشده است. وی ادامه داد: این کالاها از طریق گمرکات و با پوشش‌های مختلف وارد کشور شده است. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان انتقام انتحاری از شکست موصل در سامرا، نوشت: نیروهای دولتی و مردمی عراق از چندین محور وارد موصل شده‌اند و در حال عقب‌راندن داعش از مناطق این شهر مهم و راهبردی هستند؛ در چنین شرایطی شبه نظامیان این گروه تروریستی با هدف قرار دادن زائرین ایرانی در شهر مقدس سامرا، عده‌ای را به خاک خون کشیدند تا انتقام شکست خود را در موصل بگیرند. منابع خبری گزارش دادند با ادامه پیشروی نیروهای عراقی در داخل محله‌های موصل، روزبه‌روز بر شدت نبرد و مقاومت اعضای داعش افزوده می‌شود، امری که باعث شده نیروهای عراقی به‌رغم ادامه پیروزی‌ها در اطراف شهر، برای اجتناب از دادن تلفات بیشتر از چند محله در داخل موصل عقب‌نشینی کنند. این شهر، که دومین شهر بزرگ عراق محسوب می‌شود توسط رودخانه دجله به دو بخش راست(شرقی) و چپ(غربی) تقسیم شده است که درگیری‌ها اکنون در محله‌های شرقی و تا حدودی شمالی ادامه دارد. این مناطق بر خلاف محله‌های تودرتوی غربی، به دلیل تازه ساخت بودن، مناطقی با خیابان‌های بازتر دارد که کار پیشروی را برای نیروهای عراقی به ویژه ادوات زرهی ارتش آسان‌ تر می‌کند. 


خیمه سنگین یک باشگاه بر منابع نفت و گاز، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در توضیح این مطلب می خوانیم: گعده مدیران نزدیک به وزیرنفت در باشگاه نفت و نیرو همچنان به قوت خود باقی است؛ با وجود هشدارهایی که به این باشگاه «خودمانی» وارد شده است اما هیچ توجهی از سوی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی به آن نمی‌شود. بیژن نامدار زنگنه در سال 84 از نفت کنار رفت؛ مدیران وی که همسو با «جهت» بودند در نفت ماندند اما بخش عمده‌ای از مدیران وی کنار ماندند و در دفتر کار زنگنه در خیابان قائم مقام دور وی حلقه زدند. این را خود زنگنه نیز در جلسات خصوصی گفته است که در طول این 8سال هیچ کاری برای انجام نداشته است اما توانست در چند دانشگاه کرسی تدریس بگیرد. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان فلاحتی به قربانیان تجاوز خودش زنگ نمی زند!، آورد: حدود شش سال پیش زمانی که مهدی فلاحتی، مجری تلویزیون «صدای امریکا» (VOA) به همکار جوانش تجاوز کرد، هنوز اخبار رسوایی‌های جنسی شبکه‌های ماهواره‌ای چندان فراگیر نشده بود، حتی برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که امروز تشت رسوایی‌شان به زمین خورده است، متولد نشده بودند. آن زمان الهام ستاکی که مورد هتک حیثیت قرار گرفته بود، تصور می‌کرد با طرح شکایت علیه فلاحتی و گزارش ماوقع به مدیران بالادستی «صدای امریکا» می‌تواند به حقش برسد و جلوی گسترش بی‌اخلاقی جنسی در رسانه‌ای که در آن مشغول به کار است را بگیرد. اتفاقی که اکنون با انتشار ویدئویی که خانم ستاکی از خودش منتشر کرده و در آن به شرح اتفاقات آن سال و وقایع بعدش پرداخته است، مشخص شده تصوری اشتباه بوده است. این شبکه به جای آنکه بخواهد فلاحتی را به خاطر اقدام غیراخلاقی‌اش جریمه کند یا کاری کند که وی به سزای عمل منافی اخلاقش برسد، کاری می‌کند که ستاکی مجبور به سکوت شود. رسانه امریکایی طرف مجری متجاوز را در این ماجرا می‌گیرد و حتی نمی‌گذارد قضیه خیلی پیگیری شود.


این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سیامند رحمان: امیدوارم یک ایرانی رکوردم را بشکند»، «او دایره‌المعارف خاطرات انقلاب بود» و ««تدبیر» در محک فریاد 8500 استاد دانشگاه» پرداخت.
برچسب ها: امریکا ، هیلاری ، ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: