کد خبر: ۸۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری، مشاور معاون سیاسی وزارت کشور، عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان، عضو کمیته ملی المپیک، عضو قطب علمی جغرافیای سیاسی. اینها بخشی از رزومه زهرا احمدی‌پور نخستین رییس زن سازمان میراث فرهنگی است که روز گذشته با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.
روزنامه اعتماد در شماره یکشنبه 16 آبان نوشت: مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری، مشاور معاون سیاسی وزارت کشور، عضو شورای فرهنگی – اجتماعی زنان، عضو کمیته ملی المپیک، عضو قطب علمی جغرافیای سیاسی. اینها بخشی از رزومه زهرا احمدی‌پور نخستین رییس زن سازمان میراث فرهنگی است که روز گذشته با حکم رییس‌جمهور به ریاست سازمان میراث فرهنگی منصوب شد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان اصول رسانه ای روحانی، می نویسد: رییس‌جمهور در سخنرانی خود برای اصحاب رسانه از آزادی و امنیت مطبوعات تغییر مجلس و رای اعتماد و دستاوردهای برجام گفت. رییس‌جمهور دیروز صبح برای افتتاح نمایشگاه مطبوعات به جمع اهالی رسانه رفت و علاوه بر بازدید از غرفه تعدادی از نشریات و رسانه‌ها سخنانی مهم درباره اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در کشور بیان کرد. 

رییس‌جمهور سپس رسانه‌ها را عامل امنیت دانست و گفت: «شما اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر می‌توانید برای جامعه امنیت‌آفرین باشید، اما اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دلنگران امنیت خود، راه خود، شغل و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت بیافرینند؟» روحانی در ادامه به «لایحه تدوین نظام رسانه‌ای است» اشاره کرد و گفت: «همانند نظام پزشکی، دولت به دنبال تدوین لایحه نظام رسانه‌ای است که تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. بسیاری از تخلفات باید در همان نظام رسانه‌ای بررسی شود و جایش در دادگاه نیست. او با اشاره به اینکه «باید از دوران نوین پسابرجام و پساتحریم استفاده کنیم»، گفت: یک هوای سالمی ایجاد شده به جای آنکه از آن برای ورزش و آماده شدن جهت بردن در مسابقه استفاده کنیم عده‌ای مدام بحث می‌کنند که آیا خوب است هوا سالم شده یا بد است، خط و ربط آن کسی که هوا را سالم کرده چیست.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان کلینتون یا ترامپ، کدام یک برای ایران بهتراست؟، می نویسد: انسان در جامعه مدرن با افزایش امکانات اطلاع‌رسانی جهانی این امکان را یافته است تا در کمترین زمان از تحولات، تنش‌ها، جنگ‌ها و نقاط عطف سیاسی کشورهای مختلف آگاهی پیدا کند. همین مساله است که سبب می‌شود مناظره انتخاباتی امریکا و نتیجه انتخابات این کشور که به عنوان عنصری مهم در سازمان ملل متحد، سازمانی که منادی شعار صلح جهانی است توسط مردم دنیا از جمله ایران دنبال شود. فارغ از نتیجه عملکرد این سازمان و فارغ از حدود و ثغور موفقیت یا عدم موفقیت آن در ایجاد صلح در دنیا به نقش و اهمیت امریکا در معادلات سیاسی و به خصوص معادلات سیاسی خاورمیانه‌ای می‌توان اقرار کرد. حال باید دید که روابط دو کشور بر اساس نتیجه انتخابات در دو کشور چه مسیری را خواهد پیمود. «اعتماد» سه پرسش پیرامون مساله انتخابات امریکا و نسبت با ایران از ٢٠ فعال سیاسی اصلاح‌طلب پرسیده است.

این روزنامه با درج عنوان از انتخابات امریکا تا انقلاب دیجیتالی، آورد: عزت‌الله فولادوند قطعا برجسته‌ترین مترجم کتب فلسفی در ایران پس از انقلاب است. در غروب سومین جمعه آبان ماه، به عزت‌الله فولادوند تلفن کردم تا گپ و گفتی آزاد با او داشته باشم. مکالمه‌ای که در آن از هر دری سخنی رفت و معطوف به موضوع خاصی نبود ولی موضوعات گوناگونی را دربرگرفت. فولادوند که سیاست‌ را در آینه اندیشه باشکوه فیلسوفان سیاسی بزرگ دیده است، از ابتذال فضای سیاسی در انتخابات امریکا ناخشنود است: «این یکی از بدترین و مفتضح‌ترین انتخاباتی بوده که من در تاریخ امریکا به یاد دارم. این دو کاندیدا، بیش از آنکه درباره مسائل مهم جهانی و داخلی بحث کنند، مشغول اهانت کردن به یکدیگرند.» می‌گویم: به نظر می‌رسد اتهامات جنسی علیه ترامپ، سطح اخلاقی فضای سیاسی امریکا را تنزل داده است ولی برخی هم معتقدند این چیزها در دموکراسی‌ها رایج است. فولادوند با قاطعیت این حرف را رد می‌کند و می‌گوید: «شما به آلمان و انگلستان و فرانسه نگاه کنید. هیچ جا چنین وضعیتی را که الان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مشاهده می‌کنید، نمی‌بینید. این وضع نه به سرمایه‌داری مربوط است نه به دموکراسی. شاید باید گفت که این وضع ناشی از تغییرات فرهنگی برآمده از انقلاب دیجیتالی حادث شده در جهان است.»

روزنامه اعتماد با درج عنوان اطلاعات باید مردمی باشد، نوشت: «گردهمایی چهره‌های امنیتی در یک همایش ملی»؛ همایشی با عنوان «اطلاعات و مردم» که با هدف شناخت رویکردها و تقویت مردمی کردن اطلاعات با حضور جامعه اطلاعاتی ایران صبح دیروز برگزار شد، میزبان سخنرانانی از جنس «امنیتی» بود. حجت‌الاسلام سید محمود علوی، در این همایش که در مرکز پژوهش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به فواید همکاری مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی گفت: حضور مردم به دستگاه اطلاعاتی اشراف کامل می‌دهد و توان همه جامعه اطلاعاتی و امنیتی کشور منهای مردم دچار نقص است. او خاطرنشان کرد: همکاری مردم با وزارت اطلاعات در ستادهای خبری و سایر پل‌های ارتباطی به دستگاه اطلاعاتی اقتدار و انگیزه می‌دهد. علوی در پایان با بیان اینکه پیوند دستگاه اطلاعاتی با مردم یک ضرورت برای وزارت اطلاعات است، اظهار کرد: برگزاری همایش‌هایی از جمله همایش اطلاعات و مردم می‌تواند بسترساز حرکتی علمی و فرهنگ‌ساز در تعامل دستگاه اطلاعاتی با مردم و ارتباط این تشکیلات با مراکز علمی باشد. امیدواریم پایان بخش اینگونه حرکت‌ها این باشد که مردم احساس کنند که تشکیلات اطلاعاتی با آنهاست و آنها هم از تشکیلات اطلاعاتی جدا نیستند.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «روحانی و مطالبات زنان گامی به پیش» را به قلم الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب منتشر کرد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان «فیروزآبادی: داعش را در ۴۰کیلومتری ایران زدیم اما اعلام نکردیم»، «سیدحسین موسویان: مخالفان برجام بدترین اتهامات را متوجه نظام نکنند» و «قتل پیش از صبحانه» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: