کد خبر: ۸۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی، در مراسمی‌که به مناسبت اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «سیاست‌های کلی محیط زیست؛ اجرا و نظارت» برگزار شد، به سیاست‌های کلی خصوصی سازی اشاره کرد و با ابراز تأسف از بی توجهی به آنها در اجرا، گفت: اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که با تفسیر درستی آماده کردیم اگر پیگیری شده بود، امروز در کشور اقتصاد کاملا رقابتی بود و صحبتی از بیکاری و گرانی نبود.
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 17 آبان در تیتر نخست، نوشت: آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی، در مراسمی‌که به مناسبت اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان «سیاست‌های کلی محیط زیست؛ اجرا و نظارت» برگزار شد، به سیاست‌های کلی خصوصی سازی اشاره کرد و با ابراز تأسف از بی توجهی به آنها در اجرا، گفت: اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که با تفسیر درستی آماده کردیم اگر پیگیری شده بود، امروز در کشور اقتصاد کاملا رقابتی بود و صحبتی از بیکاری و گرانی نبود.

این روزنامه با انتشار عنوان شهادت 10 زائر ایرانی در حمله تروریستی سامرا، آورد: منابع رسانه ای از انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در پارکینگ حرم امامین عسکریین(ع) در شهر سامرا عراق و شهادت 10زائرایرانی و زخمی شدن 50 تن دیگر خبر دادند. ابتدا یک خودرو بمب گذاری شده در پارکینگ مربوط به زائران منفجر شد و زمانی که مردم به سمت محل انفجار رفتند ، بمب دیگر در بین مردم منفجر شد. این منابع افزودند: در این حمله آسیبی به این دو مرقد مطهر نرسیده است. در همین حال، «دانشیار»، نماینده سازمان حج و زیارت کشورمان در عراق در این باره گفت: زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ حرم های مطهر در سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت کرد و پس از انفجار، منجر به شهادت 10زائر ایرانی شد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان مجید انصاری: دولت خود را موظف به حمایت از آزادی بیان می‌داند، نوشت: معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر تغییرات در کابینه دولت و همچنین اعضای دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: برنامه تغییر دیگری تاکنون در دستور کار دولت نبوده و مسائل مطرح شده صرفا گمانه زنی رسانه‌ای است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری در نشست خبری که صبح دیروز در محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایسنا برگزارشد با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه‌ها و مطبوعات در کشور خاطرنشان کرد: همواره رسانه‌ها و مطبوعات در جامعه ای آزاد و پویا، نقشی برجسته برعهده داشته‌اند. رسانه‌ها نقشی بسیار تاثیرگذار در تغذیه فکری جامعه و انتقال متقابل مطالب و مسائل میان مسئولان و مردم برعهده دارند. وی خاطرنشان کرد: افتخار داریم که در نظام جمهوری اسلامی‌ایران و براساس قانون اساسی و تاکیدات اسلام، آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی مطبوعات همواره مورد تاکید بوده است.

تعرفه تماس تلفنی ایران با عراق از امروز نصف می‌شود، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: وزرای ارتباطات ایران و عراق در یک جلسه مشترک درباره کاهش 50 درصدی تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق از صبح امروز به مدت یک ماه و افزایش دو برابری ظرفیت ارتباطات مستقیم دو کشور به توافق رسیدند. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در پی دیدار با معانی کاظم حسن راشد وزیر ارتباطات عراق با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده گفت: مقرر شد تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق 50 درصد نسبت به روزهای عادی کاهش یابد که این کاهش تعرفه از صبح امروز به مدت یک ماه اجرا می‌شود. وزیر ارتباطات گفت: همچنین مقرر شد یک خط ارتباطی جدید بین ایران و عراق برقرار شود. تاکنون 5 خط مستقیم بین دو کشور برقرار بود و اکنون به 6 مسیر افزایش خواهد یافت. با این اقدام، سیگنالینگ کافی برای برقرار ارتباط وجود خواهد داشت.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان عملیات آزادسازی «رقه» سوریه از اشغال داعش آغاز شد، آورد: نیروهای دموکراتیک سوریه از آغاز عملیات آزادسازی شهر رقه که به پایگاه اصلی داعش در سوریه تبدیل شده است خبر دادند. نیروهای دموکرات سوریه اعلام کرده‌اند که این عملیات با هماهنگی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا آغاز شده و نیروهای دموکراتیک به تنهایی این عملیات را پیش‌ می‌برند. نیروهای دموکرات سوریه تأکید کردند که حفظ جان غیرنظامیان از مهم‌ترین ‌اولویت‌های این عملیات است و از اهالی رقه خواست با نیروهای دموکراتیک سوریه همکاری کنند. سخنگوی این نیروها ضمن درخواست از مردم رقه برای رفتن به مناطق امن، از سازمان‌های حقوق بشری خواست به غیرنظامیان سوری در رقه امداد رسانی کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ترکیه در امور داخلی سوریه دخالت نکند و تأکید کرد که این نیروها ترکیه را کشور همسایه می‌دانند اما در صورت هدف قرار گرفتن از سوی این کشور، از خود دفاع می‌کنند. نیروهای دموکراتیک سوریه با بیان اینکه هیچ ارتباطی بین عملیات موصل عراق و عملیات رقه وجود ندارد، اعلام کردند 30 هزار نیرو در عملیات آزادسازی رقه مشارکت دارند.

«پیشرفت‌های شگفت‌انگیز دانش ژنتیک در ایران‏ ‎و جهان» عنوان دیگر نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: